Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 30 van de 30
  1. #21
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 30sec lange slechte start

    Mooi, binnenkort AAV er maar uithalen.



    Ik borduur nog even voort in dit topic:

    Waaruit hoort mijn uitlaat te bestaan, ik heb nu :
    - Header
    - Downpipe naar lange zwarte cilindervormige demper die in tunnel hangt
    - Stukkie pijp
    - Klein kort cilindervormig dempertje die in de tunnel hangt
    - Stukkie gebogen pijp
    - Remus einddemper

    Nu staat het in Haynes anders, daar heb je de volgende exploded vieuw:
    - Downpipe
    - CAT
    - Stukkie pijp
    - Klein kort cilindervormig dempertje in de tunnel
    - Stukkie gebogen pijp
    - Cilindervormige einddemper

    In het boek staat ook de lange zwarte cilindervormige demper erbij maar die heeft geen plaats in het plaatje. Ik neem aan dat deze op de plek van de CAT en het kleine cilindervormige dempertje hoort te zitten ? (en ik dus nu 1 demper teveel in mijn uitlaatsysteem heb zitten )


    De einddemper in het Haynes boek is cilindervormig, de "originele" demper die ik bij de auto heb gekregen is ovaal en langer. Is voor de europeese modellen de einddemper cilindervormig of ovaal ? (ik wil graag een origineel ogende eronder aangezien ik de remus niet zo mooi vind staan oll: (of ik moet hem er nog mooier onder kunnen hangen...))
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  2. #22
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: 30sec lange slechte start

    In mijn projecttopic staat een foto van de uitlaat van mijn 924 (uit '80, model '81) voor-ie vervangen werd. Er zitten twee dempers en een vlamdover in je uitlaat, drie 'dempers' dus.


  3. #23
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 30sec lange slechte start

    Ik heb ze gevonden, en moet zeggen dat je nu wel een heel mooi pijpje eronder hebt hangen :shock: :mrgreen:

    Het is mooi dat die vlamdover eronder hoort, hoef ik die tenminste niet te verwijderen. Volgende week de uitlaat maar eens goed eronder hangen (en goed bekijken)
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  4. #24
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: 30sec lange slechte start

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArvidW
    Ik heb ze gevonden, en moet zeggen dat je nu wel een heel mooi pijpje eronder hebt hangen :shock: :mrgreen:
    Wordt nog mooier als straks spruitstuk en voorpijp ook van RVS zijn.


  5. #25
    Ingeschreven
    10/03/2008
    Berichten
    11

    Re: 30sec lange slechte start

    Hallo,

    Kan iemand mij vertellen waar ik kan vinden hoe ik mijn WUR schoonmaak, want ik heb op google en dit forum gezocht maar geen resultaat.

    Groetjes


  6. #26
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: 30sec lange slechte start

    Zo heb ik het gedaan:

    WUR demonteren. Vlak leggen en bij de ingang van de brandstofleiding er wat remreiniger of liever injectorreiniger in laten lopen. Lekker even laten staan en dan met wat perslucht doorblazen. Dit een beetje herhalen en hopen dat het werkt.

    Je kunt proberen hem helemaal uit elkaar te halen en de onderdelen, zoals het rubberen membraam, los te reinigen. Maar je loopt dan wel het risico dat je iets kapot maakt.


  7. #27
    Ingeschreven
    10/03/2008
    Berichten
    11

    Re: 30sec lange slechte start

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ReMo
    Zo heb ik het gedaan:

    WUR demonteren. Vlak leggen en bij de ingang van de brandstofleiding er wat remreiniger of liever injectorreiniger in laten lopen. Lekker even laten staan en dan met wat perslucht doorblazen. Dit een beetje herhalen en hopen dat het werkt.

    Je kunt proberen hem helemaal uit elkaar te halen en de onderdelen, zoals het rubberen membraam, los te reinigen. Maar je loopt dan wel het risico dat je iets kapot maakt.
    Ik ga het proberen hardstikke bedankt!


  8. #28
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 30sec lange slechte start

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ReMo
    Je kunt proberen hem helemaal uit elkaar te halen en de onderdelen, zoals het rubberen membraam, los te reinigen. Maar je loopt dan wel het risico dat je iets kapot maakt.

    Valt allemaal wel mee, kun je rustig uit elkaar halen

    Membraamplaatje is net een 0.05mm voelermaatje, je moet er gewoon rustig mee omgaan maar kun hem met een doekje gewoon schoonmaken.

    O-ringetje is gewoon een O-ringetje van ong 1mm dik en die gaat ook niet zomaar kapot.

    Dan kun je echt alles mooi schoonmaken en doorblazen :wink:
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  9. #29
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: 30sec lange slechte start

    Dat 0-ringetje moet je niet willekeurig gaan vervangen..Geeft drukverlies.


  10. #30
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: 30sec lange slechte start

    Bij de 924 was remmenreiniger en schoonblazen voldoende, kwam een plasje muk uit.
    Bij een Audi heb ik er eens eentje opengemaakt (stuk was-ie toch al), schoongemaakt en gemonteerd, werkte weer prima. Is overigens precies hetzelfde onderdeel, maar dan met de pijpjes eraan.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •