Pagina 4 van de 4 EersteEerste 1234
Resultaten 31 tot 37 van de 37
  1. #31
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Welke olie in je 924

    ik ga gewoon naar brezan of tielman keuze genoeg mineraal, half of vol syntheet geen probleem
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  2. #32
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: Welke olie in je 924

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Bestaat nog steeds: de automaterialenhandel waar ik een kwartiertje geleden was, had een schap vol staan.
    Ligt maar net aan wat voor merk.

    Castrol heeft bijvoorbeeld die magnetec enkel in 10w40 etc maar geen 15w40. Dan krijg je die high mileage rotzooi waar een beetje meer dopes in zitten tbv je seals ensow. Tot zover ik die high mileage mag geloven. Je kunt het er gewoon in flikkeren. Overigens zijn 10 en 15w40 olie soorten onderling te mengen zonder dat er prestaties/smeer eigenschappen verloren gaan. Andere olie soorten vooral niet mengen.

    Die olie soorten van de brezan of wat dan ook is heel leuk om je blok mee in te lopen of in de renault clito ofsow maar meer niet. Die blokken in de 924 worden best warm, met name de olie. Ze hadden wel een olie cooler mee mogen nemen in het ontwerp. Toen ik nog geen olie cooler had waren temps in de zomer van de olie van 115 graden geen uitzondering. Nu blijft ie netjes (ook op hogere snelheden/toerentallen) in de zomer steken op 105 en een uitschieter naar 110. In de winter niet warmer als 90-95. (zit wel een koudere thermostaat in van 82 graden).

    Een beetje goede olie mag de auto wel hebben. Heb verder geen ervaring met die oldtimer olie van 10w60 maar dat is denk ik iets te dik voor die blokken. Is leuk als je lagers er bijna uit liggen. Pak dan maar een zag zaagsel + olie en giet het door het blok..Je staat versteld hoe stil het is voor de komende 30 km voordat het blok plof zegt (been there, done that).


  3. #33
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Welke olie in je 924

    Het merk bij die automaterialenhandel was Comma. Geen ervaring met hun olie maar de motorreiniger en kopervet zijn prima en het merk staat goed bekend.


  4. #34
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: Welke olie in je 924

    Ik lees de laatste tijd veel over SeaFoam ofsow..Een interne motorcleaner, alleen anders dan producten zoals forte waarbij je eerst een cleaner bij de oude olie mikt en vervolgens bij de nieuwe olie een conditoner gooit. Maar dit wordt gewoon door het vacuum systeem geleid (had een filmpje gezocht op youtube) en wordt gewoon puur (dus zon mengsel van water ensow) in de motor geflikkerd terwijl die draait..kan nooit veel helpen denk ik dan.


  5. #35
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Welke olie in je 924

    Die bedoelde ik niet, motorreiniger is Degreaser, ontvetter voor de buitenkant van het blok. Gebruik ik altijd als ik een blok uitbouw bij het slopen van een auto. Schoon blok is lekkerder sleutelen en het staat netter in de opslag.

    Ik heb niet veel vertrouwen in die wondermiddeltjes om je blok van binnen schoon te maken, hoewel de spullen van Forté en Tunap op zich goed werken.


  6. #36
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Welke olie in je 924

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Die bedoelde ik niet, motorreiniger is Degreaser, ontvetter voor de buitenkant van het blok. Gebruik ik altijd als ik een blok uitbouw bij het slopen van een auto. Schoon blok is lekkerder sleutelen en het staat netter in de opslag.
    daar gebruik je toch gewoon een stoomcleaner voor oll:

    mijn motortje is er lekker schoon van geworden
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  7. #37
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Welke olie in je 924

    Stoomcleaner past niet in mijn meterkast, blik ontvetter wel...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •