Pagina 2 van de 12 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 114

Onderwerp: Project "Sjaak"

  1. #11
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Project "Sjaak"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjaak
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fantaman
    wat mensen wel een vergeten is de olie te pijlen, dus als je dat nog niet gedaan heb eerst even doen, meschien zit er gewoon te weinig olie in :eek:
    Ja, dat houd ik altijd goed in de gaten :wink:
    vooral het accelereren en bochten, daan gaat de vloeitof ook heen en weer, logisch dus dan op die momenten de druk weg valt als er te weining in zit. maar ik ben er blij mee dat je je oloe ijl blij houd, van als er mi=ensen komen van het olie lampje brand en je kan 2 liter bij vullen van de 2,3 liter die er in gaat bij een olie verversing dan ben je gewoon je blok aan het verneuken egen

    controleer ook even de draaitjes van de sensor, draden bewegen ook met G krachten :mrgreen:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  2. #12
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Project "Sjaak"

    Wat zegt je oliedrukmeter als het lampje aangaat, <2 bar?


  3. #13
    Ingeschreven
    19/04/2008
    Berichten
    398

    Re: Project "Sjaak"

    Ja, die zakt naar +/- 1 bar.

    En als de motor warm is, en hij loopt stationair dan gaat het lampje ook aan/knipperen.

    Vreemde is een beetje dat bij een bocht naar rechts de lampjes wel aangaan, maar bij een bocht naar links niet?!?


  4. #14
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Project "Sjaak"

    Dat heeft waarschijnlijk te maken met de plaats van de olie-aanzuiging in het carter.

    1 bar is inderdaad laag, mijn auto komt niet onder de 2 - 2,5 bar. Met lampje en meter die dezelfde signalen geven, zou ik eens gaan kijken naar een nieuwe oliepomp...


  5. #15
    Ingeschreven
    19/04/2008
    Berichten
    398

    Re: Project "Sjaak"

    signaal voor meter en lampje komt wel allebei van de oliedruk sensor.. Dus of die, of idd de pomp. Heeft er iemand een sensortje liggen waarmee ik even kan testen?

    De olie pomp zit volgens mij op het onderblok, dus audi onderdeel?


  6. #16
    Ingeschreven
    19/04/2008
    Berichten
    398

    Re: Project "Sjaak"

    Vandaag nog een paar kleine dingetjes gedaan aan de P.

    Mijn Porsche mag vanaf vandaag weer genieten van een verse brandstoffilter en 4 verse injectoren.. Nu eens kijken of ie hierdoor ook wat minder dorstig wordt.

    Volgende reparatie beurt wordt dan waarschijnlijk de olie pomp... (Is het dat ik pas geleden het onderblok wat ik had liggen heb verkocht met olie pomp :ikweer )


  7. #17
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Project "Sjaak"

    Al was dat zo, dan is de kans dat Audi 'm nog kan leveren extreem klein.


  8. #18
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Project "Sjaak"

    op zich niets verontrustends dat bij stationair (warme motor) het lampje gaat filkkeren en dat de druk zo laag aangeeft.
    In de handleiding van Porsche is dit zelfs opgenomen. Maatgevend geven zij aan bij 5000/min een druk rond de 6 bar.
    Dacht dat Hayes minimum druk van 4 bar aangeeft. Alles bij bedrijfstemperatuur uiteraard.


  9. #19
    Ingeschreven
    19/04/2008
    Berichten
    398

    Re: Project "Sjaak"

    Bij een normaal toerental is het lampje dan wel uit, maar veel hoger dan 2 bar komt het metertje niet...


  10. #20
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Project "Sjaak"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjaak
    Bij een normaal toerental is het lampje dan wel uit, maar veel hoger dan 2 bar komt het metertje niet...
    alle contacten e.d. al gecontroleerd. Als dat je daadwerkelijke druk is dan is dat wel het eerste wat je moet aanpakken....


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •