Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Onderwerp: Lekke radiateur

  1. #1
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Lekke radiateur

    Vanmorgen op de A27 ineens geschrokken van een koelmiddeltemperatuurmeter die vól in het rood stond. Ik zat in de spits bij het weefvak, kon dus niet meteen naar de vluchtstrook. Doorgereden en meteen op de vluchtstrook de motor uitgezet. Vloeistofreservoir was totaal leeg, alle flessen water die ik erin mikte verdwenen meteen weer. Accu was ook plat, dus starten lukte ook niet meer.

    Gelukkig, mijn beste vriend is monteur en heeft 24 uurs -, hij had genoeg water bij zich en een startbooster om me weer op weg te helpen. Hij heeft ook de koelvin doorverbonden. De temperatuur loopt niet meer erg hoog op, maar de radiateur gooit alles er in een mooi straaltje uit.

    Ook bleek er brandstof uit de brandstofpomp te lekken, dus ik kon ook een nieuwe pomp bijschrijven.

    Thermostaatje erbij, even prijzen opgevraagd bij de dealer- ik was blij dat ik al zat en me vast kon houden. Losse onderdelen kosten maar liefst 1500 euro bij elkaar... nu maar even op zoek naar goede aftermarket spullen voor wat redelijkere bedragen.


  2. #2
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Aftermarket kan het geheel terug naar krap 500 euro...


  3. #3
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129
    Tom ik heb een radiator liggen, die is aan de onderkant een beetje lek, valtte solderen. Enkel lek als de druk te hoog wordt, drupt met een thee lepeltje ong.

    Mag je zo hebben. PM me maar als je intresse hebt.

    Brandstof pompen gaan voor 200 euro p/stuk nieuw bosch. Kijk gewoon eens bij een betere automaterialen zaak. Thermostaat was ik iets van 30 euro kwijt.


  4. #4
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Klopt!

    Morgen heb ik een nieuwe pomp voor 160 euro en een thermostaat voor 16 euro.

    De radiateur is niet meer leverbaar in de aftermarket handel, je moet een radiateur inleveren om van een nieuw koelblok te laten voorzien. Je aanbod is super, daar maak ik graag gebruik van!

    Gaat er vandaag tenminste ook nog iets goed, want verder heb ik mijn pechdag. Afgelopen donderdagavond buikgriep gekregen, de ergste die ik ooit heb meegemaakt. Pas op zondagmiddag kon ik water binnenhouden, vast voedsel duurde nog tot gisteren. Vanmorgen koortsvrij dus maar weer naar het werk, toen knalde dus mijn radiateur open. Door mijn goede vriend weer op weg geholpen, werd ik op een kilometer van mijn werk aangehouden. Verkeerscontrole, papieren graag! Ja, eh... toen bleek dat mijn autopapieren uit het etui waren gegleden en nog in mijn oude jas zaten, dus een bon te pakken. Vervolgens voelde ik me ook niet zo super, heb de hele dag misselijk rondgelopen en geleefd op bekers thee.

    Gelukkig zonder problemen thuisgekomen...


  5. #5
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129
    Wat een baaldag Tom Gelukkig heb ik laatst geen bon gehad voor het niet bij hebben van de papieren (was 100 meter van mijn huis verwijderd ), toen ik werd aangehouden zei ik dat ik wel ff naar huis liep om mijn papieren te halen Antwoord agent: Oh fijne avond verder :-D

    In amerika heb ik wel eens voorbij zien komen @ internet, worden ze volledig van alu gemaakt ziet er sweet uit (custom made) maar zal ook de prijs goed hoog liggen.

    Ga ook niet kloten Tom, met die Stop leak want dat is zooi..Ik trof het bij mij in mijn koelsysteem aan en complete koelgaten in de koppakking waren dicht geslagen.


  6. #6
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514
    Das zeker balen Tom, beterschap!!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  7. #7
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Bedankt voor het medeleven heren, thuis op de bank is het gelukkig goed te doen.



    Wees niet bang, Bars Leaks komt er niet in bij mij. Bagger.


  8. #8
    Hey Tom, las net op Porscheforum.nl de ellende en nu hier.... Wat een baal dag voor je zeg!!! Sterkte!!!

    Dikke knuffel om snel weer beter te gaan worden,
    FROST
    THE NEW WAY OF LIFE - DRIVE PORSCHE


  9. #9
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Met de hartelijke dank aan Arjen en mijn broer (voor de hulp met sleutelen) zit er weer een dichte radiateur in de 924. De oude was echt zo lek als een zeef, het p*ste er aan alle kanten uit. Nu komt-ie weer keurig op temperatuur en wordt niet meer te heet en dankzij de nieuwe thermovoeler slaat de koelvin er ook weer in als het moet.

    Meer verslag volgt, nu eerst even douchen gevolgd door een lekker avondje uit.


  10. #10
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129
    Mooi om te horen dat alles weer dicht zit. Maar goed dat ik je die thermo switch had meegegeven Anders ahd je nog een keer het koelsysteem kennen aftappen.

    Is het gelukt zonder uitboren etc?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •