Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14
  1. #1

    Bonkende geluiden wiel-rechtsvoor met langzaam rijden

    Hallo lieve mensen, even een vraagje.

    Ik heb gisteravond een goede vriend en kollega van mij even in de 924 laten rijden. Dat vond ie helemaal geweldig, maar goed, das het probleem niet

    Ik zat naast hem op de bijrijdersstoel wat tips te geven toen ons allebei opviel dat de auto bonkende geluiden van zich gaf. Ik heb dat lang niet meer gehoord, vergeten, en als ik zelf rij hoor ik het niet! Het gaat om de rechtervoorkant, misschien het wiellager/wielkas/schokdempers?

    Nu weet ik dat er 2 jaar geleden iets aan gedaan is; wiellager zat een beetje los, hebben ze bij de garage nieuw gevet en dan weer het wiel erop gedraaid. Was niet zwaar versleten in ieder geval, zeiden ze tegen mij.

    Maar nu maak ik me toch een tikkie zorgen; wat als het nou WEL een compleet versleten wiellager geworden is, wat dan? Wat gaat die reparatie kosten dan??
    Of komt dat gebonk TOCH van de schokdempers? Ik hoorde het gisteren in ieder geval alleen met erg langzaam rijden..

    alvast bedankt!!! :grin:
    THE NEW WAY OF LIFE - DRIVE PORSCHE


  2. #2
    barbara,

    is het alleen als je rechtdoor rijdt? en rij je dan over een gladde weg of over iets hobbeligs.. bij een gladde weg kan het namelijk bijna niet de schokdemper zijn..

    als het een kloppend geluid is zal het zoiezo meestal een wiellager zijn of iets doms als een kromme remschijf oid.

    wat je kan proberen, zoek een tunnel of een stukje snelweg met geluidswal of iig een stuk weg met vlak daar langs een lang stuk beton, draai je raampje naar beneden en laat degene op de passagiersstoel even luisteren of je het kloppende geluid dan ook hoort! (het zou dan moeten weerkaatsen van de muur)
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  3. #3
    We hebben gereden op een asfaltweg, dus glad wegdek. Maar het is van binnen echt duidelijk hoorbaar als je op de bestuurdersstoel zit, en je hoort het ook als je ergens een bocht neemt. Erg vreemd allemaal..
    THE NEW WAY OF LIFE - DRIVE PORSCHE


  4. #4
    ik zal er es over nadenken..
    maar nu ga ik eerst naar huis
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  5. #5
    Ingeschreven
    13/06/2007
    Berichten
    162
    Je kan eens kijken of er niets in je band zit.
    Ik heb eens gehad dat er een grote schroef in de autoband zat. Het leek net alsof ik continu over gestreepte wegbelijning reed.
    Of is het bonken luider?
    924, 1984


  6. #6
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Laat eens checken of er speling op het toplager van je veerpoot zit.


  7. #7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Laat eens checken of er speling op het toplager van je veerpoot zit.

    ...ik heb een vermoeden dat dit het probleem is..
    THE NEW WAY OF LIFE - DRIVE PORSCHE


  8. #8
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Mooi, die dingen zijn niet idioot duur of extreem lastig te vervangen.


  9. #9
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514
    Ik hoor ook weleens een bonk, maar dat is meestal alleen met zeer lage snelheid en als ik het stuur volledig naar links of rechtsdraai, is er al vanaf het begin, zou eventueel met de veerpoten te maken kunnen hebben..
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  10. #10
    dat klinkt meer als een stuurkogel met speling David..
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •