Pagina 3 van de 16 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 158
  1. #21
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    De behuizing van de centerconsole ligt er al een tijdje uit, nu zie ik dat de mistlamp-schakelaar hier nog inzit :p
    2 standenschakelaar; 3 aansluitingen... zouden het de 3 resterende zwart-rode [?2], bruine [?3] en grijze [?4] kunnen zijn?


  2. #22
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924... wedergeboorte?

    2 rood zwart gordel alarm systeem
    3 aarding voor de radio
    grijze en bruine wet ik zo snel even niet dan moet ik er een draatboom bij pakken
    die dikke zwarte onder het stuur is voeding voor je zekeringenkast stroomkring 15 die blauwe krijgen gewoon voeding als je het contact aan zet

    welke kleur heeft deze (Onder het stuur heb ik deze nog gevonden (loshangend stekkertje, maar precies nog een 2e op geklemd kan worden))
    die bruine zijn gewoon loos volgens mij

    volg de draden die je niet weet en schrijf op waar ze heen gaan
    hoe meer info hoe makkelijker het word


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #23
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan_924 Bekijk Berichten

    Onder het stuur heb ik deze nog gevonden (loshangend stekkertje, maar precies nog een 2e op geklemd kan worden)


    en boven de pedalen hangt deze los:

    De bovenste stekker heeft een grijs/groene kabel, zou dit voor de achterste ruitenwisser kunnen zijn? vandaar misschien deze stekker, zodat deze 'tussen' het circuit van de voorste ruitenwissers gestopt kan worden?

    De onderste witte connector heeft een bruine, en een rood/zwarte kabel.


  4. #24
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367
    Die bruine kan wel eens van je deurschakelaar rechts zijn en die zwart en rood voor dashbord kastje verlichting zijn.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  5. #25
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    de rood/zwarte [2?]:
    zowel het lampje van de centerconsole/asbakje, als hetgene van het handschoenenkastje zijn reeds aangesloten

    het is een aftakking uit de dikste bundel, voorzien van zwart omhulsel, hierin lopen 3 kabels, rood/zwart, groen/grijs, en bruin; en het lampje van het asbakje is reeds aangesloten op de groen/grijze en bruine hiervan...
    volgens de lengte van de rood/zwarte [2?] en de bruine [3?] zou hun aansluiting ergens bij de radio/ventilatie moeten zijn...



    [ ?4 ] en [ ?5 ] zijn een gewone aan de grijze en een smaller klemmetje aan de bruine kabel, deze 2 komen in een zwarte huls van richting wijzerplaten boven het stuur...



    Nog even 2 heel concrete vragen welke in momenteel niet kan terugvinden in schema's of documenten:
    • Mijn mistlampschakelaar naast de sigarettenaansteker heeft 3 klemaansluitingen, deze is nog niet aangesloten, welke kleuren/volgorde (op schakelaar zelf staat: + / 83b / 83a, en het indicatielampje heeft een aansluiting voor een klein klemmetje, dat moet wel [5?] zijn?

    • Hoeveel aansluitingen moet ik hebben op de ventilatie-module? ik heb 3 mechanische kabels (eentje per schuifmechanisme), bij de nummer 1 zit een bruine elektr. kabel, en bij de nummer 2 zit een bruine elektr. kabel en oranje elektr. kabel, zie geen verdere aansluitingen, dus deze zou correct aangesloten zijn?


    ---------- Post added at 17:23 ---------- Previous post was at 15:40 ----------

    (sorry voor dubbelpost, editten lukt niet meer)


    update overzicht bekabeling centerconsole:




    Overblijvende 5 kabels:
    • vanuit richting dashboard samen in zwarte huls: bruine kabel smalle stekker, grijze kabel gewone stekker (d en e)

    • vanuit centrale bundel kabelboom: grijs/wit normale stekker, rood/zwart geen stekker (b en c)

    • los uit richting zekeringkast: wit met smalle stekker ( a )


    nog aan te sluiten: mistlampschakelaar: 3 gewone en 1 smalle stekker (83a, 83b, + en lampje)
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 08/05/2011 om 15:01.


  6. #26
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: 924... wedergeboorte?

    grijs wit is je mistlamp draad.

    foto5.jpgfoto6.jpg
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  7. #27
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    D is voor het lampje in de schakelaar die zit samen met de interieur verlichting
    Haat als het goed is naar g4 op je zekeringen kast daar hoort denk ik ook de losse stekker groen geel met dat stekkertje war nog een vrouwtje op past
    Bruin zit op de aarde onder het dach
    De zwart met rood is waarschijnlijk voeding voor de ventilator motor zit bij een conector verbonden met een violet kleurige draad ( kan ondertussen ook naar wit verkleurd zijn door ouderdom

    ---------- Post added at 20:18 ---------- Previous post was at 20:15 ----------

    Sorry vergeten te plakken dit hoort er nog boven



    D b en e horen op de schakelaar van de mistverlichting


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #28
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    bedankt voor de info, zit al vol ongeduld op mijn Haynes manual te wachten

    bruine E aan lampje, grijswitte B aan 83a, en grijze D aan 83b (respectievelijk voor en achtermistlichten),
    dan zou ik volgens de schakelaar nog 1 klemmetje nodig hebben om aan de + te hangen



    @ Jimfrey: "De zwart met rood is waarschijnlijk voeding voor de ventilator motor zit bij een conector verbonden met een violet kleurige draad ( kan ondertussen ook naar wit verkleurd zijn door ouderdom"

    betekent dit C verbinden met A? (op C zit een smalle stekkertje, en op A zat een 'suikertje')
    ventilator heeft momenteel nog niet gefunctioneerd, zal morgen eens kijken in hoeverre de ventilator al dan niet aangesloten is.


    Rond de centerconsole is dan bijna alles terug aangesloten (en gelabeld!), in de loop van de week nog eens de accu verbinden om te testen, en daarna wat opschuiven naar links: de zekeringkast
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 09/05/2011 om 19:50.


  9. #29
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: 924... wedergeboorte?

    je lampen in de voor bumper zijn geen mistlampen

    dit is stads/kleinlicht en om mee te seinen als je de koplampen dicht hebt.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  10. #30
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    ...las ergens dat de eerste stand van de schakelaar voorste mistlampen waren, en tweede stand de achterste...

    Dus dan zal D op de (+) moeten van de schakelaar, en blijft de aansluiting 83b, alsook de 2e stand van de schakelaar open voor optionele mistlampen vooraan?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •