Pagina 16 van de 16 EersteEerste ... 61213141516
Resultaten 151 tot 158 van de 158
  1. #151
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Vandaag bezig geweest olie & filter te vervangen. Nogal geklooid om de oude eruit/eraf te krijgen, dit is dan uiteindelijk toch gelukt met de dynamo te demonteren.
    Nu zit ik met het volgende:

    ik heb een fles van 5l olie gekocht, waarvan een deeltje in de oliefilter gegaan is, en bijna de rest in de motor (heb nog een kleine 0,5l in de fles)
    Op de peilstok (moet al goed kijken aangezien de kleur zodanig licht is), staat het peil al tegen/op het maximum:
    laat ik de motor nu eerst bv 5 minuten draaien om daarna terug te checken, zodat de olie overal eens is geweest?
    of giet ik sowieso de volle 5l in de motor en zal het peil nogwat zakken doordat de olie nog moet circuleren in de oliefilter enzo?


  2. #152
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: 924... wedergeboorte?

    Eerst vullen tot maximum, motor even laten draaien en dan als de olie goed gezakt weer even peilen en desnoods bijvullen.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  3. #153
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    ok, bedankt!
    Heb nu de auto nog een kleine 10 min. laten draaien met de +- 4,8l nieuwe olie, en heb momenteel veel minder rook & geur uit de uitlaat.
    In een uurtje of 2? het peil dan nogmaals controleren.

    Een hitteschildje bij de uitlaat van de motor zit nu ook al bijna terug op zijn plaats, enkel nog verbinden (2 boutjes) met het platte stuk op de uitlaatbuizen ter hoogte van de versnellingspook. Dan ben ik ook af van het irritante rammelend geluidje bij stationair.


  4. #154
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    De datum van de laatste post doet waarschijnlijk anders vermoeden, maar de auto is nog onder de levenden:

    banner_side4.jpg


  5. #155
    Ingeschreven
    12/09/2015
    Locatie
    Aalst
    Berichten
    7

    Re: 924... wedergeboorte?

    Daan,
    'k heb je relaas van 't eerste tot 't laatste bericht gelezen. Prachtig !!!!
    Ik was eerst een beetje bang dat dit weer zo'n "oud" topic zou zijn, maar je laatste post is duidelijk :-)
    Ik heb er onlangs eentje van '80 gekocht en zal waarschijnlijk nog dikwijls in je posts zoeken naar antwoorden.
    (bovenstaand lezen geeft ook aan dat ik nog zeer veel werk heb .... maar laat dat nu juist 't leuke zijn)


  6. #156
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Leuk dat je er inspiratie uithaalt.
    Echter... de auto is deze zomer in definitieve winterslaap gegaan, (lees: grotendeels op zolder in onderdelen, rest naar oud ijzer).
    Waarom, de hobby met deze wagen was op zijn eind gelopen, 'grote' werken met bijhorende budgetten vond ik niet meer te verantwoorden tegenover de staat van de auto, accubak was als eens gelast, dorpels waren al eens gelast, een kriksteun niet meer 100% betrouwbaar, kanaaltjes van het targadak niet meer 100%,... Alles was functioneel, verre van 100%, maar rijdbaar. Bij mij is het er nooit van gekomen om hem te keuren, had hem ook ooit 'maar' zonder kennis gekocht als sleutelwagen/hobbywagen.

    Nu, ik heb er veel kennis mee opgedaan, wat ergernissen, maar ook veel sleutelplezier aan beleefd.
    Heb vorig jaar nog enkele 'kant en klare' 924 gaan bekijken, als laatste redmiddel toen de hobby wat in een dipje zat, maar deze gelikte versies hadden weinig charme. Het bleef dan een 'auto van een ander'.

    Begin dit jaar zitten wikken en wegen, en nu wél met wat kennis en ervaring, eentje uit '84 gevonden, in de buurt, mét veel werk, maar zonder targadak, eentje waar nog maar weinig aan gehobby'd was, met ok dorpels, prima accubak, enz... dus zit zeker niet zonder. Auto draait ondertussen al, dus we hebben een begin, en met een eigen voorraadje onderdelen, een 4j jongere auto, ... is het sleutelen leuker dan tevoren. (Een nieuw topic over deze auto maak ik eens met meer tijd)
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 23/09/2015 om 11:43.


  7. #157
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    En zo geschiedde:

    P1030857-800.jpg

    Maar ach, life goes on, o.a. de spinnekop/brandstofverdeler leeft al verder in de '84-er, hiervoor open ik dit weekend een nieuw topic.
    Als afsluiter van dit topic nog een bedankje voor alle nuttige info, het is leuk om zo snel en gericht geholpen te kunnen worden met de nodige support op afstand!


  8. #158
    Ingeschreven
    12/09/2015
    Locatie
    Aalst
    Berichten
    7

    Re: 924... wedergeboorte?

    Oei ! Aan je voorlaatste foto te zien dacht ik dat hij beter was dan de mijne.
    Toch bedankt voor 't naslagwerk. Op naar de volgende !!

    Effe voor de zekerheid, je weet toch dat je met een "oude" wagen ook mag rijden hé, niet alleen maar sleutelen ;-)
    Porsche 924 van '80 (te toeren)
    Triumph TR7 van '77 (op te knappen)
    Volvo XC90 (day2day) - Volvo C70 (cruisen) - Tesla Model X (future)
    (nieje, Turtel is nie foot geschreve; vree vertoald : Witte Duve)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •