Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18
  1. #1
    Ingeschreven
    11/05/2011
    Berichten
    12

    924 1984 | Rem oliedruk probleem

    Hallo,

    Ik heb een probleem met mijn remsysteem, deze bouwt pas tegen het einde van de slag rem druk op. Genoeg rem druk om de wielen, (rijdend) te laten blokkeren maar wel aan het einde van de slag en dus niet echt prettig rijden/remmen.

    Eerst even een opsomming van gedane acties,

    Remleidingen vervangen met koperen leidingen
    Ontluchting nippels vervangen
    Hoofdrem cilinder vervangen met het zelfde model als ervoor inzat. (23mm Ate)
    Rem blokken vóór vervangen
    Remschoenen achter opgesteld (wel nog maar 2mm voering over)
    Schoonmaken remklauwen en trommels met remmenreiniger en borstel
    Een week lang bezig geweest met ontluchten (dus echt ontlucht, lijkt me)
    Algemene inspectie van remzuigers en stofrubbers op conditie, werking en eventuele lekkages
    Dubbele controle op lekkages van alle koppelingen in de remleidingen
    Remslangen zijn uit 2010 en 2011 en in visueel goede conditie

    Dus, ik sta een beetje met mn handen in het haar, ik kan mij niks meer bedenken waarom het systeem niet fatsoenlijk op druk komt...

    Het eerste dat ik zou roepen zou "ontluchten!" zijn, maar geloof me dat ik daar echt m´n best heb gedaan en het zelfs gewoon op de meest simpele, ouderwetse, en nimmer falende manier heb gedaan.
    Ik krijg ook niet meer druk en hoger in de slag als ik een paar keer achter elkaar pomp, wat zou zeggen dat er nog lucht in kan zitten.

    Mijn opties zijn uitgeput, zelfs een vriend van mij, monteur op oude Jaguars weet het ook niet meer! Is het op een of ander manier een rare slag van de 924 of zien we nog wat opties/oplossingen over het hoofd?

    Dus geliefde forum leden hier is een uitdaging. :wink: Ik doe een beroep al uw wijsheid, vernuft en kunde. Plemp hieronder maar neer wat eventueel de reden kan zijn, misschien is het wel net dat ene wat ik niet zie... mijn dank is groot.


  2. #2
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: 924 1984 | Rem oliedruk probleem

    zijn de remmen wel goed geweest?

    anders eens rijden met een vergelijkbare 924 kijken of dat beter is.

    ik woon zelf wel redelijk in de buurt
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  3. #3
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924 1984 | Rem oliedruk probleem

    hoe heb je de achterremmen afgesteld? ik vermoed niet dus daar ligt je probleem. De slag van de zuiger is dan te groot voor de remvoering de trommel raakt. vandaar dat het pedaal onderin gewoon keihard aanvoelt.... Trek de handrem aan en voel dan naar je drukpunt ...
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  4. #4
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1984 | Rem oliedruk probleem

    ik zou er voor die 20 euries toch even nieuwe remschoenen in de trommels stoppen
    dat moet al een hoop schelen denk ik
    heeft ook een goed efect op het probleem dat frans hier boven uitlecht


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #5
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: 924 1984 | Rem oliedruk probleem

    Veel remproblemen kunnen getraceerd worden naar onjuist afgestelde remschoenen. Wat Jimfrey zegt gewoon even nieuwe remschoenen erop zetten en dan weer goed afstellen. Maar het kan maar zo dat er toevallig nog lucht in zit, wat altijd prettig werkt is een easy bleed setje erop..Dan pak je alle lucht eruit.


  6. #6
    Ingeschreven
    11/05/2011
    Berichten
    12

    Re: 924 1984 | Rem oliedruk probleem

    Achter zijn de remschoenen inderdaad ver gesleten maar wel goed gesteld. Ik heb ze zo afgesteld dat ze net slepen tegen de trommel, wat betekend dat de zuiger weer een kleine slag maakt.

    Trouwens, dan zou ik dus toch al vóór dat ik mijn remleidingen ging vervangen al een diep zittende rem moeten hebben gehad (wat dus niet zo was..) De achter remmen zelf zijn immers niet veranderd in de tussentijd.

    Hmmm... maar het is idd een mogelijkheid. Morgen maar eens naar nieuwe schoenen gaan kijken.


  7. #7
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1984 | Rem oliedruk probleem

    schoenen zijn niet duur daar hoef je het niet voor te laten
    en als dat het probleem mogelijk oplost
    diep liggende rem is meestal niet afgesteld of versleten


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #8
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1984 | Rem oliedruk probleem

    Hoofdremcilinder lekt binnen in !!!
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #9
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1984 | Rem oliedruk probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    Hoofdremcilinder lekt binnen in !!!
    moet hij dan niet sponzig aanvoelen ?
    hij zegt dat hij onderin wel hard aanvoeld


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  10. #10
    Ingeschreven
    15/11/2009
    Berichten
    249

    Re: 924 1984 | Rem oliedruk probleem

    De hoofdremcilinder is al vervangen en als die lek is kan je je pedaal naar de bodem trappen. Maar misschien een raar idee, kunnen de draaipunten van het pedaal of de drukstift niet kapot/versleten zijn? Ikzelf heb een keer een hoofdremcilinder gehad waarvan 1 circuit lek was, dan heb je ook een diep hard pedaal maar ook een slecht remmende auto. Bij een aantal keren hard remmen staat dan 1 voorrem bijna in de fik en de ander blijft lauw. Maar dit zal hier niet het geval zijn.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •