Pagina 9 van de 12 EersteEerste ... 56789101112 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 114

Onderwerp: Project "Sjaak"

  1. #81
    Ingeschreven
    19/04/2008
    Berichten
    398

    Re: Project "Sjaak"

    Eureka!! :thumb:

    Heb het euvel van geen vonk gevonden het was de distributor..

    Ik kwam erachter doordat er alleen een vonk kwam door het contact aan uit te zetten. Toen nog eens de Haynes erbij gepakt. En hierin staat dat de distributor (via de onstekingsmodule) de bobine op het juiste moment aan uit schakelt waardoor deze ontlaad. Hieruit concludeerde ik dat de distributor deze pulsen niet meer gaf.. Even overgezet vanuit de donorauto, en hoppa, lopen.

    Nadeeltje.. Oliedruk is nog steeds vrij laag.
    mogelijke verdachte is de cilinderkop (thanks Arvid).. Aangezien ik bij deze met vervangen de onderdelen van de nokkenas van de oude en nieuwe cilinderkop door elkaar heb gebruikt. Waardoor de onderdelen niet meer zo mooi op elkaar ingesleten zijn en hierdoor de motor zijn oliedruk niet kan houden. klinkt opzich redelijk logisch..

    Gelukkig heb ik nog een gereviseerde cilinderkop liggen die bij de donorauto kwam. (donorauto is top :thumb

    wordt vervolgd.


  2. #82
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Project "Sjaak"

    :thumb: klasse ,nu de kop vervangen dus;-)


  3. #83
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: Project "Sjaak"

    Dat klinkt een stuk beter dan wat je begin deze week dacht, kabelboom knutsel je toch liever niet aan

    Dus je kunt zelfs me je auto op de meeting verschijnen.... :thumb:
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  4. #84

    Re: Project "Sjaak"

    Ben het volledig met je eens dat donor auto's top zijn, heb er zelf ook 2 staan en je hebt altijd een vergelijkingsmateriaal bij de hand. Of een tijdelijk vervangend onderdeel, vind dit zelf een erg mooi project en een erg mooie bodykit! :thumb:
    Huidige project:
    Porsche 924 '79 2.0i Strosek

    Status project:
    - Wachten totdat hij op de brug kan.... :whistle:


  5. #85
    Ingeschreven
    19/04/2008
    Berichten
    398

    Re: Project "Sjaak"

    Weet iemand of het kan helpen om (tijdelijk) wat dikkere olie te gebruiken om de oliedruk + smering wat beter te krijgen??


  6. #86
    Ingeschreven
    19/04/2008
    Berichten
    398

    Re: Project "Sjaak"

    Tijdje niks laten horen maar ook een tijdje niks gedaan..
    Dikkere olie heeft niet het gewenste resultaat gegeven.. En ben nu langzaam opzoek naar een "nieuwe" motor.. Ik heb gisteren een compressie meter besteld (20,- incl verzendkosten), zodra deze binnen is ga ik eens wat adresjes langs die een (nog ingebouwde) motor in de verkoop hebben.

    Wordt de hoogste tijd om weer kilometers te gaan maken. Doe nu alleen nog maar korte ritjes.


  7. #87
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Project "Sjaak"

    dat is een idee maar,ik zou voor alle zekerheid ten alle tijde het kleppendeksel er even aftrekken en naar de staat van de nokkenas kijken
    verteld heel veel over smering van het blok
    als de nokken-as goed (netjes is )
    En je kunt ook nog de compressie meten,
    dan heb je echt een goed beeld van een blok
    Wel of niet ingebouwd,
    dat maakt niet zo veel uit
    Succes
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #88
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Project "Sjaak"

    Wat ik in dit hele topic mis is het feit dat er nooit een manometer aangesloten is op het oliedrukcircuit. Uitgaan van een onbetrouwbare meter in het dashboard is te simpel. Ook het feit dat linkse bochten geen effect hebben op het aangaan van het lampje en de rechtse bocht wel. Ook knippert dit bij stationair draaien. Ik zou zeggen dat er iets met kabels fout is.
    Ergo zou ik voor ik een ander blok kocht eerst eens een manometer aansluiten! Kwestie van elimineren wat de oorzaak kan zijn. Aandachtpunt moet ook de oliebuis voor de smering van de nokkenas onder het kleppenfeksel zijn. Is die gebroken (wat wel eens schijnt voor te komen) wordt daar zoveel olie uitgepompd dat de druk lager kan uitvallen (oliedrukcontact zit op de cilinderkop..)

    succes!! :thumb:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  9. #89
    Ingeschreven
    19/04/2008
    Berichten
    398

    Re: Project "Sjaak"

    De reden dat ik de meter vertrouw is dat bij koude motor (dikke olie) netjes 4/5 bar aangeeft.. en naarmate de motor warmer wordt (olie dunner) de druk begint te zakken. Dit hele gebeuren is er in een tijdsbestek van +/- 1,5 jaar ingeslopen.


  10. #90
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Project "Sjaak"

    okee, rest me enkel de vraag of je die leiding onder het klepdeksel al eens bekeken hebt? Dikke olie stroomt nu eenmaal stroperiger als ie koud is ....
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •