Pagina 1 van de 38 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 1537

Onderwerp: 2.0 '79 | q01z

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    2.0 '79 | q01z

    Zo, eindelijk mag ik ook in dit gedeelte mijn eigen topic maken :lol:

    Ik ben vanmorgen wezen kijken naar een Porsche 924s.. en tsja, direct verliefd en de koop was zo gesloten..

    maar zelfs na goed kijken en zoeken kon ik geen reden vinden om geen proefrit te gaan maken, Daarna samen met de verkoper (op mijn verzoek) ene proefrit gemaakt, en ontdekt dat de auto eigenlijk erg goed aanvoelde!

    bij het naar huis rijden (een kleine 150km?) nog wel een paar kleine dingetjes ontdekt die ik blijkbaar eerder over het hoofd heb gezien;
    -voltmetertje doet het pas als je een keer 3000rpm hebt gedraait
    -de 5 is een eind zoeken, maar dat is gewoon ff wennen denk
    -vacuummetertje in het dashboard werkt niet
    -koelwatertemp metertje doet niets.. lijkt op los draadje
    -ontsteking staat niet helemaal lekker (zat los bij aanschaf..) en bij stationaire toerentallen looptie daardoor eigenlijk net iets te laag..
    -snelheidsmeter afwijking.. me vriendin reed 100 op de teller en ik 120.. nu heeft mijn andere auto (waar me vriendin in reed) ook afwijking.. maar 1 vd 2 dus heel erg :lol:
    -kmteller werkt niet, ik resette de dagteller na het tanken en daarna viel me op dat de teller helemaal niet meedraaide.. duidt misschien op tellerdraaien, maar ach we zullen welles zien! aangezien een 924 geen tonnenteller heeft is tellerdraaien toch niet zinnig en ik vind de km stand ook niet heel erg interessant

    maar goed, dat zijn dus wat kleine dingetjes..
    verder zijn er nog wat aandachtspuntjes;
    -lak moet gepoetst worden! want hij is nu roze..
    -bekleding moet schoongemaakt worden, is erg ranzig
    -lampje van de verlichting van de tankmeter/tempmeter doet het niet

    de pluspunten;
    -de auto is compleet! echt alles zit erbij..
    -technisch lijkt de auto goed in orde, hij remt goed en recht, hij trilt niet, hij stuurt direct, de demping/vering voert stabiel en stevig, de motor trekt goed, het schakelt/kopelt strak en alles werkt..
    -de enige 'schade' die ik heb kunnen ontdekken is de voorlip, rechtsvoor is de lip iets gescheurt..
    -bekleding is heel, alleen dus wel erg vies (wit/creme..)
    -dashboard heeft maar 2 kleine scheurtjes

    ik ben dr echt blij mee tot nu toe

    de foto's komen zo in de volgende post
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  2. #2
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: 2.0 '79 | q01z

    Hai Marc, probeerde je vandaag al paar keer PBtje te sturen. Maar geloof niet dat dit gelukt is. Of wel? Laat even weten of je wat ontvangen hebt; wil je niet zeven keer hetzelfde bericht sturen ofzo. Ben kennelijk nog niet helemaal thuis op dit nieuwe forum. Of ik word gewoon te oud.... : (


  3. #3
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: 2.0 '79 | q01z

    zover ik weet is marc naar het strandfeestje.. Hij zal je pb's wel lezen als ie thuiskomt. het zal heus wel goed gegaan zijn...
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  4. #4
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: 2.0 '79 | q01z

    thanks. Ik hoor 't wel!


  5. #5
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822

    Re: 2.0 '79 | q01z

    Als je naar iemand zijn profiel gaat kun je zien wanneer die voor het laats op het forum was.

    Code:
    Laatste activiteit: Vandaag 11:01


  6. #6

    Re: 2.0 '79 | q01z

    strandfeestje met 40.000 man he incluus 2x een guinnes poging.. waarmee we met 1 zelfs in Engeland op het nieuws waren! (met +- 40dz man moonwalken

    maaruhm, heb ze ontvangen hoor Edwin, alle 3

    overigens vandaag de remmen ontlucht, kost nog wel wat moeite ben nog niet tevreden! maar de achterzijde moet zoiezo nog de remmerij vervangen worden.. maar dus nog geen tijd gehad om een dop te kopen voor de trommels..
    (wie weet er trouwens uit zn hoofd die maat?)
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  7. #7
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: 2.0 '79 | q01z

    is maat 36
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  8. #8
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: 2.0 '79 | q01z

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door q01z Bekijk Berichten

    maaruhm, heb ze ontvangen hoor Edwin, alle 3
    Nee, o.k.. Dan heb je 'm in ieder geval maar! ; )


  9. #9
    de achterremmerij is nu ook vervangen!

    ook hier was de dikte nog perfect, maar verglazing was wel toegeslagen (slecht te zien op de foto's)

    gelijk uiteraard ook alles even schoongemaakt, en de remtrommels rood gespoten, kan natuurlijk niet dat de remklauwen rood zijn en de trommels zilver (foei Joost!)

    om de naaf los te draaien had ik mn lui-ijzer even verlengt met mn trekstang (komt dat ding ook es van pas), ging eigenlijk zonder kracht los gewoon erop gaan staan en een beetje veren oll:

    overigens zat aan 1 kant het stelmechanisme volledig vastgeroest, maar met veel overtuiging losgekregen, opgeschuurd en opnieuw ingevet, was weer perfect gangbaar daarna

    hij remt nu achter wel beter, maar de remdruk is nog steeds niet best..
    soort negeren dat de hoofdremcilinder stuk kan zijn dit
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  10. #10
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Wink

    Mooie foto's en goed werk! Fijn dat je weer een beetje kunt remmen nu ook! ; )


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •