Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11
  1. #1
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    '80-'85 924 met APK. mechanisch goed, uiterlijk en interieur niet relevant

    Ik ben Floris, student en heb naast mijn opleiding tot electrotechnicus ook een passie voor oude(re) auto's. Na het maken van 2 proefritten in een 924 weet ik het zeker: ik wil er een!

    Ik had bijna een wagen kunnen overnemen, maar zonder APK kreeg ik hem niet verzekerd voor de rit naar huis - en alle andere ritten die daarna zouden volgen naar de sloop, bevriende lassers etc. om de wagen in orde te maken. Dat kon dus niet doorgaan, helaas. Mijn rijbewijs en vrijheid zijn me veel waard.

    Vandaar dus nu een 'gezocht'. Bij mijn eerste wagen had ik de eis: goed uiterlijk, mechanisch niet heel belangrijk. Die is nu nagenoeg klaar. Nu wil ik het tegenovergestelde voor de porsche: de motor moet goed stabiel lopen, geen gare zuigerveren, lekkende kop en dat soort zaken. De bak en koppeling moeten direct zijn en gewoon in goede conditie zonder gerammel.

    Een beetje laswerk schrik ik niet van terug, maar ik moet dat uitbesteden dus liever niet aan dragende delen, binnenkant v.d. wielkasten of andere rotplekken.

    Waar dan de besparing in de aanschafkosten mag zitten is het gehele interieur, zaken als remmen en fusee/stuurkogels die toe zijn aan vervanging. afstelwerk, extern plaatwerk, slechte lak, lekke uitlaat, slechte schokdempers. dat soort dingen. Mijn budget is afhankelijk van het aanbod, maar waar ik aan denk is max 600 euro. Er mag dus werk aan zitten, maar APK moet 'ie hebben, en geen wagen die net een boom heeft gekust maar op kenteken nog goed is ohja, liefst uit '80-85.

    haast heeft het absoluut niet, dus ik ben benieuwd!
    Laatst gewijzigd door -Bassie-; 31/03/2011 om 21:53.


  2. #2
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: '80-'85 924 met APK. mechanisch goed, uiterlijk en interieur niet relevant

    Welkom bij de 924 malloten! :thumb:

    veel succes met je quest, marktplaats laat voldoende aanbod zien
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #3
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: '80-'85 924 met APK. mechanisch goed, uiterlijk en interieur niet relevant

    haha, bedankt! ja, marktplaats.. maar daar is echt niks leuks meer aan :/ liever via een echte club met mensen die begrijpen wat ze hebben, doen, vertellen en willen verkopen.

    een 944 mag ook, maar ik denk niet dat dat voor 't geld iets anders oplevert dan een sloper.


  4. #4
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: '80-'85 924 met APK. mechanisch goed, uiterlijk en interieur niet relevant

    eigenlijk moet je het zo zien: De mensen die hier komen hebben een 924 en doen die meestal niet van de hand. Wordt er al eens eentje te koop aangeboden door een echte liefhebber zal de auto ook (redelijk) in orde zijn en daardoor de prijs navenant.
    Trouwens, voor €600 zul je ook geen 924 vinden die veel beter is dan een sloper .....
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  5. #5
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: '80-'85 924 met APK. mechanisch goed, uiterlijk en interieur niet relevant

    Welkom op het forum! Ik denk dat je jezelf het niet gemakkelijk maakt voor die prijs . Maar je weet het nooit. Succes met je zoektocht.


  6. #6

    Re: '80-'85 924 met APK. mechanisch goed, uiterlijk en interieur niet relevant

    Frenske +1 volkomen mee eens.


  7. #7
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: '80-'85 924 met APK. mechanisch goed, uiterlijk en interieur niet relevant

    Ik heb hoop, en weet zeker dat het lukt

    wat voor de een een sloper is is misschien precies wat ik wel zelf kan oplossen. ik heb er nu 2 gezien, eentje had de kwalificatie sloper, maar had ik dus alsnog willen kopen. De andere was te duur voor het werk eraan maar had wel APK. en dat binnen 1 week.

    kortom, ik ben eigenwijs en kijk wel wat me wordt aangeboden
    Laatst gewijzigd door powerflux; 29/03/2011 om 12:57.


  8. #8
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: '80-'85 924 met APK. mechanisch goed, uiterlijk en interieur niet relevant

    voor 600 heb je kwaliteit sloper dus ik wens je heel veel succes om een geschikte te vinden

    ik ben zelf ook heel eigenwijsolleyes:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  9. #9
    Ingeschreven
    05/01/2008
    Berichten
    441

    Re: '80-'85 924 met APK. mechanisch goed, uiterlijk en interieur niet relevant

    Dit soort dingen snap ik echt niet. Wat denk je voor 600 euro te kopen? Zoek een goede oude Fiat Panda ofzo voor dat bedrag. Een Porsche??! Als je maar 600 euro hebt kun je het onderhoud echt niet betalen ALS je al een auto vindt... die niet na 1 week uit elkaar valt...


  10. #10
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367
    Kan wel maar er zal dan wel heel wat geld in moeten als je de spullen er niet voor hebt.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •