Pagina 1 van de 6 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 55
  1. #1
    Ingeschreven
    24/03/2008
    Berichten
    74

    Welke banden hebben jullie?

    Ik ga binnenkort nieuwe bandjes kopen, met deze oude dingen heb ik een paar keer achterstevoren gestaan (michelin) in de regen.
    Zal wel aan de leeftijd van de banden liggen.

    Anyway, ik heb 4 gaats turbolook velgen (spinnewebbies) en volgens mij hoort daar 205/60HR15 op.

    Ik heb wat rond zitten kijken op http://www.autobandenmarkt.nl" target="_blank voor die maat en omdat ik gewoon fatsoenlijke banden wil, die niet te hard slijten maar voldoende grip geven met droog en nat weer zullen het wel Amerk banden worden (Dus geen 'goodride' of wat dan ook meuk).

    Eigenlijk sprong alleen deze eruit qua prijs/kwaliteit... volgens de beoordeling goed, behalve in de sneeuw....maar hoe vaak sneeuwt het nog en bij een onverwachte sneeuwbui zal het wel niet meteen spekglad zijn als ik voorzichtig rij.

    Dunlop SP sport Fast Response (KLIKKKKKKKKENNNNNN)

    De sportieve naam boeit me niet...als die banden maar goed zijn.
    Zoals ik al een beetje duidelijk maakte...ik race niet continu met de porsche, maar ik moet wel een beetje fatsoenlijke grip hebben.

    Iemand ervaring met dunlop in het algemeen? en welke banden hebben jullie?
    mowaaaaaaapp...


  2. #2
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Welke banden hebben jullie?

    Wat ik heb wil je niet weten... moet dus nog vervangen worden. Algemene ervaring met Dunlops is prima, maar wel vrij luidruchtig.


  3. #3
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: Welke banden hebben jullie?

    Ik heb banden van Maxis. Maar ik moet eerlik zeggen dat ikgeen sportieve rijder ben en meer naar de (lage)prijs/kwaliteit gekeken heb. Overigens heb ik ze wel gekocht omdat ik goede ervaring heb met deze banden op onze dagelijkse auto.

    Hier heb ik ook Maxis op, daarvoor Michelin, maar ik vind de Maxis banden fijner.


  4. #4
    Ingeschreven
    09/09/2008
    Berichten
    67

    Re: Welke banden hebben jullie?

    Ik heb net nieuwe banden gekocht van Vredestein
    Voor: 185/65HR15 Type: Hi TracK Achter hetzelfde maar dan 225

    Ik rijd veel in de stad. Dat is de reden dat ik voor smallere banden gebruik. Ik rijd er nu een week of 3 mee en ben uitermate tevreden.
    Check my Photo's via: http://jewece.myphotoalbum.com/albums.php" target="_blank" target="_blank


  5. #5
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    617

    Re: Welke banden hebben jullie?

    Ik zou eerder op bandentests af gaan van de ANWB en de ADAC. Onze persoonlijke ervaringen zijn natuurlijk maar subjectief.

    Ik heb er Michelin Primacy's onder liggen. Ze zijn 7 jaar oud, dus het rubber is niet optimaal meer (hard) waardoor ik in elke bocht wel wat glij bij nat weer en vooral als het ook wat frisser is buiten. Volgende week komen er Bridgestone Turanza ER300 onder. Die wordt zowel door de ANWB als de ADAC als beste getest. Zijn wel zomerbanden. Maat is gewoon fabrieksstandaard 195/65/15. Breder kan, maar dan verlies je weer grip bij nat weer. En met een ongelijke bandenmaat voor/achter lijkt me dat je gripverschil gaat krijgen tussen voor/achter; ook niet optimaal.
    S power!


  6. #6
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Welke banden hebben jullie?

    wat het grip verschil betreft

    het is volgends mij verstandiger om aan de kant van de auto waar meer gewicht is bredere banden te nemen

    dus achter breder als voren
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  7. #7
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Welke banden hebben jullie?

    Bij de 924 zit het meeste gewicht voor, maar nog net. Ik zou gewoon overal dezelfde maat nemen, is ook makkelijker met het reservewiel.


  8. #8
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Welke banden hebben jullie?

    das waar tom

    ik dacht dat het meer achter zat
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  9. #9
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: Welke banden hebben jullie?

    Maar je hebt wel achterwiel aandrijving. Bredere band is dan toch meer grip.(?)


  10. #10
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Welke banden hebben jullie?

    Als dat beter was, lijkt me dat Porsche het zelf ook wel had gedaan. Dat was pas het geval bij de dikkere 944s en de 924 CGT. Blijkbaar is het verschil dus te verwaarlozen, bij een 2.0.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •