Pagina 14 van de 16 EersteEerste ... 410111213141516 LaatsteLaatste
Resultaten 131 tot 140 van de 158
  1. #131
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Klopt inderdaad van die grill, had het wel bemerkt, maar niet geassocieerd met de turbo versie.

    Zo zitten er nog wel zaken op die ik nog moet nader onderzoeken; een onaangesloten contactslot net boven de achterste nummerplaat (ex alarmsysteem?),
    een onaangesloten indicatielampje in de houder van de 3 tellers, tussen toeren-en snelheidsteller,
    nog een relais aan de zijkant van de ventilatorbox,
    en een lege relais-stekker die daar los hangt (schema's hoe ze precies bekabeld zijn plaats ik nog wel eens), in ieder geval iets wat mijn 80'er niet heeft.

    En tot slot nog wat losse kabels in de centerconsole, een waarschijnlijk constante voeding, een aftakking op het stuurslot, een aftakking op de lichtschakelaar; dus waarschijnlijk van een ex-radio.



    Wat vaststaat is dat ik als hoofdproject het to-do lijstje van mijn eerste, dus de paars-grijze, 80'er afwerk, met het plan om deze zomer te keuren en in te schrijven. De groene 83'er is handig als vergelijking, en zal ik daarnaast af en toe wat testen, misschien proberen te starten op een mooie dag. En later nog beslissen welk lot deze tegemoet zal komen, als ik eens 'grote' onderdelen nodig heb, dan heb ik ze alleszins liggen, maar een auto oncompleet maken, of uiteen halen blijft nog dezelfde tegennatuurlijke handeling ; oftewel nuttige bezigheden tijdens de weekends, en de rest zien we wel.


  2. #132
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Kleine weekendupdate:

    De bumper staat er weer netjes bij, echter zullen ook de onderste punten van de zijschermen nog eenzelfde likje verf moeten krijgen, zodat de zwarte bumper mooi doorloopt.


    Met het tapijt van de 83' als mal, houten plankjes gemaakt om onderaan het tapijt vast te maken, zodat dit niet meer inzakt.




    Momenteel wordt de binnenkant van de accubak/voetruimte van de passagier nog verder afgewerkt, zodat binnenkort de volledige auto voorzien kan worden van tapijt.


  3. #133
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Identificatie stekkertjes

    Tijdens het plaatsen van nieuw tapijt aan de passagierskant kwam ik deze losse stekkertjes tegen:
    De stekkertjes vertrekken uit dezelfde omhulzing als waar het handschoenvak-lampje vertrekt (zie bruin kabeltje bij top wijsvinger)
    De stekkertjes waren niet aangesloten, en zaten gewoon tussen het oorspronkelijke tapijt/isolatiemateriaal ongeveer waar de ronde stekker zit die naar de passagiersdeur gaat.




    Het ene stekkertje is een gewone 'smalle' stekker, de andere is gelijkaardig aan bijvoorbeeld de multipin stekker naar de klokjes van de centerconsole, alleen in dit geval met één pinnetje...


    Iemand een idee waarvoor deze stekkertjes zouden kunnen dienen? Of zouden dit reserve zijn voor eventuele opties?

    (In de 83'er loopt dit kabeltje niet, wel loopt hier bekabeling naar de extra pinker in de flank, welke de 80'er niet heeft)
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 29/04/2012 om 10:58.


  4. #134
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924... wedergeboorte?

    Gaat naar de radio en het lampje van je asbak
    Er zit als het goed is in je centerconsole een connector waar hij op past


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #135
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    hmm, da's vreemd:
    Het lampje van de asbak is al aangesloten (mooie zwarte omhulzing), die loopt van boven de radio ongeveer, tot het asbakje zelf.
    Samen met deze huls lopen ook de 2 zwarte hulzen mee van de schakelaartjes bij het asbakje (spiegels L/R, en achterste ruitenwisser), dus dit lijkt allemaal origineel.

    De radio is ook aangesloten, maar misschien niet met de juiste? Ik meet straks even als de losse stekker in kwestie, een aarding is. Heb nog de schetsjes van de elektrische bekabeling staan van toen ik de hele centerconsole aan het uitzoeken was, ik pas deze straks wat aan, zodat er duidelijk te zien is hoe alles ongeveer loopt, en uit welke omhulzing de kabeltjes precies uitkomen, dat zal het wat duidelijker maken.

    Toen was alles aangesloten, en bleven enkel wat losse stekkertjes over, samen met de mistlampschakelaar, ondertussen werkt alles, dus het zou me verbazen als er nu nog iets fout zou aangesloten zijn.

    Blijf het wel vreemd vinden dat deze losse stekker gewoon tussen tapijt en isolatiematten zaten rechts aan de voeten van de passagier.

    In een paar uurtjes komt mijn ge-update schema hieronder. alvast bedankt voor het helpen meedenken.


  6. #136
    Ingeschreven
    14/04/2012
    Locatie
    Lede Oost - Vlaanderen
    Berichten
    16

    Re: 924... wedergeboorte?

    Het heeft behoorlijk wat tijd ingenomen om je reeds 14 pagina's tellende project eens na te lezen/bestuderen maar het is dan ook meer dan de moeite waard geweest !!

    Als ik je begin foto's zag dacht ik een nieuw interieur in en dan eens goed simoniseren en klaar maar daar had ik het al mis !

    In ieder geval een heel project en zal dit zeker blijven volgen , hier steek je veel van op !

    Nog veel succes met de resterende werken , dit word ééntje met veel liefde opgewerkt !
    Grts 924 Power/Danny

    Keep the Oldie's On The Road !
    Never Drive Faster than Your Guardian Angel Can fly !


  7. #137
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Heb eens alles qua bekabeling in de centerconsole in beeld gebracht, hopelijk is het hiermee iets duidelijker:
    (voor deze ene keer niet ge-resized, omwille van de leesbaarheid: rechterklik> afbeelding bekijken)

    Om de onbekende stekker (?) helemaal rechts een plaatsje te geven zou ik deze kunnen gebruiken als (-) voor de radio,
    en de huidige (-), dus de 2 bruine kabels die uit de hulzen komen; zonder aftakking aan elkaar hangen.
    Het grijs-groene eindje van huls naar huls is echter 5 cm lang, en de 2 bruine uiteindes zijn elk +20cm lang, dus op het eerste zicht is dit géén zelfgemaakte aftakking, en moet hier 'iets' aanhangen...

    De onbekende stekker heeft een bruine kabel die dus van de centerconsole, over het handschoenenvakje door, tot aan de scharnier van de passagiersdeur loopt, waarom zoveel kabel als deze voor de radio in de centerconsole zelf zou dienen?


    Laatst gewijzigd door Daan_924; 29/04/2012 om 13:57.


  8. #138
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924... wedergeboorte?

    Ik kan er niet echt iets anders van maken de draad loopt van het handschoenen kastje naar de radio en de asbak
    De aarde die jij nu gebruikt voor je radio kan ergens anders horen

    En je hebt daar de draad van je deurschakelaar ?..


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  9. #139
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    deurschakelaar..., hoe wat? ,
    even de schakelaar losgeschroefd, en er zit dus blijkbaar geen stekkertje aan vast!
    Bedankt voor de tip!

    Qua lengte komt dit helemaal overeen, nu is er nog de witte pin-stekker, die zal wel een reserve zijn...

    ---------- Bericht toegevoegd op 16:15 ---------- Vorig bericht was op 15:31 ----------

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan_924 Bekijk Berichten
    ..., die zal wel een reserve zijn...
    en gecheckt bij de 83'er; het stekkertje hoort op de deurschakelaar, en die witte 1-pins stekker wordt niet aangesloten, (misschien voor een alarmsysteem ofzo)
    De tapijten kunnen er dus verder tegen, ... en voor zover ik mij kan herinneren, ging de binnenverlichting inderdaad niet aan toen de deur openging.


  10. #140
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924... wedergeboorte?

    lekker weer een los draatje weggewerkt


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •