Bij deze stel ik jullie mijn 924 uit 1978 voor en mijn onlangs gekochte 924 turbo.
De eerste heb ik tot op het bot gestript om met een donorwagen uit 1981 die uit 1978 te verbeteren.
De volledige ophanging, motor en versnellingsbak heb ik vervangen.
Origineel had ik een 4-bak en nu dus een 5-bak.
Het zwarte interieur heb ik behouden maar ik heb wel enkele zilverkleurige accenten aangebracht.
Zoals bijvoorbeeld mijn nieuwe dakbekleding is nu zilver, en de omrandingen van de ventilatieroosters ook.
Ook heb ik de wagen weer in zijn originele kleur gespoten.
Het totale project heeft zo'n 5 jaar geduurd maar het heeft wel 3 jaar stil gelegen door de aankoop van een woning en de verbouwingswerken ervan.
Ikzelf had totaal geen ervaring noch kennis om aan auto's te sleutelen, maar de interesse was er wel.
Nu en dan heb ik iemand ter hulp gevraagd maar die lieten de wagen ook weer staan.
Het was volgens hen toch maar een 924, en dus geen echte porsche.
Maar uiteindelijk is mijn wagen klaargeraakt, en ik ben er trots op.
[attachment=5ivs5wjf]HPIM0449.JPG[/attachmentivs5wjf]
Nu de wagen klaar is, gebruik ik hem voor rittensport.
[attachment=4ivs5wjf]CLATLANTIC151108006[1].jpg[/attachmentivs5wjf]
[attachment=3ivs5wjf]DSC_9536[2].jpg[/attachmentivs5wjf]
[attachment=2ivs5wjf]00000072[1].jpg[/attachmentivs5wjf]
Mijn 924 turbo heb ik in oktober 2008 gekocht maar deze is nog steeds niet ingeschreven.
Dit is echt een superleuke wagen, laag, wit, en veel pk's...te gek om mee te rijden.
[attachment=1ivs5wjf]SPA51163.JPG[/attachmentivs5wjf]
[attachment=0ivs5wjf]SPA51167.JPG[/attachmentivs5wjf]
Tot slot wil ik nog zeggen dat ik blij ben dat ik dit forum gevonden heb, want ik heb lang gedacht dat ik de enige 924-liefhebber was. In mijn regio lachen ze vaak met een 924 maar dat trek ik me niet meer aan.
Ik ben er helemaal weg van.
Blondini.