Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: Dudematters 944

  1. #1

    Dudematters 944

    Aldus, hier mijn project topic. Afgelopen vrijdag heb ik mijn Porsche 944 Type 2 opgehaald uit Zwolle, alwaar ik hem gekocht heb bij een handelaar. Er zijn een aantal dingen niet in de haak met de 944, maar over het algemeen is het een fijne auto; snel, motor loopt goed, remt goed, start bijna goed en is snel! Ligt als een dijk op de weg.

    Ik ben gevallen voor de kleur en het interieur, dat vindt ik persoonlijk erg mooi. Het is een type 2 dus het dashboard oogt meer naar een moderne auto, en heeft, vindt ik, echt een porsche look (911). Het interieur is bordeaux rood (porsche kleur dacht ik) en staat de auto goed.

    Goed, de mankementen;

    Exterieur;
    • Rechtervoorspatbord is echt lelijk, heeft schade gehad en is niet mooi hersteld, de lijnen kloppen niet helemaal en het spuitwerk is knullig.
      Voorkant mist hier en daar wat verf, is op sommige plekken al licht aan het roesten.
      Helaas twee sleutels, op de bestuurders portier zit een ander slot, de rest werkt wel op 1 sleutel.
      Rondom is de lak op zich wel mooi, maar heeft wel wat plekjes en krasjes.
      Velgen hebben ook wat aandacht nodig, maar zien er redelijk goed uit.
      Banden moeten wel binnenkort vervangen worden.
      Koplampen komen omhoog bij het uitzetten, niet bij het aanzetten, dus even snel draaien om ze omhoog te krijgen.
      Rechterbuitenspiegel, deze werkte niet meer (elec) en bij nader onderzoek kabels doorgesneden en volgekit.
      Voor de rest is de auto hard, geen vochtplekken, geen roest, geen rare dingen.

    Interieur
    • Hier is veel gerommeld, er is wat plakwerk aan het hemel verricht.
      Schakelpook, hoes, rubber is allemaal kapot, vies en met veel speling.
      Stoelen, bijna door het stof, op de meerijders stoel is het er al doorheen.
      Achterin zit geen afscherm rol, zoals hoort, bekleding is aftermarket en reservewiel ligt los.
      Het meeste electra werkt, dak, ramen, linker spiegel, kachel, behalve het klokje natuurlijk.
      Dimmer dashboard verlichting werkt niet meer.
      Interieur verlichting werkt niet, ook niet in de kofferbak.
      Dashboard verlichting op knopjes voor de schakelpook.
      Knopjes voor de raambediening op rechterdeur is prutswerk, een valt erin, zitten schoeven waar ze niet horen om de boel bij elkaar te houden.

    Motorisch
    • Motor start goed, loopt goed.
      Startmotor klinkt wel rauw, deze zal binnenkort vervangen moeten worden
      Lekt geen olie, ook geen zweet, ziet er op zich redelijk uit.
      Stuurbekrachting werkt goed, trekt wel iets naar links, uitlijnen denk ik.
      Heeft grote beurt gehad bij 261k, maar vermoed dat de distro niet is vervangen.
      Vandaag voor het eerst dat de motor even leek stil te vallen tijdens rijden, vermoed een elektrisch probleem.

    Over het algemeen wel een hoop te doen, veel schoonheids zaken, maar op zich voelt de 944 goed aan. Kinkt lekker, licht goed op de weg. Aan de arbeid!
    Midlifecrisis? Hoezo?


  2. #2

    Re: Dudematters 944

    Nog even wat foto's....
    Midlifecrisis? Hoezo?


  3. #3
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Dudematters 944

    Mooie auto hoor

    vervelend dat hij bijna uitviel onderweg!

    Hopelijk is dat dan niet dat probleem wat Martin al aanhaalde en dat het niet te vaak voorkomt!

    Suc6 met je auto
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  4. #4
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Dudematters 944

    Mooie auto! Over die niet vervangen distributie zou ik me best zorgen maken, kost best veel geld namelijk. Ik zou het ook niet te lang laten zitten...

    Die sloten zijn makkelijk te fiksen. VW/Audi-dealers hebben een bak met slotplaatjes staan waarmee je elk slot passend kun maken op de sleutel.

    O, en op het 944-forum zie ik diverse topics over stilvallen.


  5. #5

    Re: Dudematters 944

    Dit weekend heb ik een aantal zaken aangepakt;

    1. Achterruitenwisser, deze was erg smerig en een klein beetje roest, demontert, schoongemaakt, gespoten en teruggeplaatst.
    2. Binnenspiegel, deze lag bij aankoop los op de achterbank, nu weer aan het raam, ook even gespoten, ziet er nieuw uit.
    3. Schakelpook, de leren kap was lelijk, deze even met schoensmeer opgefrist.
    4. Rubber hoes onder de leren kap, deze was helemaal gescheurd en kapot, gerepareerd met naald en garen, t.z.t. een nieuwe voor kopen.
    5. Schakelpook bekeken, deze had ook in de versnelling een hoop speling. Hij is versleten, even provisorisch opgelost door wat tape als tussenlaag, een nieuwe is in bestelling.
    6. Rechter deur paneel losgehaald, gecontroleerd waarom de rechterbuiten spiegel niet werkt. De kabels waren gewoon doorgeknipt?!?!? Maar weer aangesloten en ja, de motors lopen, alleen de spiegel beweegt niet. Spiegel uit elkaar gehaald, zat vol met kit, net als bij de schakelaars voor de raambediening. Voorganger had abbo op kit denk ik. Moet een nieuwe spiegel of mechanisme voor komen, er ontbreken onderdelen.
    7. Gelijk maar ook even de rest bij deur bekeken, geen speaker (ik miste al de draden voor de speakers bij de radio ruimte) maar in de deur wel draden, heb nog niet verder gekeken naar deze draden, ik hoop niet dat ze zijn afgeknipt zoals bij de spiegel, anders kan ik compleet nieuwe draden gaan trekken.
    8. Alles goed schoongemaakt in rechter deur, netjes de folie geplakt, alle draden aangesloten en alles teruggeplaatst met iets beter passende schroeven.
    9. Auto van binnen netjes schoongemaakt, gestofzuigd en opgeruimd, volgend weekend weer wat klusjes aanpakken.
    10. Bij de stoffeerder geweest om een prijsje te horen als hij het opnieuw moet bekleden. Is wel even schrikken, 2500 euro voor leer, 1800 euro voor stof of kunst leer. Hij ging nog even kijken wat prefab ging kosten, als het er is kan dat een stuk goedkoper.
    11. Bij de spuiter geweest, doet het dak, het rechter voorpaneel en de voorkant voor +/- 450 euro, dat vindt ik netjes en laat ik ook doen. Kijken wanneer hij tijd heeft.

    Nog wat foto's;
    Midlifecrisis? Hoezo?


  6. #6

    Re: Dudematters 944

    En nu het resultaat;
    Midlifecrisis? Hoezo?


  7. #7
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Dudematters 944

    Ziet er goed uit! Aardig wat gedaan...

    Het interieur: ik zou op zoek gaan naar een goede set gebruikte stoelen, op marktplaats of bij Harry de 944-sloper op het 944-forum (porsche356sc) niet zo duur als opnieuw bekleden. Het gespaarde bedrag kun je investeren in de distributie.


  8. #8

    Re: Dudematters 944

    Ik ben al een paar dagen aan het kijken voor het interieur, maar wil het wel graag in deze kleur. Dit is niet makkelijk te vinden natuurlijk.
    Midlifecrisis? Hoezo?


  9. #9

    Re: Dudematters 944

    Distributie zou ik ondanks dat het een ''slik'' 800 euro aan materiaal kost niet vergeten en meteen laten doen!
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  10. #10

    Re: Dudematters 944

    mooie bak!
    jammer dat er een beetje aan gebeunt is, mjah dat zie je helaas steeds vaker
    ziet er wel heel erg dik uit zo in het grijs.. mooi man!
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •