Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11
  1. #1
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    '80-'85 924 met APK. mechanisch goed, uiterlijk en interieur niet relevant

    Ik ben Floris, student en heb naast mijn opleiding tot electrotechnicus ook een passie voor oude(re) auto's. Na het maken van 2 proefritten in een 924 weet ik het zeker: ik wil er een!

    Ik had bijna een wagen kunnen overnemen, maar zonder APK kreeg ik hem niet verzekerd voor de rit naar huis - en alle andere ritten die daarna zouden volgen naar de sloop, bevriende lassers etc. om de wagen in orde te maken. Dat kon dus niet doorgaan, helaas. Mijn rijbewijs en vrijheid zijn me veel waard.

    Vandaar dus nu een 'gezocht'. Bij mijn eerste wagen had ik de eis: goed uiterlijk, mechanisch niet heel belangrijk. Die is nu nagenoeg klaar. Nu wil ik het tegenovergestelde voor de porsche: de motor moet goed stabiel lopen, geen gare zuigerveren, lekkende kop en dat soort zaken. De bak en koppeling moeten direct zijn en gewoon in goede conditie zonder gerammel.

    Een beetje laswerk schrik ik niet van terug, maar ik moet dat uitbesteden dus liever niet aan dragende delen, binnenkant v.d. wielkasten of andere rotplekken.

    Waar dan de besparing in de aanschafkosten mag zitten is het gehele interieur, zaken als remmen en fusee/stuurkogels die toe zijn aan vervanging. afstelwerk, extern plaatwerk, slechte lak, lekke uitlaat, slechte schokdempers. dat soort dingen. Mijn budget is afhankelijk van het aanbod, maar waar ik aan denk is max 600 euro. Er mag dus werk aan zitten, maar APK moet 'ie hebben, en geen wagen die net een boom heeft gekust maar op kenteken nog goed is ohja, liefst uit '80-85.

    haast heeft het absoluut niet, dus ik ben benieuwd!
    Laatst gewijzigd door -Bassie-; 31/03/2011 om 21:53.


  2. #2
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309