Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30
  1. #1
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    30sec lange slechte start

    Helaas heeft mijn 924 wat startproblemen.

    Starten doet hij binnen paar omwentelingen, dan loopt hij eventjes netjes 1200tpm en zakt daarna gruwelijk snel in naar 0, daarna kun je hem prima weer starten maar hij blijft uitvallen. Accu, startmotor, dynamo enzo werken prima.

    Start je hem en houdt je half minuutje toerental op 2000tpm dan loopt hij daarna prima, geen enkel probleem. Maar ik sta natuurlijk niet te springen om elke keer 's ochtends 30seconde lang 2000tpm te staan gassen ivm buren en geluidsoverlast oll:

    Wanneer je de auto tijdens die 30seconde weer naar 1000tpm laat terugzakken en daarna gas geeft gebeurd er niets, behalve een goeie rookwolk achter de auto. Toerental stijgt heeel langzaam en als hij op een gegeven moment weer iets van 1500tpm maakt schiet hij omhoog.

    Start je de auto en rijdt je gelijk rustig weg dan bonkt hij vreselijk, je voelt hem eigenlijk elke slag maken.

    Verder loopt de auto als hij warm is iets van 800-850tpm stationair en wil dat rustig meer dan 5minuten lang volhouden, geef je daarna gas pakt hij gelijk op.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  2. #2

    Re: 30sec lange slechte start

    klinkt als een overleden temperatuursensor die niet doorheeft dat het koud aan het worden is buiten.. of een niet werkende koude start injector..
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  3. #3
    Ingeschreven
    19/01/2008
    Berichten
    326

    Re: 30sec lange slechte start

    koude start injector werkt alleen als je de motor start, dus deze kan het niet zijn, want ik denk niet dat je de startmotor 30 seconden laat meelopen

    temp sensor, aux bypass, of WUR lijken me de 3 om ffies naar te gaan kijken..
    Mijn 5 grote liefdes : mijn vrouw, onze 2 dochters en zoon en de 924


  4. #4
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: 30sec lange slechte start

    Sluit ik me bij aan. De WUR is vrij simpel schoon te maken, zie de beschrijvingen op dit forum.


  5. #5
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: 30sec lange slechte start

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Sluit ik me bij aan. De WUR is vrij simpel schoon te maken, zie de beschrijvingen op dit forum.
    De buitenkant zeker..

    n.b. vervang het rubbertje niet door een willekeurig rubber..kan druk verlaging veroorzaken.


  6. #6
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 30sec lange slechte start

    Ik ben zojuist gaan rommelen in de reserve onderdelen die ik bij mijn 924 heb gekregen en er lag nog een WUR bij :mrgreen:

    Deze heb ik maar uit elkaar gehaald en elk onderdeeltje netjes schoongemaakt, het membraamplaatje was nog super strak en de O-ring is ook nog prima.

    Het Bi-metaal heb ik zojuist even getest, wanneer deze opgewarmd is stond het "mexicaanse" hoedje 1.35mm lager dan wanneer hij koud is, deze lijkt dus ook goed te werken. (zonder veer)

    Als hij koud is kan ik er trouwens niet doorheen blazen, maar dit lijkt mij niet heel vreemd aangezien je maar minder dan 1 bar overdruk kan blazen.. :lol:
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  7. #7
    Ingeschreven
    19/01/2008
    Berichten
    326

    Re: 30sec lange slechte start

    Super.

    Als de WUR het probleem niet verhelpt, dan zou ik kijken naar de aux air valve, die is ook makkelijk te controleren, en zonodig te vervangen.

    succes :!:
    Mijn 5 grote liefdes : mijn vrouw, onze 2 dochters en zoon en de 924


  8. #8
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: 30sec lange slechte start

    Volgens een duitse site waar ze onderdelen verkopen;

    Warmlaufregler 924 (125 PS)
    Der Warmlaufregler ist oft die Ursache für Motorprobleme. Wenn der kalte Motor zwar anspringt, aber nur auf zwei oder drei Zylindern läuft, wieder ausgeht und sehr unrund mit zu niedriger Drehzahl läuft, der Motorlauf mit zunehmender Temperatur besser wird bis er bei Betriebstemperatur völlig normal läuft, dann ist mit sehr großer Wahrscheinlichkeit der Warmlaufregler defekt. Neu ist er noch lieferbar, kostet aber rund 460,-- €.
    Preis: 139,-- €


    Ben ook nog steeds van plan een andere te monteren als ik er tegen aan loop.


  9. #9
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 30sec lange slechte start

    Ik heb hem zojuist vervangen, en hij doet het nu goed :-D Bedankt !


    Was best wel een priegelwerkje om die onderste inbus los te draaien maar nadat de koude start injector, bobine, aux bypass pijp verdwenen waren kon ik er net iets minder slecht bij.

    Mijn "nieuwe" WUR is wel heel anders dan de oude, op de oude zitten namelijk nog aansluitingen voor de aan en afvoer van luchtslangen? Mischien zodat je met je uitlaatgassen de WUR ook kunt opwarmen?

    Hij liep alleen de eerste minuut nog geen 800tpm, pas nadat ik 500meter gereden had lag het stationair toerental op 1200tpm en is daarna heel netjes terug gezakt naar de 850-900tpm wanneer het blok warm is.

    Morgenochtend als er weer ijs op het motorblok staat nog eens proberen en kijken of het dan anders is, zoniet toch maar "even" die aux-bypass bimetaalregelklepding loshalen en bekijken.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  10. #10
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: 30sec lange slechte start

    Je oude WUR is dan niet de goede. O.a de Turbo uitvoering heeft die met die pijpjes.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •