Pagina 3 van de 23 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 225
  1. #21
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: de '79 van Powerflux

    tof

    het was lastig om exacte waarden te zien op de meter, gezien deze de topwaarde niet vasthield. we hebben met 2 personen gekeken om zo foutjes te voorkomen. Alle cylinders maten rond de 9+ wbt de maximale uitslag van de meter, cylinder 4 was iets zwakker.
    Laatst gewijzigd door powerflux; 23/04/2011 om 19:08. Reden: toevoeging over cyl 4


  2. #22
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: de '79 van Powerflux

    9 bar? da's niet bijster hoog voor een NA .... De mijne scoort tussen de 11 en 12 bar.... Probeer eens wat olie in de cilinders en dan meten, als je reading dan hoger is zijn idd je zuigerveren minder.

    bij de weg, gasklep geheel geopend gehouden tijdens de test?
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #23
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: de '79 van Powerflux

    Normaal gaat een compressiemeter tot +/- 20 BAR
    937 racer


  4. #24
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: de '79 van Powerflux

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 924turbo2 Bekijk Berichten
    Normaal gaat een compressiemeter tot +/- 20 BAR
    ja, zo ook deze. maar ik bedoel dus dat in de slag van de zuiger, de meter tot net onder de 10 uitsloeg - maar om het veilig te zeggen gezien dat deze meter de waarde niet vasthield: 9+. dus sowieso 9 op elke cylinder, als het niet meer is.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    9 bar? da's niet bijster hoog voor een NA .... De mijne scoort tussen de 11 en 12 bar.... Probeer eens wat olie in de cilinders en dan meten, als je reading dan hoger is zijn idd je zuigerveren minder.

    bij de weg, gasklep geheel geopend gehouden tijdens de test?
    ik zou het graag proberen, maar de auto staat niet bepaald voor de deur..
    of dit nou fantastisch is of niet, het blok moet er mee kunnen lopen, toch?
    Laatst gewijzigd door powerflux; 23/04/2011 om 19:37.


  5. #25
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: de '79 van Powerflux

    ja blok loopt evengoed wel met die compressie.
    937 racer


  6. #26
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: de '79 van Powerflux

    dat dacht ik ook

    goed, ik heb zojuist een deal gesloten voor een backup K-jetronic systeem en nog wat meer zooi die vast van pas gaat komen. Het oliefilter en de andere verbruiksartikelen zijn besteld. ben heel benieuwd wat de volgende keer brengt! kan niet wachten op de meivakantie


  7. #27
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: de '79 van Powerflux

    Deze keer helaas geen foto's. Ben nog niet toegekomen aan de olie omdat de eigenaar van het terrein er niet was. Een samenvatting
    van de werkzaamheden:

    - De luchtweger+spinnekop vervangen met 2e handse. De mijne bleek gaar: hij hing half naar beneden.
    - uit 3 sets injectoren een set van 4 gevonden die allemaal vrolijk zoemend conisch sproeien.
    - injectorleidingen gewisseld tot de beste combinatie (uiterlijk, pasvorm en lengte)
    - bobine geswapt. ik heb nu er een op zitten met een groen "fur transistor [...]" label, van mijn originele was het etiket af. Deze mat echter volgens haynes-spec, en de oude niet.
    - bougiekabels nieuw
    - rotor nieuw
    - verdelerkap nieuw
    - toeter gefixt
    - ventilator voor binnenverwarming gefixt ("kachel")
    - de klaplampen weer functioneel gemaakt. deze had ik vern*kt door iets in het mechanisme te laten vallen de vorige keer zonder dat te zien...

    en alles netjes vastgezet.

    wat gaan we dan de volgende keer doen?
    - olie vervangen
    - brandstofdoorvoer meten (750ml in 30 sec of minder)
    - pennen achter'klep' invetten, soms blijft de linker op slot zitten

    en voor de paranoide medemens onder ons (mijzelf): de draairichting van de startmotor controleren. het schoot me vannacht ineens te binnen: wat als ze er een 944-starter op hadden gezet in hun reparatie-pogingen..
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


  8. #28
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: de '79 van Powerflux

    gewoon even kijken of je krukas of je rotor wel de goede kant op draait.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  9. #29
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: de '79 van Powerflux

    Goed, en de laaste stappen van de eerste fase gedaan
    - nieuwe olie, 15w40
    - nieuw oliefilter, bosch
    - nieuwe bougies. er zat in: Champion N6YC, nu heb ik geplaatst: NGK BP7ES

    nou, samen met de rest van de eerder gedane klussen zou het nu toch wel goed moeten zijn! en starten? no way. de moed zakte me totaal in de schoenen.. de volgende vier dingen wisselen elkaar af.
    1) hij draait rond, lijkt soms vast te slaan en gaat weer verder (niet mijn filmpje, zelfde symptoon: )
    2) hij draait rond alsof er niks gebeurt en net als je stopt: plofplofplof, maar het zet niet door.
    3) hij draait rond alsof er niks gebeurt tot je stopt. dit kent iedereen wel..

    met name door optie 2 heb ik het idee dat het iets electrisch is. waarom zou hij willen aanslaan als je stopt met starten en niet gewoon daarvoor?

    maargoed. wat kan er aan de hand zijn?






    Om de dag niet weggegooid te hebben ben ik verder gegaan met andere klussen. de 'kabel-waarmee-je-de-temperatuur-van-de-kachel-instelt' zit weer vast en achter de meters en radio een verschrikkelijk beunklus in orde gemaakt. Ook heb ik een warme-start "hack" naar de CSV verwijderd.

    ik heb ook nog wat andere dingen gezien waar ik vragen over heb

    1) bij het brandschot, bij de accubak zit een 3-polige stekker. Deze is provisorisch in elkaar gezet met aan de ene kant de orginele connector en de andere kant kabelschoentjes erin gestoken.

    kleur kabel originele helft ---- kleur kabel kabelschoentjes
    2x rood--------------geel
    doorzichtig----------blauw
    blauw----------------rood
    dit vond ik erg vreemd, waarom niet rood op rood, blauw op blauw, etc? het ziet eruit alsof er flink wat stroom doorheen moet.

    2) achter de meters van de middenconsole is heel wat losgeknipt of niet gebruikt: oranje, grijs, bruinwit, witgroen, roodzwart.
    let wel dat alle meters nu wel correct zijn aangesloten met de originele stekkers en goed werken. Voor deze functies is dus geen enkele draad 'over'. Waar dienen deze losse dan voor?
    3) onder het stuur komt een losse wit/groene kabel met (female)stekker, duidelijk niet de bedoeling.

    en dan nog wat ik niet verdacht vind, maar wel interresant:
    4) aan de andere kant van de motor, bij de ruitenwissermotor ligt een grijsgeel draadje met connector los
    5) ook aan die kant, ter hoogte van de veerpoot een bundeltje roodzwart met connector, witgeel met connector, en 2x bruin (in een lusje)
    Laatst gewijzigd door powerflux; 14/05/2011 om 17:54.
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


  10. #30
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: de '79 van Powerflux

    ik lees dat je de spinnekop vervangen hebt, is deze ook opnieuw afgesteld? zo niet, doe eerst de staandaard instelling (kun je vinden met de zoekfunctie), dan pas een hoop gasan vervangen....
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •