Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30
  1. #1
    Ingeschreven
    20/01/2011
    Berichten
    24

    924 1984 | Voorruit vervangen

    Ik heb een barst in mijn voorruit, dus ik wil mijn voorruit laten vervangen.

    Eerst Carglass gebeld, daar kost het 750 tot 1000 euro.

    Toen ik over de schrik heen was maar is gekeken of het niet goedkoper kon.
    Ik heb een bedrijf gevonden die het voor 375 euro wil doen. Hij heeft ervaring met de 924 en adviseerd het me door iemand met ervaring met dit type te laten doen, vooral vanwege de sierstrips. De strips schijnen moeilijk eraf te halen zijn en moeilijk terug te zetten.

    Nu heb ik ook een bedrijf in Rotterdam gevonden die het voor 230 euro wil doen. Een stuk goedkoper, maar waarschijnlijk geen ervaring met de 924.

    Heeft iemand hier ervaringen mee? Of kan iemand mij adviseren?


  2. #2
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: 924 1984 | Voorruit vervangen

    De lijsten krijg je er wel af, klein blokje hout ter hoogte van het klemmetje. en dan met een platte beitel (als hefboom) gebruiken, en gelijkmatig er allemaal eruit wippen.
    Als het niet lukt heb ik nog een stel lijsten (3 stuks) netjes gespoten voor je liggen.

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  3. #3
    Ingeschreven
    25/01/2009
    Berichten
    929

    Re: 924 1984 | Voorruit vervangen

    Ik had ook een prijs laten maken bij car class en deze was gelijkaardig aan die van jou.
    Heb toen een nieuwe voorruit kunnen kopen voor 200€

    Succes ermee

    Groeten Dopre


  4. #4
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: 924 1984 | Voorruit vervangen

    En hoe zit het dan met de rubbers onder die lijsten? Die missen op bijna alle 924's, maar komen die dan ook weer terug of moet je ze opnieuw bestellen? (zo ja, waar zijn ze te verkrijgen en tegen welke prijs??)


  5. #5
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: 924 1984 | Voorruit vervangen

    Dat is een duur grapje, ik heb met zoeken een ruit kunnen gaan demonteren voor 100 euro.
    Dus ik heb een ruit zo goed als nieuw met écht geen schade voor 100 euro.
    Verwijderen gaat heel goed met een bepaalt type stanley mes.
    Had ik hier voor aangekocht, je snijd hier lis mee door de kit.
    Een perfect zicht, zodat je de ruit niet beschadigd.
    Ik zou doen zoals ik het deed, effe zoeken....


  6. #6
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: 924 1984 | Voorruit vervangen

    En heb je die ruit er zelf weer ingeplakt?

    Ik heb bij een vriend gezien hoe de ruit in zijn vroegere 944 was geplakt en die zat voor geen meter met overal kit.

    Ik zou in ieder geval de lijsten er zelf adhalen. Als de klemmetjes verroest zijn of stuk gaan: 16 keer 5 euro= 80 euro.

    Je moet proberen een onafhankelijk autoruiten bedrijf te vinden, al worden die steeds schaarser.
    De prijs van Carglass is niet realistisch, omdat ze ervan uit gaan dat de rekening naar de verzekering gaat.


  7. #7
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924 1984 | Voorruit vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duncan Bekijk Berichten
    .
    De prijs van Carglass is niet realistisch, omdat ze ervan uit gaan dat de rekening naar de verzekering gaat.
    een waarheid als een koe, en wij maar steeds meer premie betalen.:sad::sad:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  8. #8
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    617

    Re: 924 1984 | Voorruit vervangen

    Timmerman heeft bij mij de ruit geplaatst. De ruit zelf (met groene band) was nog geen 200 eur (volgens mij 170 euro). Het plaatsen ervan was ook maar een paar tientjes. Alle klemmetjes waren kapot geroest en heb ik vervangen (idd 16x5 eur ).

    Ruit vervangen van een 924 is nog simpel. Je moet de voorruit van een kever eens vervangen... Die moet met rubber en al om de sponning op zn plaats getrokken worden. Door het torderen daarbij is de kans groot dat ie knapt (teminste, bij een 1303 dan met de bolle voorruit).
    Laatst gewijzigd door Space; 01/04/2011 om 10:00.
    S power!


  9. #9
    Ingeschreven
    20/01/2011
    Berichten
    24

    Re: 924 1984 | Voorruit vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Space Bekijk Berichten
    Timmerman heeft bij mij de ruit geplaatst. De ruit zelf (met groene band) was nog geen 200 eur (volgens mij 170 euro). Het plaatsen ervan was ook maar een paar tientjes. Alle klemmetjes waren kapot geroest en heb ik vervangen (idd 16x5 eur ).

    Ruit vervangen van een 924 is nog simpel. Je moet de voorruit van een kever eens vervangen... Die moet met rubber en al om de sponning op zn plaats getrokken worden. Door het torderen daarbij is de kans groot dat ie knapt (teminste, bij een 1303 dan met de bolle voorruit).
    Ik heb net even onder mijn sierstrip gekeken en mijn klemmetjes zijn ook verroest Hoe zitten deze klemmetjes aan de auto vast? Als ze onder de ruit vast zitten moet ik eerst de klemmetjes bestellen voordat ik de ruitenboer laat komen.

    ---------- Post added at 11:52 ---------- Previous post was at 11:47 ----------

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door replica Bekijk Berichten
    Dat is een duur grapje, ik heb met zoeken een ruit kunnen gaan demonteren voor 100 euro.
    Dus ik heb een ruit zo goed als nieuw met écht geen schade voor 100 euro.
    Verwijderen gaat heel goed met een bepaalt type stanley mes.
    Had ik hier voor aangekocht, je snijd hier lis mee door de kit.
    Een perfect zicht, zodat je de ruit niet beschadigd.
    Ik zou doen zoals ik het deed, effe zoeken....
    Ik kan eventueel een ruit uit een gedemonteerde auto krijgen. Heb jij hem er zelf in gezet? Wat voor lijm heb je gebruikt? Is het makkelijk zelf te doen?


  10. #10
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: 924 1984 | Voorruit vervangen

    Klemmetjes kun je bestellen, evenals de zijrubber. Klemmetjes ik dacht 16 stuks kosten ongeveer 4 euro per stuk
    Rubbers zijn 22,50 per stuk
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door harry; 01/04/2011 om 11:49.

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •