Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14
  1. #1

    924 1979 | motor heet radiator koud

    Heb weer iets. Gebogen slang van waterpomp naar stalen leiding ontploft onderweg. niet meteen door gehad en nog km of 4 gereden. van voor tot achter open gebarsten. heb er een nieuwe slang op gezet.

    Nu wordt de motor heet, t/m einde rood op meter. radiator blijft koud en ventilator slaat dus ook niet aan.

    Ik denk waterpomp. alle slangen komen bol te staan van de druk, maar de warmte komt niet in de radiator, die blijft koud. de slangen worden alleen aan de kant van het blok heet. Als ik het ontluchtings dopje er af haal spuit het er uit dus de termostaat doet het.
    Lijkt als of er geen circulatie is. als het blok heet wordt zet vloeistof uit en breekt het systeem op het zwakste punt... logische nadenken???

    advies...?
    Laatst gewijzigd door nightshade; 22/05/2011 om 18:25.


  2. #2
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: 924 1979 | motor heet radiator koud

    euhm als je slangen bol gaan staan denk ik toch een beetje aan een koppakking.

    en verder jah koelvloeistof word heet maar dat zal niet dermate ver uit zetten en gaat je overdruk dop op je reservoir open?

    water pomp controleren en het liefste een lektest doen om te zien of er niet was mis is met je koppakking.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  3. #3
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: 924 1979 | motor heet radiator koud

    was ook mijn idee maar vindt het wel raar dat er maar een zijde warm is...dit maakt de thermostaat ook verdacht. Bij lekke koppakking staat geheel onder druk vandaar dat er uit het ontluchtingsgat ook kv komt spuiten...
    Ook je overdruk van de vuldop is verdacht,deze moet zijn werk ook doen bij teveel druk. Als je slang knapt is die heel ver in staat van ontbinding of de druk is wel heel hoog....


  4. #4
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: 924 1979 | motor heet radiator koud

    inderdaad maar een thermostaat gaat in het algemeen open kapot en laat dan juist water door.
    en een waterpomp hoort het rond te pompen dus jah.

    eerst lek test doen en dan kijken wat dat voor uitslag geeft.
    dan als het goed is waterpomp en thermostaat vervangen.
    en bij en garage je overdruk dop laten test en 2 tellen werk.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  5. #5
    Ingeschreven
    05/05/2011
    Locatie
    stadskanaal
    Berichten
    69

    Re: 924 1979 | motor heet radiator koud

    Ik heb met andere auto's wel 2 x gehad dat een thermostaat gesloten kapot ging, maar idd, eerst de lijst van bas afwerken is het beste.

    Succes.
    Een dag niet gereden is een dag niet geleeft...


  6. #6
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1979 | motor heet radiator koud

    Kachel open zetten roode dopje er af trechtertje met een slang er op monteren en afvullen met kvs zorgen dat het gevulde trechtertje het hoogste level heeft met het kvs reservoir dop er af tot je daar het max.level hebt.
    dop er op moter starten en rustg laten lopen .
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #7

    Re: 924 1979 | motor heet radiator koud

    thermostaat is nieuw, voor de zekerheid waterpomp besteld. Als ik in mijn reservoir kijk staat de vloeistof stil na bijvullen tankje. als ik in de slangen knijp als de motor draaid en koud is borrelt er wel iets in tankje. hoe warmer hij word hoe meer druk op de slangen en overdruk op tank gaat niet open. tankje komt dus niet onder druk te staan. volgens boek, slang li onder is aanzuigen voor pomp. als die bol gaat staan..... zuigt hij dus niet vanaf de pomp maar zet er druk op.
    Laatst gewijzigd door nightshade; 23/05/2011 om 04:21.
    Live free or die


  8. #8
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1979 | motor heet radiator koud

    lucht wat je verwarmt doet rare dingen in kombienatie met verzadigde-stoom-vorming
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #9
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 924 1979 | motor heet radiator koud

    Ik vermoed netzoals MBH dat je systeem niet goed onlucht is. Hoeveel KVS heb je er na het scheuren van de slang erbij gegooid?
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  10. #10
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Nieuwe termostaat !!!!! Heb je hem er wel goed om in gedaan ???


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •