Pagina 3 van de 61 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 608
  1. #21
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Misschien een domme vraag, maar hoe krijg ik mijn mistlichtjes aan de voorkant aan ? :|

    Die gloeipeertjes genaamd stadslicht doen het prima, maar mistlampjes willen niet (ook niet als mistachterlicht aanstaat)
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  2. #22
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArvidW
    Misschien een domme vraag, maar hoe krijg ik mijn mistlichtjes aan de voorkant aan ? :|

    Die gloeipeertjes genaamd stadslicht doen het prima, maar mistlampjes willen niet (ook niet als mistachterlicht aanstaat)
    bij mij gaan ze samen met de h4 branden als grootlicht :mrgreen:
    richting aanwijzer naar je toe trekken voor de slimmeriken onder ons :twisted:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  3. #23
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Dat zijn dus geen mistlampen. Als je mistlampen voor wilde, kreeg je twee losse units onder de bumper.


  4. #24

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Onderste kleine lampjes is dimlicht
    Koplampen + kleine onderste lampjes is stadslicht
    En de overige stand waarbij de koplampen feller gaan schijnen (zal het zo maar even noemen) is groot licht

    Zo is het toch?

    Een 924 heeft alleen achter een mistlamp Arvid :grin:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  5. #25
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Eindelijk is het niet meer zo koud, tijd om naar mijn remmen te kijken. Hij verbruikt best wat remvloeistof en er zit ook een slepend krassend geluid in als je remt.

    Heb dus de trommeltjes er maar vanaf gehaald en kwam toen dit tegen:






    Behoorlijk nat van de remvloeistof, schoentjes mooi doorweekt dus het lek is gevonden. Trok ik de rubbertjes van de remcilinders af kwam er een mooie kwak aan olie uitlopen

    Maar toen ik hier de rubbertjes van lostrok kwam er ook een beetje vloeistof uitlopen Hoort dit of is deze remcilinder ook afgeschreven?

    Waar kan ik goedkoop remschoenen en remcilinders kopen?

    Is het verstandig om de trommels helemaal schoon te maken met remmenreiniger of kan ik beter wat remstof erin laten zitten (op mijn fiets was het nl geen succes, remde ineens stuk minder na het schoonmaken)

    Owja, nu de boel er toch af ligt, zou ik maar gelijk mijn wiellagers vervangen? Er zit nog niet echt speling op maarja, de boel ligt nu toch al open (of is het een prijzig klusje?)
    Laatst gewijzigd door ArvidW; 18/01/2011 om 17:16.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  6. #26
    Ingeschreven
    19/01/2008
    Berichten
    326

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Kijk eens bij deze site:

    http://www.autopartsonline.nl/" target="_blank

    Hier kan je alles kopen en voor een mooie prijs ook :!:

    Heb meteen ffies gekeken

    Remschoenen, remtrommels en 2 remcylinders incl verzendkosten 206 euro
    Mijn 5 grote liefdes : mijn vrouw, onze 2 dochters en zoon en de 924


  7. #27
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: ArvidW's Porsche 924

    In iedergeval je remcilinders vervangen, deze horen niet te lekken! Je zou kunnen overwegen om meteen (tenzij ze nog echt goed zijn) je remschoenen mee te pakken.

    De onderdelen hoeven niet duur te zijn. Gewoon ff wat automaterialen zaken af bellen...
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  8. #28
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Perfect, bestel ik het gelijk :grin:

    20euro voor 4 remschoenen
    56euro voor 2 remcilinders
    5euro verzendkosten

    iets richting 82euro, lijkt mij prima als hij straks niet meer lekt, schraapt of krast

    Remtrommels zijn nog netjes glad van binnen zal ik dus ook maar niet preventief vervangen, vind dat er een beetje te kostbaar voor
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  9. #29
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Zit er geen rand in die trommels? Bij mij wel, heb ze dus ook maar vervangen. Totaal 140 euro voor twee trommels, hij remt beter dan-ie ooit gedaan heeft.

    Remschoenen zijn lekker goedkoop, zelfde onderdeel als van een Kever dus daar zijn de ontwikkelingskosten wel uit.
    Die remcilinders zijn ook niet duur. Wel meteen beginnen met inspuiten van de aansluiting en ontluchtingsnippel met WD40, anders krijg je de boel niet los.


  10. #30
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Er zit een piepklein randje in de trommels, deze rand is dunner dan mijn 0.05mm dikke voelmaat en vind ik zelf dus verwaarloosbaar. Deze rand kan ook ontstaan zijn aangezien roestend gietijzer meer ruimte inneemt dan ongeroest gietijzer...

    Ook kan ik op dit moment met groot gemak alle 4 de wielen laten blokkeren, meer remvermogen heb je denk ik niet nodig aangezien "harder" blokkeren toch wat zinloos is :mrgreen:


    De onderdeeltjes zijn besteld, hopenlijk zijn ze dinsdag nog binnen en heb ik wat leuks te doen met kerst, nu de familie nog overtuigen :twisted:

    Edit: (later zijn er ook nog nieuwe bevestigingsveertjes enzo opgekomen)
    Laatst gewijzigd door ArvidW; 18/01/2011 om 17:17.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •