Pagina 9 van de 23 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 225
  1. #81
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: de '79 van Powerflux

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 924turbo2 Bekijk Berichten
    Enige wat volgens mij stuk kan aan de onsteking (los van vacuem) is het hall element, dit kost maar iets van 15 euro en is eenvoudig zelf te vervangen.
    nou, hij vonkt af en toe ineens op de verkeerde bougie, terwijl er geen speling lijkt te zitten op de as wbt rotatie. in lengterichting kun je het wormwiel behoorlijk heen en weer schuiven. meneer aard dacht dat er intern iets mis was, en ik kan me daar zeker in vinden.

    voor de duidelijkheid: het is overigens een inductief element. met het magnetisch veld van het sterplaatje wordt in de spoel bij elke 'overgang' een spanningkje opgewekt. het is een detail, maar kan voor verwarring zorgen omdat de hall-versie veel zeldzamer is (en meen ik heeft 3 pinnen heeft?).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meneer aard Bekijk Berichten
    Ik heb die van mij toen der tijd ook zelf gemaakt. Maar toen had ik andere mogelijkheden qua werkplaats uitrusting dan bij Floris. Makkelijkste is nu gewoon een ander goed gebruikt exemplaar erop schroeven.
    ja, veel 'werkplaats' heb ik bij die stalling niet.. ik heb MBH al ge-PM'd, en hoop snel door te kunnen op dit moment is met complete componenten werken sneller en handiger. daarnaast: mocht dit het probleem niet zijn, kan ik altijd nog mijn oude distributeur een revisie geven en hergebruiken, en de 'nieuwe' weer te koop zetten.
    Laatst gewijzigd door powerflux; 02/06/2011 om 19:50. Reden: het is MBH, niet MHB
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


  2. #82
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: de '79 van Powerflux

    En toen was mijn post weg..Raar kennelijk werkt antwoord niet zal wel aan mij liggen.

    Bij mij ben ik dat eigenlijk per toeval achter gekomen, ook omdat ik de truc heb toegepast om de ontstekings volgorde te checken. Maar naderhand bleek dat iets ten opzichte van de as wat kon verdraaien wat niet hoort waardoor de timing verspringt als je de startmotor gebruikt. Dit heb ik toen hard gesoldeerd en ging prima, naderhand wel vervangen overigens.

    In de mogelijkheden die Floris heeft, is een goede gebruikte van Martin prima. Of eventueel van kessel in deurne!


  3. #83
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: de '79 van Powerflux

    Ik heb er wel een liggen hoor
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  4. #84
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: de '79 van Powerflux

    nu een andere distributeur onderweg is heb ik de mijne uit elkaar gehaald. was erg makkelijk als je aan de goede kant begint
    ik zal niet van elke stap een foto laten zien, maar alleen de belangrijke.

    een overzichtsfoto


    haal de rotor eraf, clipring verwijderen. dit pennetje sla je naar binnen (wordt gestopt door een clipring eronder dus geen angst: die raak je niet kwijt), dan kun je het bovenste kruijsje verwijderen


    schuif dat kruisje eraf, schroef het schroefje van de connector eruit, schroef de vacuumvervroeger eraf, verwijder de 2e schroef van het onderste kruisplaatje. kantel de vervroeger omhoog, til de 'schuif' van de pen af en haal hem eruit. verwijder de clips haal de laatste clipring weg en de hele boel kan uit elkaar.

    een foto van hoe alle schroefjes zitten, met een aantekening


    dan zie je dit

    deze veertjes zorgen ervoor dat er een bepaalde speling _mogelijk is_ tegen rotatierichting in. in de juiste richting doen ze helemaal niks en draait de as direct.

    to the point: ik zie twee manieren waarop de timing kan verschuiven. de eerste is dat de vacuumvervroeger een klein stukje verschoven is, of de schroefjes los zitten. de tweede manier is dat er in die veertjes teveel speling zit, waardoor de rotor heen-en-weer kan stuiteren.

    bij mij zit er speling op! met ronddraaien hoor je het systeem klikken. Ik denk dat er dit gebeurd: bij elke keer dat het magnetisch veld wordt genaderd stuitert hij er naartoe, blijft hij even 'plakken', en draait dan weer mee. Dus houden de veertjes hem niet goed vast. Dit verschijnsel is echter zo klein dat ik hier niet kan zien gebeuren, maar het klikken van het veersysteem is duidelijk hoorbaar.

    een ander punt: zoals ik het zie kan het sterplaatje niet los zitten, tenzij de armpjes waarmee hij op de distributeurbehuizing wordt geschroeft afgebroken zijn, of de magneet van die constructie losgekomen is.

    nu is de vraag: kan ik die veertjes niet helemaal vastzetten door ze te vervangen met een stijve constructie?
    Laatst gewijzigd door powerflux; 04/06/2011 om 10:27.
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


  5. #85
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: de '79 van Powerflux

    Nee want dat is je centrivugaal vervroeger
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #86
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: de '79 van Powerflux

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    Nee want dat is je centrivugaal vervroeger
    en die moet speling hebben, anders werkt ie niet. Je ontsteking moet bij het oplopen van het toerental steeds iets vroeger plaatsvinden anders is de explosie van het mengsel te laat en vermogensverlies is je deel ....

    oh ja, laat regelmatig, dus bij beurten een druppel motorolie op dat viltje in de as vallen, houdt het mechanisme soepel en werkend
    Laatst gewijzigd door Frenske; 04/06/2011 om 11:37.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  7. #87
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: de '79 van Powerflux

    hmmm.. maar waar zou 't hem dan in zitten? hij vonkt eerst een paar keer netjes, en dan ineens naar een andere (wel een veel zachter vonkje)

    niet dat het veel uitmaakt, de nieuwe is dus onderweg, maar ik ben benieuwd.
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


  8. #88
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: de '79 van Powerflux

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door powerflux Bekijk Berichten
    hmmm.. maar waar zou 't hem dan in zitten? hij vonkt eerst een paar keer netjes, en dan ineens naar een andere (wel een veel zachter vonkje)

    niet dat het veel uitmaakt, de nieuwe is dus betaald, maar ik ben benieuwd.
    het is normaliter onmogelijk dat de vonk naar een verkeerd cilinder overslaat, de rotor wijst immers naar het juiste contact in de verdelerkap. Is die nog wel goed?
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  9. #89
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: de '79 van Powerflux

    gloednieuw, juiste model, nieuwe rotor, nieuwe bougies, nieuwe kabels. etc. dit hebben we trouwens al gehad
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


  10. #90
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: de '79 van Powerflux

    En vanochtend was het succes!

    De nieuwe distributeur erin gezet, netjes alles weer op de markers gezet. Starten.. en precies hetzelfde gedonder. Keihard vastslaan of terugklappen. G*****!! nog een keer checken.. ja, vliegwiel goed, rotor goed, nokkenas goed. Slaat nog steeds vast.
    ik was echt niet gelukkig.

    ineens valt mijn oog op de marker op de krukaspully. deze kon ik eerder niet vinden dus ik nam aan dat hij was afgesleten. maar niet dus. het zal toch niet..


    kennelijk staat m'n vliegwiel nèt een tandje of 2 anders dan 'ie zou moeten staan. en dan staat de distributie als je op dat vliegwiel afgaat ook nèt verkeerd.

    Heb vervolgens de distributeur handmatig verdraaid tijdens het starten (met de klok mee) en ineens *BROEEEMMM* hij liep
    Als een dweil natuurlijk, vieze rook uit de uitlaat en alles. Niet gek, met 100.000 startpogingen en de riem verkeerd gemonteerd. prachtig staaltje duitse engineering.

    Alleen, hij loopt maar een paar seconden. net genoeg om uit te stappen en aan de luchtweger te morrelen of het gaspedaal in te drukken. maar dan slaat hij nog steeds weer af. In die 10 seconden kun je gasgeven, het toerental stijgt lekker fel. Starten gaat, lopen doet 'ie voor een seconde of 10 en dan slaat hij weer af. Maar, vandaag heb ik dus ook een paar keer 10 seconden gereden

    Het lijkt er heel sterk op dat hij niet genoeg benzine krijgt. de vraag van vandaag: kan het zijn dat de benzinepomp wel genoeg liters/minuut haalt, maar niet genoeg druk opbouwt?

    dus, to do:
    - nieuwe distri-riem. of kan ik de oude gebruiken? ik zal hem maar afstellen op het merktekentje op de krukaspully - niet het vliegwiel.
    - kijken of ik die andere distributeur kan verkopen
    Laatst gewijzigd door powerflux; 12/06/2011 om 12:25.
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •