Pagina 23 van de 25 EersteEerste ... 1319202122232425 LaatsteLaatste
Resultaten 221 tot 230 van de 243
  1. #221
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: Een Witte?! 924 van Tycho

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fantaman Bekijk Berichten
    en we kunnen weer naar de radio luisteren
    Geluid van de motor is zeker niet naar om te horen, maar zonder radio wordt uiteindelijk idd wel heel saai. Viva la musica!
    Jij had toch die hotrod? Met die originele wieltjes ziet ie er erg beschaafd uit!


  2. #222
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Een Witte?! 924 van Tycho

    zo ff mijn project topic afstoffen...

    de 924 heeft ongeveer een jaar stil gestaan omdat ie niet lekker liep. uh op 3.5 cilinders. maar het werd tijd dat dat ging veranderen.
    dus massa slot om en starten maar... ja blij met mijn veels te groote volvo 80ah accu want na minuten starten nog geen plofje. pomp was vrij stil, geen goed teken maar hij bouwde wel ff druk op. hmm.
    lucht filter eruit en de luchtweger een paar keer op en neer. weer starten... en ja hoor al ploffent kwam het langzaam tot leven. natuurlijk liept ie beroerder dan dat ie ooit gedaan had maar rustig naar het tank gereden en 50 liter verse super plus erin en weer terug naar de banden pomp en lucht in de banden en vervolgens een lekker stuk gegast op de dijk.
    eenmaal bijna thuis merkte ik dat ie op 4 cillinders bleef lopen en een extra rondje je gereden en ja echt op 4 cilinders
    nieuwe brandstof pomp gemonteerd en hoopte dat het licht schokken inhouden op lage toeren weg zou gaan maar helaas dat is nog steeds het geval en vooral bij koude motor maar hee zo veel rijd ik niet onder 2200 toeren xD gas met dat slomme hok haha.

    maar wat is nou het moraal van dit verhaal, nou ik was lekker bezig de suby te preppen voor slalom en was de nieuwe coilovers aan het inrijden maar helaas koppakking lek gegaan. dus geprobeert om in een week de koppakking te vervangen, begon goed, motor was er snel uit, blok uit elkaar. beun de haas had de tandriem vervangen en het beugeltje niet boven maar tegen de riem aan zitten. gelukkig optijd bij maar ondertussen 560 euro onderdelen bij de dealer gehaalt en moeten er nieuwe uitlaat kleppen in de koppen, inclusief inslijpen, afpersen en vlakken mag ik straks iets van 750 afreken, nou dan ook maar gelijk nieuwe lagers in het blok, aka motor revisie nouja ff investeren en straks weer betrouwbaar 245pk op de weg zetten

    dus omdat de suby in niet rijd had ik zondag een alternatief nodig. AKA de 924 maar vastberaden om max performance uit mijn 924 te halen heb ik alles uit het interiuer leeg gehaalt. lag er een plas water onder het tapijt, daarom was het altijd zo vochtig binnen.
    de 205/45 17inch wielen voor en 195/60 15 achter. de linker koplamp verwijderd voor een cold air intake, gas in het plastik groter en rond gemaakt en 2 flessen met ducktape. werkte goed. het was snik heet in de auto en vast ook onder de kap. de uitlaat scheurde smiddags volledig door voor de midden demper. ja een hoop herrie maar dat was vet lachen, mensen dachten dat ie stuk ging met al die klappen en bonken met gas los maar tycho ging alleen maar harder. sterker zo hard door de bocht dat ik niet meer in de stoel bleef zitten maar half over de midden tunnel hing en helaas bleef er te weinig olie in het carter over waardoor er een rood lampje aan ging ff. ja dus maar gestopt voordat de motor er mee kapt. body roll als een malle met alleen een oude typre stab stong voor en gare dempers helpen ook niet maar perste er smiddags een 1:10.9 uit en de evo 7 zat ook in de 1:10 en ja die kwam heul goed weg.
    kan eerlijk zeggen dat ik de minste pk's had en de meeste het dubbele hadden maar swa de meeste hielden mij niet bij
    het was wel hard werken om zo hard te rijden zeker vergeleken met de suby maar ja vet veel leuker. en dat open differentieel was echt het meest irritant, de bocht heel wij nemen om maar gewicht op dat binneste achterwiel te houden en nog door spinnen.
    het bevalt me goed het kale intereur en zoveel roest dat ik niet meer aan denk om op te knappen.
    zolang ie apk heeft blijft ie op de openbare weg maar we maken er een race wagen van.
    voorlopig ff geen geld meer ivm suby maar ik heb al ideeen voor stijve race ophanging. suby is nu stijf als een plank en dat bevalt me goed. ik denk aan 16inch verbreed stalen velgen en even kijken of 245/60 gaat passen of toch kleinere wieltles voor meer koppel.
    kuipstoel is een must als we nog meer G's door de bochten gaan trekken
    IMAG0090.jpgIMAG0093.jpgIMAG0094.jpgIMAG0095.jpg
    904814_384919534956111_52720644_o.jpg901309_384918044956260_1551075460_o.jpg474571_384919544956110_324550905_o.jpg473119_384918661622865_1615560336_o.jpg
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  3. #223
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: Een Witte?! 924 van Tycho

    Als ik jou zo in die bochten zie hangen dan rijd ik echt als een mietje..


  4. #224
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Een Witte?! 924 van Tycho

    haha nou dat valt best me met mietje, je moet niet harder gaan dan je kan. iedereen kan hard rechtdoor, ik leeft voor hard door de bocht.
    die voorop zitten zijn federal super steel 595 banden en die pakken goed als ze warm zijn en ik push zo hard als ie kan en ja ik maak ook nog gebruik van lift off oversteer om de neus de goeie kant op te krijgen maar het was verrekte lastig om een beetje gecontroleerd te driften met de huidige setup.
    een auto op de limit rijden moet je kunnen en ik race al van jongs af aan op de pc en dat is al meer dan de helft. de rest is aan voelen en aanpassen aan de auto en weg contact. belangrijkste is dat je weet de auto kent dus neem de tijd om die stap voor stap te leren kennen. er gaat niks boven een dagje slalommen om de grensen van je auto op te zoeken.


    eerlijk is eerlijk mijn suby hangt niet over in de bocht maar die gaat zeker net zo hard door de bocht maar je bent echt geen mietje om rustig te rijden op de openbare weg. ik heb alleen z'n hekel aan mensen die stapvoets door de bocht gaan
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  5. #225
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Een Witte?! 924 van Tycho

    Leuk hoor dat is te zien wat een plezier met een 924 ha
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #226
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Een Witte?! 924 van Tycho

    maakt niet uit dat de impreza fijner rijd, sneller is en heerlijk koel is met airco. de 924 is veel leuker maar oooh zo traag.
    de impreza is nu stijf als een plank en dat bevalt mij wel. de 924 is kaal van binnen en zonder snoet heb ik nu meer inductie gebrom dan uitlaat gebrom met vol gas haha geweldig, alleen vol gas achter je voorganger aan en amper sneller zijn is niet tof yo. er moet gewoon een 5 pitter in, audi onder de kap kan maar volvo T-5 achterin is meer mijn ding. maar in het gevqal van 924 moet de stoel naar voren want motor moet voor de achteras. of toch maar voorin met een gat in de motorkap

    nog nooit last gehad van het open diff maar met slalom is lsd een must als die vo ver over hangt
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  7. #227
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Een Witte?! 924 van Tycho

    er staat de hele week al water in de 924 aan de passegier kant.
    wel gevonden dat de accu bak vol water stond en waarschijnlijk via de massa kabels naar binnen kwam maar er leek vandaag weer water bij gekomen te zijn
    brandstofleiding heb ik ook nog niet vervangen, de retour is zo rot dat ie druppelt
    maarja voorlopig liggen er nog overal scooby motor onderdelen dus kachelen we gewoon lekker rond in de 924
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  8. #228
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Een Witte?! 924 van Tycho

    Kijk maar uit met je retour druppels en een kachel ha
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #229
    Ingeschreven
    04/07/2011
    Locatie
    Geraardsbergen (belgie)
    Berichten
    879

    Re: Een Witte?! 924 van Tycho

    Hoe hou je die tog zo in de bocht? Ik heb altijd het gevoel dat mijn auto uit de bocht gaat...


  10. #230
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: Een Witte?! 924 van Tycho

    jij hebt ook je wielophanging totaal anders dan origineel he?
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •