Pagina 2 van de 16 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 158
  1. #11
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 924turbo2 Bekijk Berichten
    ... Deze auto zal rond de 500 a 750 euro hebben gekost, dus het is niet te vergelijken met een auto waar het dubbele of meer voor wordt gevraagd...
    antwoord: ...láger, denk dat het daar wel mee gezegd is

    tijdens de week gebeurt er weinig met de auto, dus updates zullen waarschijnlijk in de weekends komen, heb trouwens al zeer veel problemen/vragen kunnen terugvinden in andere topics, zeer handig dus een forum over 1 type wagen, waarbij alle informatie mooi gecentreerd staat


  2. #12
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822

    Re: 924... wedergeboorte?

    Zo Daan je topic is weer opgeschoond!

    Laten we iemand zijn keuze respecteren. Wie zou het nu niet leuk vinden om dit project te volgen?
    Komt er een keer een echt project word er verteld dat iemand dit nooit had moeten doen en beter in een golf kan gaan rijden.


  3. #13
    Ingeschreven
    15/10/2010
    Berichten
    173

    Re: 924... wedergeboorte?

    Veel sleutelplezier toegewenst :thumb: Ga ook dit project met belangstelling volgen.


  4. #14
    Ingeschreven
    21/07/2010
    Locatie
    heemstede
    Berichten
    325

    Re: 924... wedergeboorte?

    toch jammer dat iedereen mij verkeerd begreep, ook hendrik.
    maar ik wens je wel veel sleutelplezier toe en hoop dat je snel kan genieten van je Porsche.


  5. #15
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Even een overzichtje gemaakt van de losse kabels:

    als eerste zijn er de stekkers die naar de tellertjes en aansteker in de middenconsole gaan, deze waren het eenvoudigst te identificeren

    foto1:
    linksboven: schakelaar zijspiegel links-rechts: werkend , schakelaar ruitenwisser voorlopig zonder effect, en een lampje op dezelfde kabellengte (las ooit iets van verlicht asbakje in de middenconsole? dan zou deze daarvoor dienen...

    rechtsboven:
    audiostekker, box in midden dashboard, en 2 langs de zijkanten achteraan

    onderste rij: deze heb ik geen idee waarvoor ze zouden dienen, het lijken stekkers/adapters met een specifieke bedoeling, de middelste heeft een opmerkelijke dikke kabel...
    (deze komen uit boven de pedalen, probeer ze wel te volgen, maar dan loopt alles samen in zwarte krimpkous/omhulsels...)
    het lijkt allemaal behoorlijk 'homemade', misschien even informeren bij de verkoper als die zich hier nog iets over zou herinneren



    foto 2:
    3 stekkertjes zitten al op de bediening voor de verwarming, nog 3 zitten los, zie niet meteen waar deze nog zouden opkunnen...




    foto 3:

    hier is precies wat mee.. geknoeid? wat kabels die samenkomen, blauwe klemmetjes met aftakkingen, maar uiteindelijk maar 1 klemmetje?
    de zwarte met witte pijl is het lampje op dezelfde lengte als de zijspiegel-en ruitenwisserschakelaar




    tot slot dan nog 1 zwarte draad tot net voorbij de handrem, moet hier normaal een schakelaartje opzitten om een indicatielampje te laten branden voor de handrem, of wordt dit elders geregeld? misschien een antennedraad ofzo...
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 30/04/2011 om 17:32.


  6. #16
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924... wedergeboorte?

    weer eentje voor:

    SUPERJIMFREY!!!!

    ach een paar antwoorden heb ik ook ...

    die zwarte dingen op de tweede rij foto's is de stroomvoorziening voor je radio, de middelste is de antennekabel..

    die bij de handrem is idd voor het lampje, zit de gelijke schakelaar op als aan de deuren.

    onderste wasknijpertje kan ik niet thuis brengen, die daarboven van vlees wel. Is de bedrading voor oftewel je oliedrukmeter of je voltmeter.

    succes!!
    Laatst gewijzigd door Frenske; 30/04/2011 om 18:17.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  7. #17
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten

    die zwarte dingen op de tweede rij foto's is de stroomvoorziening voor je radio, de middelste is de antennekabel..

    die bij de handrem is idd voor het lampje, zit de gelijke schakelaar op als aan de deuren.

    onderste wasknijpertje kan ik niet thuis brengen, die daarboven van vlees wel. Is de bedrading voor oftewel je oliedrukmeter of je voltmeter.

    • zie niet meteen een schakelaartje aanwezig bij de handrem... op de to-do list dus

    • als de volledige onderste rij voor de radio is, kan ik die voorlopig links laten liggen

    • bedrading voor voltmeter of oliedruk? de losse middenconsole met de 3 metertjes, aansteker, 3 lampjes, en rode lampje? zitten toch allen aangesloten met dezelfde stekker? heel dit gedeelte heeft bij mij: 1 witte platte stekker, 1 witte platte die op het 'printje' van dat rode lampje gaat, en 2 kabeltjes voor de aansteker...



    zonet nog even een accu aangehangen:

    richtingsaanwijzers werken

    lichten vooraan werken (stand 1 die in de bumper, stand 2 de klap-koplampen)
    achteraan werkt enkel de linkse

    spiegels werken enkel naar boven en links, waarschijnlijk is de joystick geklemd in de andere (onder en rechts)

    ruitenwissers doen niets

    bij achterruitverwarming hoor ik het relais inschakelen

    bij de claxon hoor ik het relais, maar geen geluid

    bij de 'noodstop?' blijft het indicatielampje van de pinkers branden, maar branden de pinkers zelf niet

    lampje in koffer, en in handschoenenkastje doen het ook niet momenteel

    nog even een fotootje va de bumperlichten, deze branden nogal zwak in vergelijking met de uitklappende lampen... slecht contact? wazige lens? accu stond volgens de auto zelf maar op 10V... maar de klaplampen schenen wel fel...






    zal mij eens omgekeerd onder de zekeringkast leggen met wat meer tijd, om te zien wat waar aankomt, en wat nog loshangt... oja, 1 zekering ontbrak (nr 15 ventilator), en nr 12 was doorgebrand (license plate/trunk light)


  8. #18
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924... wedergeboorte?

    rechter knijper op foto lampje middenconsole is volgens mij de orginele voeding van je radio
    die blauwe dingen kan je verwijderen dat is er later bij gemaakt
    bruin is aarding
    de drie stekkertjes op foto 2 zijn dacht ik maar niet zeker want het is uit mijn blote hoofd voor de schakelaar van de mistverlichting achter
    foto 1 was al opgelost ??
    asbak verlichting kan je in een rond houdertje/pijpje duwen in je middenconsol
    met als tip alle aarding punten schoonmaken
    sorry ik heb niet echt veel tijd (zit midden in een verbouwing)
    maar met geduld en goede gerichte vragen komen we overal uit


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  9. #19
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: 924... wedergeboorte?

    Blijkbaar zit je dus ook met veel slechte massa ....
    In ieder geval, ik weet wat werk jij zal hebben.
    Ga er voor als je houd van de wagen en alles komt in orde.
    Ik zit bijna aan het einde, het komt in zicht....
    Voor info foto's, kan je ook eens op mijn topic kijken.
    Indien je vragen hebt, stel ze maar !
    Veel succes man !
    Dus ik ben niet de enige die aan zo iets begint )

    ---------- Post added at 11:25 ---------- Previous post was at 11:23 ----------

    Oliedrukmeter zal het niet zijn, deze is wit blauw of zwart, bij de mijn toch s


  10. #20
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Alvast bedankt voor alle info, sta al een stukje verder.
    Heb zonet even de bekabeling rond de centerconsole in beeld proberen brengen:

    De horizontale zwarte lijn is de bundel die van links naar rechts passeert:

    2 gekleurde lijntjes tegen elkaar zijn 2-kleurige kabels, vierkantjes zijn van die stekkertjes
    de 3 zwarte lijnen linksonder heb ik geen kleur gegeven, deze aansluitingen zijn foolproof



    indien tekst niet leesbaar: rechtsklikken op afbeelding => afbeelding bekijken

    [ ?4 ] en [ ?5 ] zijn een gewone en een smalle stekker aan de bruine en grijze kabel:



    • [ ?3 ] is dezelfde als de laatste foto in de vorige post, de blauwe klemmetjes heb ik verwijderd, en de dikkere zwarte kabel die uit één van die klemmetjes afgetakt was heb ik gevolgd, het uiteinde zat gewoon los... (voorziening om extra aarding te leggen?)


    • de 3e foto op de 2e rij van vorige post: (geel en zwart klemmetje + blauwe aftakconnector) de rode kabel hiervan gevolgd en deze zat ook los... (zelfgelegde voorziening maar nooit aangesloten?)


    ---------- Post added at 16:14 ---------- Previous post was at 15:24 ----------

    Bij vorige foto's werd gezegd dat de 2 zwarte stekkers voor de radiovoeding zouden zijn, nu blijkt dat de 2 in elkaar passen (rode kabel aan kleinste stekker is nergens aan verbonden), in de stekker is precies wat ruimte... extra zekering?


    Qua aarding ben ik hetvolgende tegengekomen, extra aarding naar motorblok? en in de koffer opnieuw geaard naast oorspronkelijke plaats:



    De extra onbekende schakelaar naast die van de lichten heeft 1 rode kabel; gaat ergens naar de wirwar boven de zekeringkast, en 2 blauwe die samenkomen op een zwarte (foto genomen onder dashboard/ stuurkolom, links is de toerenteller te zien



    Onder het stuur heb ik deze nog gevonden (loshangend stekkertje, maar precies nog een 2e op geklemd kan worden)


    en boven de pedalen hangt deze los:


    Misschien dat iemand bepaalde stekkertjes zou herkennen...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •