Pagina 1 van de 6 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 55
  1. #1
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Een goede "voorstel topic titel" is lastig te verzinnen...

    In Reallife jezelf voorstellen is heel wat gemakkelijker dan op een forum, toch zal ik er proberen het beste van te maken.

    Ik ben dus zoals mijn Forum naam al aangeeft Arvid, ben een 19jarige "gast" uit Eindhoven die alle uitzendingen van het nieuwe Topgear minimaal 2x gezien heeft. Een autofreak in hart en nieren dus :grin:

    Uiteraard moet je eerste auto dan direct een sportwagen zijn en aangezien ik ook graag sleutel het liefst eentje met niet al te complexe techniek. Fantaseren over een dikke Ferrari, Atom Ariel of een Porsche is niet al te lastig maar om er aan eentje te komen vergt toch wat meer inspanning.

    Vandaar dat ik dus ben gaan kijken naar een sportieve auto van 25jaar of ouder. Natuurlijk roesten opel kadetjes onder je reet weg, is het met japanners niet veel beter gesteld en vallen alle engelse auto's uitelkaar. (dure uitzonderingen uitgezonderd)

    Gelukkig kwam een goeie vriend van me met het geniale idee om naar een porsche te gaan kijken, en die ga ik dus morgen ook ophalen :mrgreen: Het wordt een witte porsche 924 2.0 uit 1982 die nu ook op marktplaats te koop staat. Proefrit zit er al op en morgen is sleutel en papieroverdracht :mrgreen:

    Via Stephan (Ik Rij Belastingvrij) ben ik hier terecht gekomen, ik ken hem van het Vespa-Ciao forum waar ik al tijden (eeuwen?) actief ben. Ik knutsel veel aan mijn Ciao'tje of Citta, het liefst zo veel mogenlijk vermogen uit standaard onderdelen te halen door allerlei tuning berekeningen te maken. Dit lukt vrij aardig


    Het voelt nu alsof het morgen pakjesavond is, kijk echt uit naar morgen :-D
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  2. #2
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Een goede "voorstel topic titel" is lastig te verzinnen...

    Welkom Arvid, en gefeliciteerd met de aanschaf van je eerste Porsche! We zien te zijner tijd graag foto's...


  3. #3
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Een goede "voorstel topic titel" is lastig te verzinnen...

    Welkom Arvid, :-D :-D
    En gefeliciteerd met je eerste Porsche
    kun je er direkt mee rijden,
    of is sleutelen al nodig om achterstallig onderhoud ops: te verrichten
    nou ja we zien en horen het wel M.(B.A.)
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  4. #4
    Ingeschreven
    19/04/2008
    Berichten
    398

    Re: Een goede "voorstel topic titel" is lastig te verzinnen...

    Nog iemand uit Eindhoven, leuk..
    Succes met je nieuwe aanwinst


  5. #5

    Re: Een goede "voorstel topic titel" is lastig te verzinnen...

    Welkom Arvid
    Nog wat leuks om over te lullen naast de Vespa's en Citta's :mrgreen:
    Bij een volgende meeting moeten we gewoon met z'n 3en samen rijden Sjaak en Arvid 8)

    Mensen, deze jongen is echt geniaal op het gebied van 2-takt tuning, is echt ongeloofelijk wat hij allemaal kan en weet

    Maargoed, dat heeft niet veel met 924's te maken eigenlijk, maar moest het toch even kwijt :lol:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  6. #6
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: Een goede "voorstel topic titel" is lastig te verzinnen...

    Heel de familie heeft al een proefrit gemaakt en allemaal zijn ze onder de indruk van de auto, natuurlijk de ene zeurt over de herrie, de andere over de snelheid. Aangezien je als bijrijder de km'teller niet kan zien heb je geen flauw idee hoe hard je nou gaat en mam dacht dat ik op de snelweg 150 reed terwijl teller 120 aangaf. Maar ze vonden hem allemaal zeer goed rijden

    Zegt wel iets over het gevoel dat de auto je geeft :lol: gewoonweg geweldig

    Heb nog niet zo veel tijd genomen voor foto's dus hierbij eentje genomen vanuit ons huis. Klus vandaag of morgen mijn 14inch velgen er nog onder om te kijken hoe die staan (denk mooier)




    Vind dat onder een witte auto zwarte velgen horen, misschien idee om deze zwart te spuiten ?


    Sjaak, heb jij toevallig jouw 924 pas geleden nog naar Toon gebracht ik Breugel ? Zoja dan heb ik jouw auto staan bewonderen :wink:
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  7. #7
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Een goede "voorstel topic titel" is lastig te verzinnen...

    Welkom hier,veel plezier met de auto!


  8. #8
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: Een goede "voorstel topic titel" is lastig te verzinnen...

    Van harte welkom, en veel plezier met de witte, wat zul je in je nopjes zijn als 19 jarige met zo'n mooie auto.

    Mvg

    Harry

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  9. #9
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: Een goede "voorstel topic titel" is lastig te verzinnen...

    Nee he? Weer een uit het zuiden! :wink:
    Grapje, hoor! Ik vraag me alleen wel 'ns af of er in het westen van Nederland nou echt nog maar vijf 924s rijden???
    Maar eh, welkom Arvid! En mooie kar zo te zien! Zijn dat originele 'turbo'-velgen? Staan best mooi vind ik, toch? Maar zwart staat idd ook wel cool denk ik. Veel plezier met je auto in ieder geval! :grin:


  10. #10
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: Een goede "voorstel topic titel" is lastig te verzinnen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harry
    wat zul je in je nopjes zijn als 19 jarige met zo'n mooie auto.
    Elke keer als ik naar de auto kijk kom er weer een enorme grijns op mijn gezicht :lol: , zo geweldig dat je eerste auto een porsche 924 kan zijn :mrgreen: , en dat al mijn collega studenten een 205je kopen voor veel te veel geld oll:


    Ik heb zojuist foto's gemaakt van hoe de velgen staan onder de auto, eerst de 15inchers:





    En dan de 14inchers:





    Welke zouden jullie kiezen ? (beide moeten nieuwe banden op dus dat hoef je niet mee te rekenen)
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •