Pagina 6 van de 16 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 158
  1. #51
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Even het een en ander nagemeten:


    Over de aansluitingen van de claxon komt 12V te staan bij het contact maken aan het stuur, de claxon zelf is dus defect.

    Over de aansluitingen van de radio ('+' via de rode kabel met een extra (radio)zekering, en '-' via de enige aarding die nog loshing in de centerconsole) staat ook 12V, dit constant, zelfs wanneer er geen sleutel opzit, opzich geen probleem, zolang de radio extern aan/uit kan gezet worden

    De losse rood-zwarte kabel in de centerconsole komt ook 12V uit, (deze kan nog mogelijks naar de mistlamp-switch gaan?; (+) en (83a) van de mistlampschakelaar zijn nog leeg)

    Als ik het kabeltje van de handremschakelaar (zit nog geen schakelaar tussen) tegen het chassis/aarding hou, en de beide deuren dichtdoe, blijft het rode indicatielampje/balkje in de centerconsole branden...


  2. #52
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924... wedergeboorte?

    van welk jaar is je 924 ???


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #53
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Op het inschrijvingspapier staat: 1ste maal gebruikt op: 18/03/1980
    chassisnummer 92A0410099


  4. #54
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924... wedergeboorte?

    punt 1
    zwart/groen in dat plastic is orgineel en van je brandstof pomp
    de zwarte kabel van af je contact stuurt ook je brandstof relai
    dus idd zal je redenering wel kunnen kloppen

    punt 2
    klopt sommige zijn leeg ik wet zo niet welke
    groene met stekker is voor bereiding

    3 mistlamp hou je nog even tegoed

    4 de handrem schakelaar is idd een aarde schakelaar
    grijs/geel tegen de caroserie maakt dat het lampje gaat branden

    5 zijn er geen draden of schakelt het niet ???

    6 niet bizar je zekeringen kast is wel iets ingewikkelder dan dat wat je er aan de voorkant in steekt aan de achterkant uit komt
    (dat is H dat is voeding direct van af he accu)

    voor de rest zekeringen vernieuwen of goed schoon maken
    als hij er heel uit ziet hoeft hij nog geen spanning door te geven
    en aarding erg belangrijk aard punten na lopen


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #55
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    bedankt voor de antwoorden, kan ik al heel wat mee!
    Ik haal die 'intermittant relais' er straks uit om de voetjes schoon te maken.
    De richtingsaanwijzers gingen gisteren wél, echter niet constant (sneller-trager), zou dus inderdaad aan slecht contact kunnen liggen. Ik loop dus ook even de voetjes na van de Flasher-relais na.

    Sinds gisteren heb ik een werkende radio, de speaker links werkte echter niet, deze is nu verwisselt met diegene van het dashboard, zodat de bekleding achterin weer 'dicht' kon. Heb nu dus stereo links/rechts, het zou trouwens goed kunnen dat er géén vervanger meer komt in het dashboard.

    De handremschakelaar (of het kabeltje ervan) laat inderdaad een indicatielampje branden op de achtergrond van de tellers bij contact maken met het chassis.
    Maar waarvoor dient het rode rechthoekige indicatielampje naast de sigarettenaansteker dan? Wanneer moet deze wel/niet branden?


  6. #56
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924... wedergeboorte?

    dat rechthoekig ding geeft en te laag remvloeistofniveau en drukverschil aan, drukverschil afhankelijk van bouwjaar
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  7. #57
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    ivm interieurverlichting: alles is aangesloten, (voor zover ik weet) en de lampjes afzonderlijk aan een batterijtje werken (handschoenkastje, plafond, koffer, nummerplaat)



    Zekeringen kunnen er dus goed uitzien, zonder dat ze het zijn? => google => de licht-test (lampje ene kant aan aarding/chassis, andere kant tegen de contactpunten van de zekeringen houden)

    resultaat

    bij 1, 2, 3, 4, 5 krijg ik niets
    bij 6, 7, 8, 9, 10, 11 brandt het lampje (langs beide kanten van zekering)
    bij 12, 13, 14 en 15 krijg ik niets

    wat mij nu opvalt:

    • 1 tot 5 is volgens Haynes: headlights; left & right, high & low; maar alle lichten werken? (buiten 1 achterlicht, maar zal wel aan het lampje zelf liggen)
      de lampen hoeven toch niet aan te liggen om spanning over de zekering te krijgen? aangezien de zekeringen vóór de relais zitten... (confused)

    • 6: interior light, rectractable headlights: hierover staat spanning, en koplampen klappen idd uit, maar interior light is nergens iets van te merken, dit in vergelijking met 12: luggage compartment light, license plate lights, welke ook niet werken, maar daar staat over de zekering ook niets (dus iets logischer?)
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 21/07/2011 om 13:20.


  8. #58
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    En vandaag hebben we.... voor de eerste keer gereden! (vooruitgaan op eigen motorkracht toch)

    Eerst de dynamo gedemonteerd, omdat deze los zat, en de onderste bout dol draaide... achteraf bleek op beide montagebouten een moer te zitten achteraan , geen probleem dus, en nu wél goed vast te draaien terwijl de moer tegengehouden werd. Achteraf best grappig om op terug te kijken.

    Koelvloeistofreservoir gevuld met water, en gestart: eerste 3 -4 keren met, of zonder, meteen wat gas te geven na het starten viel hij telkens uit, de volgende keren kon hij wel draaiende gehouden worden met wat pompend gas te geven.

    Startkabels losgemaakt om de auto terug te trekken naar zijn 'rustplaats', en terwijl ikzelf overtuigd was dat de accu behoorlijk dood was (7 - 8 volt, genoeg om elektronica te testen), toch geprobeerd te starten op eigen kracht. Buiten alle verwachtingen deed hij/zij het. De teller stond op 11V, blijkbaar werkt de dynamo dus (moet wel nog op zoek naar de buis en het schildje achterop voor de koeling).
    Daarna terug onder wat aanmoediging de voor en achteruit getest (lees: 10cm vooruit en 10 achteruit). En tot slot onder nóg meer aanmoediging, nu de auto los was van andere voertuigen via startkabels; de eerste meters gereden.
    Uiteraard moest ik wat pompend gas blijven geven om niet stil te vallen, en even pompend de koppeling laten komen aangezien de remkracht nog zéér bescheiden is. De zetel stond er nog gewoon los in, geen dashboard, tellers loshangend... niettemin is het 'ijs toch gebroken'. Aandrijving 'werkt', 'goed werken' zal later bekeken worden, maar begin er toch plezier in te krijgen voor een eerste 'projectauto' die aangekocht is zonder hem/haar te horen draaien.

    Zodra ik de extensies kan aanpassen om te editten, komt een bescheiden filmje van de eerste meters!


  9. #59
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    zoals beloofd het fragmentje, volgende keer fototoestel nemen ipv gsm, waarschijnlijk dat het geluid wat beter overkomt

    achteraf liep wel wat water langs de overdukdop naar buiten, de ventilator op de radiator sloeg tevens aan (en werkt dus), als de waarde om aan te slaan correct staat, is wat anders... Volgens de oliepeilstok zal ik tevens wat olie moeten aflaten... vreemd genoeg.

    Eerst wat verdiepen in de motorische zaken, maar ben toch al blij met de huidige gang van zaken:



  10. #60
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924... wedergeboorte?

    mooi dat hij rijd
    geeft weer nieuwe moed om verder te gaan
    ik moet wel zeggen dat als je dynamo 11 volt geeft hij overleden is
    meet even met een volt meter op de accu moet hij 13 tot 14 volt geven als de motor loopt
    metertje in het midden console is niet altijd juist


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •