Pagina 13 van de 14 EersteEerste ... 391011121314 LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 139

Onderwerp: Bruine 924 van Bert

  1. #121
    Ingeschreven
    04/09/2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    486

    Re: Bruine 924 van Bert

    Vandaag de wagen terug van de garagist gaan halen. Wegens tijdsgebrek (en kennis ) binnengedaan om distributieriem te vervangen en verder groot onderhoud te laten uitvoeren. Bovendien zaten m´n remmen blijkbaar vast met grote kosten als gevolg :frown:, namelijk kromme remschijven. Andere garagist heeft dit blijkbaar vorig jaar niet opgemerkt, de wagen pompte al een hele tijd als je remde ....??? Maar nu weer helemaal in orde voor de lente en de volgende meeting.


  2. #122
    Ingeschreven
    04/09/2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    486

    Re: Bruine 924 van Bert

    Vorige week het schattingsverslag voor de verzekering ontvangen. Ik plaats dit hier gewoon omdat er vaak discussies onstaan of het al dan niet zin heeft om een sloper helemaal te restaureren. Expertise gedaan door een onafhankelijk expert: resultaat 7000 euro. Even kort door de bocht een beschrijving van de wagen: originele 924 (ook lak), 80000km onderbouwd met papieren. Zo, dan weet je weer hoe ver je kan gaan als je het als een investering ziet ;-).


  3. #123
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Je bedoeld dat hij voor ongeveer 7000 euro weer helemaal opgeknapt is ???
    Waar neer kan ik mijn martini brengen bij die man ??? Kan hij het mooi doen bespaar ik zeker de helft


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #124
    Ingeschreven
    04/09/2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    486

    Re: Bruine 924 van Bert

    Nee je begrijpt me even verkeerd Jimfrey, om hem te laten verzekeren moeten ze de huidige waarde van de wagen bepalen. Vaak wordt hier op het forum de vraag gesteld of een restauratie van een 924 de moeite loont. Vandaar gewoon even het resultaat van het schattingsverslag van de verzekering. Dit kan je dus vragen voor je wagen als je hem helemaal hebt gerestaureerd en wil verkopen, dus al te ver zal je inderdaad niet moeten gaan. Aan mijn wagen is niets gedaan, staat nog redelijk origineel. Wat in principe ook nog eens de waarde zou moeten verhogen voor een oldtimer, maar denk dat dit te verwaarlozen is voor een 924. Sorry als ik je even liet denken dat je een 924 voor 7000 euro terug in showroom staat kan brengen .


  5. #125
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Bruine 924 van Bert

    Een 924 restaureren met het doel om er winst op te maken is kansloos. Zelfs als je alles zelf zou doen (plaatwerk/ motorrevisie,etc.) dan kost het meer dan hij ooit zal opbrengen.
    Verzekeringswaarde van 7000 is leuk maar een 924 er ook daadwerkelijk voor verkopen is iets heel anders.

    Kortom een 924 opknappen doe je voor de hobby, omdat je het leuk vindt !
    En dan is het nog het verstandigste om een speciale uitvoering (Martini, turbo, etc) te pakken aangezien die altijd gewilder zijn en opknap kosten vrijwel even hoog zullen zijn.
    937 racer


  6. #126
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Bruine 924 van Bert

    restaureren doe je zekers voor jezelf,iedereen die dit doet zal dat beamen. Auto opknappen en weer verkopen met winst als bij de wielendealers is heel wat anders...
    Denk dat het heel wat scheelt wie je waarde van de auto bepaald. Niet elke taxatie (zoals dat hier heet) zal hetzelfde bedrag opleveren. Het kan al heel wat schelen als de man ook een Porsche liefhebber is....
    De reden van taxeren is ook niet om te kijken wat de 'waarde' van de auto is maar de vervangingswaarde bij een totaal afschrijving door ongeval,diefstal usw. verzeker hem ervoor en je hebt in iedergeval weer een startkapitaal voor de volgende mocht je in de problemen komen...verkoopwaarde is compleet wat anders. De-wat een gek er voor geeft-waarde zullen we maar zeggen.
    Je moet je gewoon afvragen,is de waarde die op het rapport staat voor mij voldoende ingeval van. En anders gewoon nog een taxatie aanvragen...


  7. #127
    Ingeschreven
    04/09/2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    486

    Re: Bruine 924 van Bert

    Is al weer een tijdje dat we hier iets gepost hebben, en ja dat komt vooral doordat er weinig tijd is geweest om iet met of aan de wagen te doen. Maar goed, heb hem enkele weken terug binnen gedaan voor onderhoud en toen hebben ze ook de ontstekingskabels vervangen omdat ik had aangegeven dat de wagen slecht liep bij koude start en dat hij na z'n winterslaap wat stottertde. Er werd echter aangegeven dat dit eventueel door oude benzine zou kunnen komen, maar nu 2 tanken later heeft de wagen nog steeds het probleem. Hij valt bijna stil bij het starten en stottert als je gas geeft. Dit blijft nu permanent zo. Ook merk ik dat de wagen steeds minder power heeft. Ik kan nauwelijks rond de 2000 toeren blijven rijden, want dan is het net alsof je tegen 30 in 5de rijdt! Voor ik hem terug binnenbreng zou ik dus graag even jullie idee hierover willen hebben. (benzinepomp die bijna overleden is, ...?)

    Alvast bedankt. Groeten, Bert


  8. #128
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Bruine 924 van Bert

    Brandstof filter vernieuwen bert dan weet je zeker dat er genoeg brandstof door kan en het pompje in je tank kan ook verstopt raken
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #129
    Ingeschreven
    04/09/2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    486

    Re: Bruine 924 van Bert

    Bedankt voor de tips M.B.H.. Ik weet dat het hier ook al wel eens ergens voorbij is gekomen, maar is het logisch dat op een '84-er de benzinetank vacum trekt? Blijkbaar heeft mijn dop geen ontluchting, want telkens ik wat gereden heb en de dop ervan af doe zuigt hij veel lucht aan. Niet dat dit het probleem is volgens mij, want het hem al eens half los laten staan en dan blijft het hetzelfde.


  10. #130
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Bruine 924 van Bert

    benzinetank vacum trekt is nooit goed bert
    onder de auto thv je reservewiel bak aan de rechterkant in de buurt van de benziene pomp,
    zit een beluchtings slangetje met een rubber trompetje er aan zit dat niet verstopt daar ???
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •