Pagina 2 van de 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 55
  1. #11
    Ingeschreven
    24/03/2008
    Berichten
    74

    Re: Welke banden hebben jullie?

    rijden jullie met zomerbanden? Ik zit nu nl nog te twijfelen tussen zomer/allweather band. Juist met nat weer wil ik voldoende grip hebben omdat ik al een paar keer achterstevoren stond met deze rotte rubbers.

    Bij die dunlops heb ik naar de beoordeling (tests) gekeken en die kwam er wel redelijk uit.
    Ik zal eens kijken naar die bridgestone turanza's
    mowaaaaaaapp...


  2. #12
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Welke banden hebben jullie?

    Er zijn genoeg 'zomer'banden die goede natweer-eigenschappen hebben. Ik ben nog geen 'sportieve' winterbanden tegengekomen, de meeste zijn meer geschikt voor een rustige rijstijl.


  3. #13
    Ingeschreven
    24/03/2008
    Berichten
    74

    Re: Welke banden hebben jullie?

    mooi... worden dus zomerbanden
    mowaaaaaaapp...


  4. #14

    Re: Welke banden hebben jullie?

    de Ceat's die onder mijn S liggen, zijn niet aan te bevelen, onder geen enkele weersomstandigheid..

    ik zoek eigenlijk vooral een band met een zachte compount loopvlak en een wat stuggere wang, zodat je lekker veel gevoel hebt bij het sturen, ik haat het om de controle over de auto kwijt te raken door een te zachte wang..

    over Bridgestone ben ik altijd erg tevreden geweest onder div. auto's.. verder heb ik een setje Toyo ProxesT1's gehad, die kon je werkelijk zien slijten, maar dat dan wel icm belachelijk veel grip..

    op het moment twijfel ik een beetje tussen bridgestone/dunlop en toyo's..
    maar in de regen heb ik het niet zo op het toyo v-profiel oll:
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  5. #15
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Welke banden hebben jullie?

    Ik heb meer gehoord over aquaplanende Toyo's inderdaad.


  6. #16
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Welke banden hebben jullie?

    Ik heb er nu een half jaar de Bridgestone ER 300 Turanza in de maat 205/60/15 onder zitten en die bevallen mij prima veel grip en stil...
    Hiervoor de pirelli p6000 gehad, das gewoon echt bagger, veel herrie en weinig grip!
    Daarvoor heb ik Michelin MXV2 eronder gehad (volgens mij de voorloper van de Energy) die vond ik ook goed alleen die sleten als een malle.
    Als ik voor Michelin zou gaan dan werd het de Pilot premacy HP maar die gaat uit productie.

    Wat Marc ook verteld, koop geen CEAT banden, das troep (wordt door pirelli gemaakt)

    De Dunlop SP sport is een prima band in natte en droge omstandigheden, ze maken alleen wat meer herrie door het profiel.

    Groetjes van een Kwik-misFitter
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  7. #17
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Welke banden hebben jullie?

    Juist een band met V profiel heeft veel grip in de regen, kijk ook maar hoe regenbanden van circuit auto's euir zien.

    met regen rijd ik op circuit met Vredestein SPORTRAC 3 205/60 R15 91V. Mega veel grip met nat weer en uiteraard dus ook met droog weer.



    Kosten 67 per stuk inclusief verzendkosten

    http://www.autobandenmarkt.nl
    937 racer


  8. #18
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Welke banden hebben jullie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 924turbo2
    met regen rijd ik op circuit met Vredestein SPORTRAC 3 205/60 R15 91V. Mega veel grip met nat weer en uiteraard dus ook met droog weer.



    Kosten 67 per stuk inclusief verzendkosten

    http://www.autobandenmarkt.nl

    Dat zijn idd goede banden tegen een goede prijs.

    En als je in de buurt van amsterdam woont wil ik ze wel gratis om je velgen leggen (dan bij voorkeur op een Maandag of Zaterdag) :wink:
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  9. #19
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: Welke banden hebben jullie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door captainfrasca
    Ik heb er nu een half jaar de Bridgestone ER 300 Turanza in de maat 205/60/15 onder zitten en die bevallen mij prima veel grip en stil...
    Hiervoor de pirelli p6000 gehad, das gewoon echt bagger, veel herrie en weinig grip!
    Daarvoor heb ik Michelin MXV2 eronder gehad (volgens mij de voorloper van de Energy) die vond ik ook goed alleen die sleten als een malle.
    Als ik voor Michelin zou gaan dan werd het de Pilot premacy HP maar die gaat uit productie.

    Wat Marc ook verteld, koop geen CEAT banden, das troep (wordt door pirelli gemaakt)

    De Dunlop SP sport is een prima band in natte en droge omstandigheden, ze maken alleen wat meer herrie door het profiel.

    Groetjes van een Kwik-misFitter
    Die dunlop banden hebben overigens wel snel de neiging om te gaan cuppen. Dit kan ook mede oorzaak zijn door de constructie van de achteras.

    Die turanza`s zijn echt top banden..Die P6000 van pirelli werden eerst ook positief aangeschreven maar waarom..Als je nog leuke semi slicks zoekt voor op circuit zijn Toyo T1 banden geloof ik aan te raden.


  10. #20
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Welke banden hebben jullie?

    Toyo T1R is geen semi slick maar een gewone straatband met sportieve eigenschappen. Oude variant is T1S deze hebben vol V profiel en de neiging om te cuppen bij (zeer) sportief gebruik.

    Ik heb ook Toyo R888, dit zijn semislicks met een soort V-profiel. Mega vele grip en het grote voordeel dat je ze niet op hoeft op te warmen. Uiteraard niet geschikt voor straatgebruik, ook al zijn ze wel straatlegaal. Maar met forse regen levensgevaarlijk !
    937 racer


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •