Hoi allemaal,

Zojuist een heel blaat verhaal neet gezet bij " even voorstellen".
Er zijn genoeg topics over tuning, maar ik vind nergens projecten die af zijn gemaakt en met vermogensrapporten.
Wat is nou het ECHTE resultaat na die andere kleppen/nokkenassen enzo.


Hier het hele verhaal:

Hoi iedereen,

Wij gaan voor de gein(maar serieus) een cross auto bouwen, en zoeken dus veel info.
We zijn het spuugzat dat er altijd alleen maar Toyota MR2's voorop rijden vanwege hun midden motor en RWD.
Dat moet een Porsche ook kunnen(hoop ik).
Hopelijk zijn er hier 924 cracks die ons wat tips&trick willen geven.
Het gaat dus niet om asfalt gebruik, maar modder en zand.
Auto wordt volledig gestript. Geen kenteken.
Zandstralen/spuiten, werkplek, lassen frezen draaien etc geen probleem.




ONZE KLASSE:

In de klasse rijdt iedereen met 140-180pk. De meest met FWD, maar ook een paar Toyota MR2's met RWD.

Dit zijn de reglementen waar we aan moeten voldoen:

- max 2000cc
- Origineel blok+auto, standaard auto geen kitcar o.i.d
- Alles moet orgineel porsche zijn, behalve de schokbrekers(bijv Bilstein) en het luchtfilter.
- Geen drukvulling turbo compressor.
- Budget: Paar duizend euro, dus geen 5000 euro. Werkloon niet inbegrepen.

De Motor een beetje aanpassen met een andere nokkenas enzo doet iedereen,
maar grove modificatie's mogen niet.
Reglement:
http://www.autocrossfoto.eu/images/h.../regio2010.rtf


MOTOR:

Na heel wat uurtjes sporen op internet valt het ons op dat er wel degelijk veel getuned
wordt(werd) met de 2.0L 125pk, maarrrrrr vermogensrapporten NUL.
Wat mij ook opvalt is dat er enorm veel (typische forum) tegenspraken zijn.
De 1 zegt dat de motor geknepen is en de ander zegt dat Porsche elke pk er al uit heeft gehaald.

Ik heb mede dankzij dit forum deze http://garage.ideola.com/prod-2LEngineMods.html site gevonden,
met motorblok tunings delen.
Helaas weer zonder enige vorm van pk/Nm's. Ik heb ze gemailed, geen reply.

We hopen met een turbo kop o.i.d tot minimaal 150pk/200Nm!! te komen.
Een 2.3 Oettinger is ook welkom, maar is eigenlijk niet toegestaan.
We gaan rijden op benzine met oktaan 100 of op E85. Dus de onsteking kan en gaat knettervroeg.
De compressie kan ook fix omhoog. AFstellen geen probleem, Hier zijn we heer en meester in.



CHASSIS+AANDRIJVING:

We hopen dat er mensen zo liev willen zijn ons de juiste kennis te geven over dit onderwerp.
Het is de bedoeling de onderdelen bij elkaar te schrapen, of iemand moet een complete auto hebben staan.
Alles draait om gewicht, dus spreek me tegen als ik dit fout opnoem.

1) alu voor balk/motordrager. standaard op 2.0L????

2) alu steun/bakdrager achter. van een 944 ofzo. zijn 2 type bak ophang-ogen weet ik toevallig.
Maar wat ik moet hebben ligt aan het type bak en tqtube?

3) alu draagramen achter, van een GT ofzo??

4) Bilstein schokbrekers en hoge veren?? bestaan die wel?.

5) alu draagaramen zijn er zeker niet(org porsche he)

6) dikke tq tube. met vierkante aansluiting achter, er zijn hier 2 modellen van , 924 met snail bak, en 944
geen idee waar ik het over heb.

7) koppeling 944 turbo?? past dat wel op de TQ tube?? welk koppelingshuis/bellhouse

8) ik las iets over beter sterkere achterbrug scharnierpunten ofzo, van 944.

9) Spatbordverbreders GT(is org porsche), of andere uitbouw(mag denk ik wel omdat GT ook al uitbouw heeft)

10) vastegelast spoorverbreders, hoe breeder hoe beter wordt gezegd(achterzijde)

11) geen stablisators stangen, want overbodig gewicht en onafhankelijke wielophanging is weg.
Hier heb ik nul kaas van gegeten. Maar ter info: de cross sprinters zijn 2 meter breed en hebben geen stabi's.

12) Rolkooi zie reglement.

13) Bak, "snail" of hoge bak. Dog box zou fijn zijn. Hoe dichter de versnelling op elkaar hoe beter.
We rijden in de 2, en misschien halen we net de 3
Hoge bak is 10 kilo zwaarder(volgens de 924 bijbel)
maar heeft de bak verder naar achter. hoe meer druk op de achteras hoe beter(zand he).
Maar als je de hoge bak hebt moet je ook weer een huis hebben van TQ tube naar bak,ook weer gewicht of niet?
Ik las ook dat bij de snail bak je gewicht eraf kutn slijpen, een soort overbodig impact beveiliging.
Hoorde ook dat de snail bak zwakker is, maar dat deze met harde en zachte synchromeshringen geleverd??
En welke koppeling dan weer, past de spline vertanding nog wel en en en en.... Need die hards for this.

14) Platensper, we moeten natuurlijk echt een sper hebben, dat is een gigantische voorsprong op de MR2's.
Ze zijn fabrieksafgeleverd dus het MAG !! Moeilijk aan te komen, maar ook weer niet hoorde EN las ik.
Ik hop dat we mzzl hebben en een bakje vinden met optie "200" was het dacht ik(=platensper 40%).

15) Carrosserie met plaatwerk. Die plastic spatborden lijken me wel OK, want dat is org Porsche toch?
Liefst zonder kenteken, maar met kenteken is ook prima.
Ramen, interieur, dashboard etc is natuurlijk overbodig.
Juist liever een beschadigde bumper voor 20 euro dan een nette bumper voor 100 euro.



WAT ZOEKEN WE:

Info/kennis
Onderdelen( aanbieden per pm of reply)
Adressen where to buy.

Let op als je reageert dat je goed beseft wat het doel is van de auto, en het budget is max 3000 euro aan onderdelen!
We hebben de illusie dit jaar nog een wedstrijd te pakken, laatste wedstrijd oktober.


pffff wat een verhaal weer.
We horen graag van jullie, Groet Dirk&Ronald.