Pagina 2 van de 23 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 225
  1. #11
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: de '79 van Powerflux

    eerste wat je te doen staat is die olie eruit... beste is nieuwe olie er weer in.....

    timingmarker zal wel kloppen,zit er een tand verschil in dan is't niet goed... De omtrek van het vliegwiel is meerdere malen groter en je nokkenas draait ook nog een keer een ander tempo....iets verdraaien van het vliegwiel is dus nog minder verdraaiing van je nokkenas...
    Ook de richting waarin je draait kan een vertekend beeld geven(spaaning op riem) met de draairichting van de motor mee gaan is de wijze.
    Laatst gewijzigd door LWB; 16/04/2011 om 18:25.


  2. #12
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: de '79 van Powerflux

    jah kan de oorzaak zijn.
    want bij starten en niet ontbranden van het benzine komt het in de olie een beetje.

    maar dit is dat beetje.
    zit nu ongeveer 1.5 liter te veel in.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  3. #13
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: de '79 van Powerflux

    Ik heb de motor in zijn normale richting gedraaid. Omdat hij dus niet exact op de 0 marker staat op het vliegwiel maar iets ernaast staat heb ik er twijfels over, misschien 1 of 2 tandjes versprongen.. misschien een slappe riem. ik had wellicht ook daarvan foto's moeten maken.. komt de volgende keer!

    tja, het kwam pas op het laatste moment vandaag in me op het oliepeil te bekijken. goed, dat gaat eruit, en nieuwe erin.

    ohja, ik zoek ook nog een naampje voor d'r. ik zag dat truus al bezet was :icon_lol:


  4. #14
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: de '79 van Powerflux

    komend weekend ga ik de distri nog een keer bekijken, wat foto's schieten en de compressie testen.
    degene bij wie ik dat laatste ga doen zegt echter dat een overschot aan (slechte)olie geen effect op de meting zou moeten hebben.
    hij heeft een prachtige collectie oldtimers, dus ik ben geneigd hem te geloven, maar ik dacht: laat ik het navragen bij de pro's.

    klopt dat?

    want zelfs al is olie niet bar duur, als nou het blok "de kliko in kan" is het toch zonde om er eerst nieuwe in te gooien.


  5. #15
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: de '79 van Powerflux

    controleer je distributie maar eerst voor je je blok in de pedaalemmer dropt ....... wie weet, loopt het met een sisser af. Als ie dan regelmatig draait, niet te lang laten lopen en olie verversen!
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  6. #16
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: de '79 van Powerflux

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    controleer je distributie maar eerst voor je je blok in de pedaalemmer dropt ....... wie weet, loopt het met een sisser af. Als ie dan regelmatig draait, niet te lang laten lopen en olie verversen!
    tuurlijk hoop ik dat ook, maar als de compressie bagger is is de conclusie een stuk makkelijker te trekken :tongue:

    de distributie zou nu goed moeten staan, maar na dit topic begon ik aan mezelf te twijfelen, dus dubbelchecken en tevens klepstelling nalopen.

    de ontsteking en CSV+benzinetoevoer is na wat klusjes nu sowieso goed. dit heb ik vaak genoeg gecheckt


  7. #17
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: de '79 van Powerflux

    als je riem verkeerd staat kan het zijn dat je compressieverlies hebt ....
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  8. #18
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: de '79 van Powerflux

    Een gele vonk is slecht. Je zou een blauwe vonk moeten hebben. Check je bobine. Controleer de stekker RV bij het ontsteking kastje. Wil vaak slecht zijn, even schoon maken en contact spray. Tevens ook dat massa puntje schoonmaken.

    Als je de verdelerkap verwijderd moet er aan de kant van het schutbord een tekentje staan, dat is cylinder 1. Zet de motor op TDC. Check de timing vervolgens van je krukas en nokkenas. Markeer evt met een kalkstift of wat typ-ex de tijd punten. Is wat beter te zien. Controleer vervolgens of je rotor nog steeds op cylinder 1 wijst. Waarom zou je denken..De kans bestaat dat het stervormig plaatje los zit ten opzichte van het rotorhuis, dan krijg je hele rare ontsteking volgorde met gevolg dat de motor niet wit starten. Je krijgt constant een andere plek voor cylinder nr 1.

    -Controleer je bougie kabels (evt weerstand meten).
    -Controleer je massa (leg desnoods een extra massa van het blok naar de accu dmv startkabel).
    -Meet je bobine op weerstand en op voltage wanneer je contact aan heb

    (Overigens heb je geen tachbounch Dat is enkel van toepassing bij een motor met BDP aka vliegwielsensor. Bij de 924 wordt het tach signaal gelezen vanaf de 1e cylinder/bobine). Die tachbounch geld enkel voor de 924S en 944 etc.)

    In je startpost staat dat wanneer je de CO stel schroef (mengsel verdeling) helemaal dicht draait dat ie het dan niet doet, maar dat is dan nogal logisch want er komt geen peut meer door. Ik meende dat de standaard waarde 3 slagen volledig waren vanaf dicht. Dan zou die moeten lopen. Controleer even dat in je haynes.

    En ik weet niet, benzine in je olie wil je gewoon niet hebben. Daarbij dicht het ook gewoon niet af. Net zo slecht als wanneer je met water in je olie rond rijd. Dus gewoon vervangen incl filter. En teveel olie is ook niet goed want dan klopt je krukas in de olie kan motorschade uit voortkomen.
    Iets met dubbeltje op de 1e rang?
    Laatst gewijzigd door Meneer aard; 22/04/2011 om 09:39.


  9. #19
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: de '79 van Powerflux

    Goed, ik ben weer terug van wat knutselen.

    Hierbij bewijs dat ik toch echt twee verschillende puntjes op het nokkenastandwiel heb staan. Als ik het puntje aan de binnenkant pak, staat cylinder 1 zoals op de foto, als ik het puntje aan de buitenkant pak, staat cylinder 4 op die manier.



    verder heb ik de timing nu als volgt gezet: binnenste puntje op de nokkenas, vliegwiel op 0, rotor op het tekentje op de rand,cylinder 1 als volgt:

    dit lijkt me correct?
    ik heb gecontroleerd of de boel verspringt, dit is niet zo.

    Nu belangrijk nieuws: de compressietest heeft uitgewezen dat dit blok gewoon in orde is, en gewoon zou moeten kunnen lopen. Hoera! Met deze kennis ga ik direct een aantal zaken bestellen
    - rotor
    - verdelerkap
    - bougies
    want die kosten niet de kop, en komen toch wel van pas
    en:
    - bougiekabels (2.2K tegen 6K)
    - bobine (3 ohm tegen 1 en een beetje)
    - olie vervangen
    want dit is gewoon nodig

    er is absoluut geen zaak van dubbeltje en eerste rang. ik ga alleen geen geld uitgeven als het zinloos is (zoals nieuwe olie in een kapot blok)
    Laatst gewijzigd door powerflux; 23/04/2011 om 13:13.


  10. #20
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: de '79 van Powerflux

    Je moet inderdaad het puntje aan de binnenkant hebben. Zo te zien staat je onsteking dus goed.

    Hoeveel was je compressie op de 4 cylinders ?
    937 racer


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •