Pagina 3 van de 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 55
  1. #21
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: Een goede "voorstel topic titel" is lastig te verzinnen...

    Ja, die banden waren vroeger een stuk hoger, he? Maar dat hoort eigenlijk ook wel bij zo'n auto. 't is natuurlijk toch een seventies-/eightiesbak. Je ziet ze wel 'ns met nineties velgen of nog nieuwer en dat is het toch niet. Een beetje als een zelfportret van Van Gogh met Nike sportschoenen... :grin:
    En die turbovelgen zijn misschien wel een beetje gedateerd, maar ja dat is de 924 ook wel 'n klein beetje :wink: Maar dat maakt 'm wel erg leuk! Ik zou zeggen, gooi die turbo's eronder! Dat zijn m'n favoriete 924-velgen na telephone dials.


  2. #22
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: Een goede "voorstel topic titel" is lastig te verzinnen...

    Haha, vind ik een mooie vergelijking :grin:

    Telefoonvelgen zijn idd ook echt mooi!

    Ik las ergens ook iets over "koekjessnijder" velgen, kan er alleen geen foto van vinden op google. Welke velgen zijn dit ?
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  3. #23
    Ingeschreven
    19/04/2008
    Berichten
    398

    Re: Een goede "voorstel topic titel" is lastig te verzinnen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArvidW
    Sjaak, heb jij toevallig jouw 924 pas geleden nog naar Toon gebracht ik Breugel ? Zoja dan heb ik jouw auto staan bewonderen :wink:
    Neen, ben ik niet geweest.. De mijne heeft ook een 944 bodykit dus niet direct herkenbaar als 924..


  4. #24
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Een goede "voorstel topic titel" is lastig te verzinnen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArvidW
    Ik las ergens ook iets over "koekjessnijder" velgen, kan er alleen geen foto van vinden op google. Welke velgen zijn dit ?


  5. #25
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: Een goede "voorstel topic titel" is lastig te verzinnen...

    Ik las ergens ook iets over "koekjessnijder" velgen, kan er alleen geen foto van vinden op google. Welke velgen zijn dit ?
    Ja, dit was ook wel echt een vraag voor Tom :wink: :grin:


  6. #26
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: Een goede "voorstel topic titel" is lastig te verzinnen...

    Ik heb nog nooit een koekjessnijmachine gezien (leuk galgje woord) maar ik kan me er nu helemaal een voorstelling bij maken :wink:

    Op slechte starten, lekkend dakje en de lekke uitlaat na bevalt de 924 nog prima.

    Eind volgende week op de brug en die Remus einddemper eronder vandaan (iemand interresse, geeft mooi geluid, niet super hard ofzo) en dan gaat er weer een origineel ogende onder met enkele pijp die recht naar achter steekt. Staat denk ik stuk mooier en een stuk origineler

    Dan direct de uitlaat nog maar eens goed vasthangen met rubbers, nu hangt hij zodanig dat als je fors gas hebt gegeven en de uitlaat is uitgezet deze vresenlijk loopt te rammelen onder de auto oll:


    Owja, en heb nog nieuwe bandjes nodig voor op de turbo velgen. 205/60 R15 wordt het maar welk merk? Ik zit zelf nu aan Vredestein Hi-Track te denken, lees er wel positieve dingen over behalve het lawaai dat ze maken. Ze zien er ook echt super vet uit wat natuurlijk ook wel hoort onder een ras echte sportwagen :grin:
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  7. #27
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: Een goede "voorstel topic titel" is lastig te verzinnen...

    Zojuist een kleppendekselpakking besteld, natuurlijk veel te veel geld voor betaald maar dat hoort er in het begin een beetje bij :p


    Heb net haynes doorgelezen over het kleppen stellen en de uitleg is maar zeer kort.

    Kleppendeksel eraf
    Krukas zodanig verdraaien dat cilinder 1 op Top Dead center staat van zijn compressieslag
    Voelermaat ertussen om te kijken hoe erg het is
    Met inbussleutel schroefje verdraaien (hele kleine slagen vanwege ruimtegebrek)
    Doordraaien totdat je een tikje voelt (dan staat speling 0.05groter of kleiner, en staat schroefje vast)
    Nogmaals meten

    En dan klaar, is het zo makkenlijk ? Heeft nog iemand handige tips voor het stellen van de kleppen?


    Speling tussen nokkenas en klepstoter
    Warm:
    - Inlaat 0.20
    - Uitlaat 0.45

    Koud:
    - Inlaat 0.10
    - Uitlaat 0.40

    Nu staat er overal nog bij +0.5, wat moet ik hiermee ?
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  8. #28
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Een goede "voorstel topic titel" is lastig te verzinnen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArvidW
    Zojuist een kleppendekselpakking besteld, natuurlijk veel te veel geld voor betaald maar dat hoort er in het begin een beetje bij :p


    Heb net haynes doorgelezen over het kleppen stellen en de uitleg is maar zeer kort.

    Kleppendeksel eraf
    Krukas zodanig verdraaien dat cilinder 1 op Top Dead center staat van zijn compressieslag
    Voelermaat ertussen om te kijken hoe erg het is
    Met inbussleutel schroefje verdraaien (hele kleine slagen vanwege ruimtegebrek)
    Doordraaien totdat je een tikje voelt (dan staat speling 0.05groter of kleiner, en staat schroefje vast)
    Nogmaals meten

    En dan klaar, is het zo makkenlijk ? Heeft nog iemand handige tips voor het stellen van de kleppen?


    Speling tussen nokkenas en klepstoter
    Warm:
    - Inlaat 0.20
    - Uitlaat 0.45

    Koud:
    - Inlaat 0.10
    - Uitlaat 0.40

    Nu staat er overal nog bij +0.5, wat moet ik hiermee ?
    als je b.v. 0.14 meet en het moet 0.15
    zijn geef je een tikje en hij staat op 0.19 vandaar +0.5 in d1t geval +0.4 is goed M.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #29
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Een goede "voorstel topic titel" is lastig te verzinnen...

    Met andere woorden: da's de tolerantie.


  10. #30
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Een goede "voorstel topic titel" is lastig te verzinnen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Met andere woorden: da's de tolerantie.
    Ja Tom dat klopt maar dan wel in beeld gebracht :wink:
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •