Pagina 36 van de 40 EersteEerste ... 26323334353637383940 LaatsteLaatste
Resultaten 351 tot 360 van de 391
  1. #351
    Ingeschreven
    30/11/2008
    Berichten
    198

    Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

    Geen idee wat het is, iig geen klepstoter dus. Het LIJKT idd uit de kop te komen. Het klinkt niet als een diesel, klinkt ook niet echt als het geluid wat je hoort als je iets te enthousiast koppelt waardoor de motor het moeilijk krijgt. Ratelend geluid wat boven de 2000rpm echt goed tevoorschijn komt.
    Lijkt me iig onwaarschijnlijk dat de lagerschalen me tegemoet komen, de olieplug was schoon.

    Ik heb momenteel geen zin om het koelsysteem te fixen en met de bougiekabels te controleren of het een lager is.

    Laat Dragon maar reageren hoe de ratel precies was toen hij de koppakking eruit reed, ik was er niet bij.
    1986 Porsche 924S 2.5 rood
    2008 Seat Ibiza 1.4 zilver

    NEE, mijn auto heeft GEEN Audi motor!


  2. #352
    Ingeschreven
    08/11/2008
    Berichten
    369

    Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

    Die gaf aan dat de ratel na een korte tijd weg was, alleen een gierend geluid bleef over, hetgeen ook weer verdween.....Overigens was die ene klepstoter echt defect.......Ratel zat idd hoog in het blok. Na verwisselen hydraulische klepstoters heb ik nog niet kunnen luisteren.....
    924S: Eenvoud, overtuiging, actie!


  3. #353
    Ingeschreven
    07/12/2008
    Berichten
    411

    Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

    Op het moment dat de motor veel te heet wordt maakt ie ook veel meer lawaai(ook ratelend).
    Ik zou hier net te bang voor zijn en gewoon de kop er ff aftrekken
    Porsche 924 1977
    Passat coupe 1975


  4. #354
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

    er is maar 1 manier om erachter te komen, kop eraf en carterpan eronderuit. inspecteer de lagerschalen :!:
    bij een heete motor wordt de olie ook heet, hoe warmer hoe dunner :!:

    :wink:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  5. #355
    Ingeschreven
    30/11/2008
    Berichten
    198

    Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

    Nouja, we moeten nog maar even kijken.
    We hebben allebei een week vakantie aan het eind van de maand, misschien dat we dan nog de kop gaan fixen op hoop van zegen.
    1986 Porsche 924S 2.5 rood
    2008 Seat Ibiza 1.4 zilver

    NEE, mijn auto heeft GEEN Audi motor!


  6. #356
    Ingeschreven
    30/11/2008
    Berichten
    207

    Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

    De kop is eraf Nahja nog niet letterlijk, maar het besluit is genomen om de kop eraf te halen en vlakken en al dat gedoe...
    Zodra ik terug uit Wenen ben, beginnen de werkzaamheden. Totdan zijn nuttige tips welkom
    - Porsche 924S 1986
    - BMW 316i coupe E36
    - Honda CBR600F 1991
    - Yamaha XT


  7. #357
    Ingeschreven
    07/12/2008
    Berichten
    411

    Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dragon
    De kop is eraf Nahja nog niet letterlijk, maar het besluit is genomen om de kop eraf te halen en vlakken en al dat gedoe...
    Zodra ik terug uit Wenen ben, beginnen de werkzaamheden. Totdan zijn nuttige tips welkom
    Goed plan, als je er zo een ander motorblok in hangt weet je ook niet wat je krijgt. Nu weet je tenminste wat je krijgt.

    Nog een paar tips:
    Maak zoveel mogenlijk ruimte
    Sorteer de boutjes op volgorde waar ze vandaan komen
    Label de kabelboom
    Maak veel foto's, vinden wij hier ook mooi om te zien :mrgreen:
    Porsche 924 1977
    Passat coupe 1975


  8. #358
    Ingeschreven
    30/11/2008
    Berichten
    198

    Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

    Moah, voor zover ik de vorige keer heb gezien valt dit wel mee. Heb in de kop geen sensoren gezien, anders gaan die idd gelabeld worden.

    Distributie is iig al gedaan, dus de complete radiateur laten we dit keer maar lekker zitten denk ik, dan valt het allemaal redelijk mee

    Ben ondertussen even boodschappenlijstje aan het opstellen, volgens mij valt het allemaal wel mee..

    - Nokkenashuispakking
    - 4x uitlaatpakking
    - 4x inlaatpakking
    - Koppakking (dik of dun, weten we helaas pas na inspectie/vlakken, grm )
    - 4x inlaatklepseal
    - 4x uitlaatklepseal
    Heb al een complete set nieuwe slangklemmen voor het koelsysteem, ga ik geen risico meer mee nemen.
    Volgens mij hebben we dan alles.. D-riem zit er net 20km ofzo op, dus die gaat ff gemerkt worden op richting en gewoon hergebruikt.

    Vanzelfsprekend gaan we de cylinders controleren op groeven en samen met de zuigers mooi schoonpoetsen.

    Verder nog dingen die we bij deze operatie zeker mee moeten nemen, dingen waar we op moeten letten, etc?
    En hoe makkelijk zijn de klepseals te vervangen? Is daar nog speciaal gereedschap oid voor nodig of is het handig gewoon de seals ook bij het koprevisiebedrijf te dumpen en hun het lekker te laten doen?
    Ohja, en nog tips voor bedrijven voor de kop (inspectie/vlakken/lektesten) omg. Den Haag?
    1986 Porsche 924S 2.5 rood
    2008 Seat Ibiza 1.4 zilver

    NEE, mijn auto heeft GEEN Audi motor!


  9. #359
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

    Ik zou de klepsteelrubbers laten doen door het revisiebedrijf. Ik heb geen verstand van de S, maar dit is een klus die je op zich wel zelf kunt doen... ware het niet dat de klepgeleiders meestal ook wat ruim zijn geworden in de loop van de tijd waardoor nieuwe klepsteelrubbers binnen de kortste keren ook aan gort zijn. Als het revisiebedrijf de klepgeleiders checkt, is rubbers vervangen een eitje.


  10. #360
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Porsche 924S 1986 van Radiant en Dragon

    als de kop eraf is zal ik toch aanrijden om de cillinderwand te hoonen en zuigerveren te vervangen = goed voor compressie :mrgreen:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •