Pagina 8 van de 12 EersteEerste ... 456789101112 LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 114

Onderwerp: Project "Sjaak"

  1. #71
    Ingeschreven
    19/04/2008
    Berichten
    398

    Re: Project "Sjaak"

    letterlijke vertaling van "ignition coil" waar de kabel vanaf komt die midden bovenop de verdelerkap zit.. Dus waar de vonk vandaan komt.


  2. #72
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Project "Sjaak"

    de nederlandse vertaling van ''ignition coil'' is bobine, ja waar die eene kabel op zit:p
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  3. #73
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Project "Sjaak"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fantaman Bekijk Berichten
    de nederlandse vertaling van ''ignition coil'' is bobine, ja waar die eene kabel op zit:p
    volgens Bartje is bobine toch een frans woord. Het goede NL woord zou zijn: stroomversterker of ontstekingsspoel
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  4. #74
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Project "Sjaak"

    hallo nederlands bestaat niet anders uit engelse, franse, duitse en weet ik veel wat voor talen nog meer.. kortom nedererlands is een bij mekaar geraapt zooitje van woorden en dat bobine een frans woord is sta ik niet raar van te kijken.
    dus als het een ontstekingsspoel wil noemen vind ik het best maar dan moet je klagen bij diegene die het nederlands hebben uitgevonden en steeds aanpassen:doh:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  5. #75
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Project "Sjaak"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fantaman Bekijk Berichten
    hallo nederlands bestaat niet anders uit engelse, franse, duitse en weet ik veel wat voor talen nog meer.. kortom nedererlands is een bij mekaar geraapt zooitje van woorden en dat bobine een frans woord is sta ik niet raar van te kijken.
    dus als het een ontstekingsspoel wil noemen vind ik het best maar dan moet je klagen bij diegene die het nederlands hebben uitgevonden en steeds aanpassen:doh:
    wat hebben we lange tenen vandaag?:p
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  6. #76
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Project "Sjaak"

    zullen we het weer over het project hebben;-)


  7. #77
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: Project "Sjaak"

    Heb je al gemeten of er 12v op je bobine staat gemeten tov de massa van de auto?
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  8. #78
    Ingeschreven
    19/04/2008
    Berichten
    398

    Re: Project "Sjaak"

    Met dank aan ArvidW kan ik (hopelijk komend weekend) de ontstekingsmodule uitsluiten. En we hebben nog even doorgelopen wat het nog meer zou kunnen zijn.. :thumb:

    Hopelijk rijd hij weer binnenkort. :eyebrows:


  9. #79
    Ingeschreven
    19/04/2008
    Berichten
    398

    Re: Project "Sjaak"

    Vandaag de ontstekingsmodule van ArvidW geprobeerd maar dit was (helaas) niet het euvel..

    Verder een hoop draden door gemeten en dingen uitgesloten..

    Een ding viel mij op ik had de bobine gemeten ten opzichte van massa, dat gaf netjes 12V. Na een stukje rijden en wederom stil vallen van de motor nog eens gemeten en dit gaf 9,24 V (Toeval?? :heh.

    Verder vond ik in de Haynes dat de bobine tussen de aansluitpunten 5.5 tot 8 ohm weerstand moet hebben. De twee die ik heb liggen geeft de ene 1,5 en de andere 2,5.. Wil iemand even tussen 1 en 15 van de bobine meten en laten weten welke waarde dit geeft. Of heeft iemand nog een bobine liggen die wel tussen de 5.5 en 8 ohm zit?? Alvast bedankt.

    Dus helaas rijd ie nog steeds niet..

    P.s. @ArvidW: ik zal de onstekingsmodule deze week wel een keer afgeven..


  10. #80
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: Project "Sjaak"

    Jammer, dat wordt verder zoeken...

    Ik heb geloof ik beide types bobine liggen, ik zal het morgen even voor je nameten! Pm je er dan wel even over.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •