Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 37
  1. #11
    Ingeschreven
    22/11/2008
    Berichten
    45

    Re: Welke olie in je 924

    liqui Moly, da's mijn olie.
    http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web. ... _home.html" target="_blank
    Een paar maal per jaar toeren we even naar Duitsland, en het vaste recept wat mee in de kofferbak gaat is een boel goedkope drank en Liqui Moly Leichtlauf 10W40.
    Daar stoppen ze stofjes in de olie die in Nederland niet worden toegelaten.
    Als voorbeeld, deze olie neemt vocht op, geen sludge meer onder je kleppendeksels al het vocht wat er zich normaliter in je motor verzameld gaat mee door het warme circuit verdampt en verdwijnt door de carterventilatie.
    Begin dit jaar knapte er een slang van de oliekoeler in mijn Saab 96 los, binnen 5 seconden mijn hele carterinhoud overboord, zo erg dat ik mijn nek bijna brak bij het uitstappen, euvel verholpen, verschrikkelijk gelachen en de volgende dag nog even de spot opgezocht om eventueel een paar emmers zand te lozen, wat denk je, regenbui geweest en volkomen verdwenen, weg, afgevoerd, dat ken ik niet van de muk die hier wordt verkocht dat krijg je alleen met een hogedrukreiniger schoon.

    http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web. ... _home.html" target="_blank
    Toer je door de Heimat duik even een autoshop in voor Liqui Moly Leichtlauf 10W40 echt een goed smeerdertje.

    Groet!
    Eric
    Auf einer Brücke ziemlich hoch
    Hält ein Mann die Arme auf
    Da steht er nun und zügert noch
    Die Menschen strömen gleich zuhauf


  2. #12
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Welke olie in je 924

    Liqui Moly heb ik in Nederland ook wel gezien hoor, wordt alleen erg weinig verkocht.
    937 racer


  3. #13
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: Welke olie in je 924

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric F
    liqui Moly, da's mijn olie.
    http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web. ... _home.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank
    Een paar maal per jaar toeren we even naar Duitsland, en het vaste recept wat mee in de kofferbak gaat is een boel goedkope drank en Liqui Moly Leichtlauf 10W40.
    Daar stoppen ze stofjes in de olie die in Nederland niet worden toegelaten.
    Als voorbeeld, deze olie neemt vocht op, geen sludge meer onder je kleppendeksels al het vocht wat er zich normaliter in je motor verzameld gaat mee door het warme circuit verdampt en verdwijnt door de carterventilatie.
    Begin dit jaar knapte er een slang van de oliekoeler in mijn Saab 96 los, binnen 5 seconden mijn hele carterinhoud overboord, zo erg dat ik mijn nek bijna brak bij het uitstappen, euvel verholpen, verschrikkelijk gelachen en de volgende dag nog even de spot opgezocht om eventueel een paar emmers zand te lozen, wat denk je, regenbui geweest en volkomen verdwenen, weg, afgevoerd, dat ken ik niet van de muk die hier wordt verkocht dat krijg je alleen met een hogedrukreiniger schoon.

    http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web. ... _home.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank
    Toer je door de Heimat duik even een autoshop in voor Liqui Moly Leichtlauf 10W40 echt een goed smeerdertje.

    Groet!
    Eric
    Tegenwoordig is een boel olie soorten biologisch afbreekbaar (jammer genoeg :mrgreen: ) Gewoon half syntheet 15w40 erin flikkeren. Niet lopen kloten met reinigings middelen..Gaat van kwaad tot erger. Gewoon vaker je olie vervangen.

    @ paar post boven mij; Als iemand tegen jou zegt dat de paus moslim is geloof jij dat dan ook?
    Is onzin..Er worden additieven (dopes) toegevoegd die de olie a een langere levensduur geven maar ook omdat de temperaturen tegenwoordig zo hoog oplopen met nieuwe blokken en/of milieu eisen (euro 4-5 normen) dat die olie daar tegen moet kunnen. Waar de minerale olie stopt begint een moderne olie pas met leven. Die onderhoudsintervallen worden niet voor niets steeds langer, omdat de olie steeds langer mee gaat.

    Tuurlijk verzuurt de olie, door de verbrandingen (NOx die vrijkomt etc). En beetje onzin dat je goedkope olie in een simpel blokje moet flikkeren..Ik ga naar de Lidl haal voor 10 euro een 5 ltr kan..Jah als je motor op is en dat ding olie zuipt bij het leven dan zou ik het ook overwegen maar die olie is alleen leuk in afrika..Waar ze op onze oude afgewerkte olie rond karren.


  4. #14
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Welke olie in je 924

    @Mr Aard: Wie ben ik om een uitspraak van een garagehouder met +40 jaar ervaring in twijfel te trekken ?
    Lees ik daar trouwens in het eerste bericht niet dat minerale of half-synth. olie best is voor een 924 ? Goedkope slaolie laat ik voor anderen staan. Net zoals ik mij niet hou aan de langere onderhoudsintervallen die mijn recentere wagens zouden mogen hebben.
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  5. #15
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Welke olie in je 924

    Tja, ook Lidl-olie voldoet aan de specs die gesteld zijn voor dat type. Er zitten alleen weinig of geen dopes in.
    Minerale olie is er hoogstwaarschijnlijk het grootste deel van zijn leven ingemikt, dat is dus niet echt slecht.

    Mijn motor lijkt op halfsyntheet iets minder rauw te lopen.


  6. #16
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Welke olie in je 924

    zeker de oude motoren lopen gewoon goed op ouderwetse olie, maar ouderwets verbeteren met nieuwerwets vind ik wel een goed idee :mrgreen:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  7. #17
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Welke olie in je 924

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steady Eddy
    @Mr Aard: Wie ben ik om een uitspraak van een garagehouder met +40 jaar ervaring in twijfel te trekken ?
    Lees ik daar trouwens in het eerste bericht niet dat minerale of half-synth. olie best is voor een 924 ? Goedkope slaolie laat ik voor anderen staan. Net zoals ik mij niet hou aan de langere onderhoudsintervallen die mijn recentere wagens zouden mogen hebben.
    Meningen van garagehouders heb ik geen boodschap aan, zeker de wat oudere garagehouders gaan vaak niet met hun tijd mee, die denken nog steeds dat Champion bougies beter zijn dan NGK :grin:

    Nogmaals voor de mensen die eerste post niet goed lezen of begrijpen, hier een samenvatting :grin:

    1) Best is vol synthetisch, alleen te gebruiken bij gereviseerde motor.
    2) Daarna volgt half synthetisch (van een merk), kan dus zonder problemen in een motor die op minerale olie heeft gedraaid.
    3) Minerale olie, is de goedkoopste, kan uiteraard geen kwaad maar is gewoon wat achterhaald

    En vervang altijd je olie filter als ja gaat verversen, klinkt overbodig maar ik heb wel eens iemand op een forum een gebruikt filter te koop zien vragen :lol:
    937 racer


  8. #18
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Welke olie in je 924

    Ik denk nochtans dat de mening van een garagehouder die zich al jaren o.a. met moderne competitiemotoren bezighoudt en hun evolutie heeft meegemaakt kan tellen.
    Zal er de volgende keer hoogstens half-synth. in gieten om het verschil te merken.
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  9. #19
    Ingeschreven
    22/11/2008
    Berichten
    45

    Re: Welke olie in je 924

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Tja, ook Lidl-olie voldoet aan de specs die gesteld zijn voor dat type. Er zitten alleen weinig of geen dopes in.
    Minerale olie is er hoogstwaarschijnlijk het grootste deel van zijn leven ingemikt, dat is dus niet echt slecht.

    Mijn motor lijkt op halfsyntheet iets minder rauw te lopen.
    Ik heb de fameuze Lidl olie in het verleden bij een knappe motor bij 60 graden al door zijn hoeven zien gaan, oliedruk zakte van zes naar twee bar en de rammels en ratels hoorde je gewoon aan komen, ik heb geen goed gevoel bij dat soort reut, hooguit om een vuile motor die zijn halve leven op dat soort bagger heeft gedraaid even door te spoelen, het is niks beter dan inloop olie, 1000 km en er uit met die bagger.

    Groet.
    Eric.
    Auf einer Brücke ziemlich hoch
    Hält ein Mann die Arme auf
    Da steht er nun und zügert noch
    Die Menschen strömen gleich zuhauf


  10. #20
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Welke olie in je 924

    En dan moet je nog de vraag stellen hoe de "oldie" wordt gebruikt: veel/weinig jaarkm, korte/lange ritten, snel/traag rijden, veel/weinig koud/warm starten...
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •