Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16
  1. #1

    Koelwatersensor / Vacuummeter

    Ben dr nog niet helemaal uit of ik dit nou electrisch of motorisch moet noemen.. maar;

    -mijn koelwatersensor doet het niet, lijkt mij gewoon ergens een kabelbreuk oid.. maar waar moet ik m gaan zoeken? Ik heb helaas vorige week op de beurs de Haynes laten liggen.. dus ik kan het nog niet opzoeken, en ik wil toch wel erg graag dattie werkt!

    -vacuummeter, opzich een rotding omdat je dan kan zien dat je teveel gas geeft om een beetje economisch te rijden, maar toch het zit erop dus het moet werken. Is deze standaard in een 924s? ik kon m namelijk nergens anders vinden.. normaal zit deze natuurlijk met een vacuummeter in het inlaatspruitstuk en dan simpelweg verbonden met de sensor, moet ik dat bij deze ook verwachten en zo ja, waar ongeveer?
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  2. #2
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514
    De vacuummeter is niet standaard in de 924S, daar zal ik mij dus niet zo'n zorgen over maken, hoe die aangesloten zou moeten zitten weet ik eigenlijk niet.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  3. #3
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Een niet werkende temperatuurmeter is ook vaak het gevolg van een overleden sensor. Ik heb er bij de 924 nog niet mee geklooid (de mijne werkt!), maar bij Audi-motoren zitten ze altijd in de bovenste koelwaterslang tegen de cilinderkop aan.


  4. #4
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129
    De 924S/944 type 1 hebben een soort vacuum meter (verbruiksmeter) die was geintergreerd in de toerenteller.


  5. #5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meneer aard
    De 924S/944 type 1 hebben een soort vacuum meter (verbruiksmeter) die was geintergreerd in de toerenteller.
    nah deze zit los in het dashboard, metertje van VDO.. het is wel heel netjes gemonteerd, het lijkt dus wel fabrieksaf..

    ach we zullen welles gaan puzzelen daarmee!

    die watertemp is belangrijker
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  6. #6
    nogmaals de vraag, omdat ik het in mijn net verworven werkplaatshandboeken (in PDF vorm) niet kan vinden;

    WAAR vind ik de koelwatersensor die mijn tempmeter op het dashboard aanstuurt?

    is dat inderdaad de sensor die ik gevonden heb onder het stuk kunststof van de inlaat, vlak voor de gasklep?

    het betrefd hier dus een 924s..
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  7. #7
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514
    Marc,

    Ik heb het nog even voor je opgezocht in het haynes manual, daarin staat dat ie links onderop je radiator moeten zitten, verbonden met 2 draadjes....
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  8. #8
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door captainfrasca
    Ik heb het nog even voor je opgezocht in het haynes manual, daarin staat dat ie links onderop je radiator moeten zitten, verbonden met 2 draadjes....
    Da's de switch voor de fan zou ik zeggen.


  9. #9
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514
    Hmm, ze hebben het over de temperaturswicth, of ik moet het verkeerd vertaald hebben... Ik ga nog is ff lezen......
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  10. #10
    dat leek mij idd ook de switch voor de fan.. oll:

    das wel de enige sensor die beschreven wordt in de werkplaatsmanual..
    maar ik gok toch op die andere
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •