Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 27
  1. #11
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Een orginele LEMANCE

    da's minder Frans....

    leuk wat een berichtje los kan maken hiero..

    en ehh Bopster,we hebben ook een voorsteltopic....


  2. #12

    Re: Een orginele LEMANCE

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LWB Bekijk Berichten
    da's minder Frans.....
    die woordspeling is dan wel weer grappig


  3. #13
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Een orginele LEMANCE | De discussie

    maar het was wel een mooi ritje !!!! of niet ?
    maar de auto ook niet gezien dus jammer ik was wel nieuwschierig naar foto's


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #14
    Ingeschreven
    25/07/2009
    Berichten
    16

    Re: Een orginele LEMANCE | De discussie

    Het lijkt me dat we als 924 liefhebbers op zoek zijn naar achtergrond en verdieping en informatie over de originaliteit van de Porsche 924. Gezemel zou ik het dus niet willen noemen. Ik vind het wel teleurstellend dat je voor niets naar het zuiden bent afgereisd. Hopelijk heb je wel wat plezier beleeft aan de rit. De informatie over de optiecodes is zeker interessant, maar betreft alleen Engelse informatie. Het feit dat de betreffende advertentie Le Mans tussen aanhalingstekens zet, zegt waarschijnlijk genoeg. Natuurlijk weet iedereen waar we het over hebben en het is natuurlijk een fantastisch 924 model. Maar de Le Mans uitvoering bestaat niet officieel fabriek-af. De onderstaande advertentie van een Duitse op mobile.de spreekt ook over een Exklusive model en kleinstuck Serie en niet over een Le Mans versie. Just for your information.

    924 S Exklusiv- Modell Kleinstserie (200 St.) schwarz / türkis + Sportausstattung 1. Hd./NR, 24.9.87, s. gt. Zst., GW, SH-gepflegt, zeitw. Saisonfzg. kl. Unf. 2000 (Porsche-Reparatur), Kat, ,neu bereift Sportfahrwerk dickere Drehstäbe u. Stabilisatoren härtere, einstellbare Dämpfer vordere Federn nach Belieben einstellbar härtere Gummilager 195/65 VR-15, vorn 6Jx15, hinten 7Jx15 LM- Druckgussfelgen in Lochscheiben-Design, schwarz, Felgenrand türkisfarben abgesetzt herausnehmbares, elektr. Hubdach, eFH. Sportsitze,Sonderstoff Flanell, in grau-türkis, Leder-Sportlenkrad 360 mm Sonderextras: Alarmanlage, tiefer gelegt 1250 mm


  5. #15
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Een orginele LEMANCE | De discussie

    dit soort discursies vind ik prachtig krijg je een hoop info van
    ik ka er toch weer naar zoeken
    al heb ik nog niet gevonden wat me overtuigd
    misschien kunnen we de stikker op zoeken in pet
    of heeft iemand er al eens een folder van gezien
    het heeft mij iig al iets opgeleverd
    ik heb weer een mooie folder gevonden vandaag die ik nog niet had

    bopster :: trouwens van waar de interesse voor de (lemans) ??? heb je er zelf een
    misschien even voorstellen weten we tegen wie we praten


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  6. #16
    Ingeschreven
    25/07/2009
    Berichten
    16

    Re: Een orginele LEMANCE | De discussie

    Nog even voor het overzicht: de zwarte versie draagt de naam Sondermodel Variante I en de witte Variant II. In de UK zijn de auto's door de importeur aangeboden als Le Mans versie (dit verklaart wellicht de beschrijving bij de optiecode voor ROW). Volgens de fabriek is dit model echter nooit Le Mans genoemd omdat er in 1980/81 al een Le Mans versie was uitgegeven.


  7. #17
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Dit moeten we dan zien te bewijzen
    Het klinkt natuurlijk lochies Zo als jij dat nu opstelt
    Maar je moet die namen zien net als bijvoorbeeld de 997 dat is toch echt een 911 maar de fabriek noemt hem niet zo
    Le mans licht er zo dik op dat iedereen hem Zo noemt en weet waar je het over hebt
    en ik denk ook dat jij de enige bent die dat niet zo ziet
    Laatst gewijzigd door jimfrey944; 25/06/2011 om 20:41.


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #18
    Ingeschreven
    25/07/2009
    Berichten
    16

    Re: Een orginele LEMANCE | De discussie

    Is het niet opvallend dat er op de Europese-ex UK markten (zoals mobile.de) geen Le Mans versies met stickers worden aangeboden. De velgen zijn daarentegen wel gewoon zilver of zwart met turquiose, dan wel wit met okergeel. Maar speciale spoilers heeft het jubileum model standaard niet gehad. Voorstellen wordt wat lastig, dat wordt een levensbeschrijving. Van kinds af aan, ben ik gek op Porsches, maar nog altijd in het bijzonder van de 924. Die Porsche is voor mij heel bijzonder. Porsche beheerst mijn leven, ik blijf liever wat op de achtergrond. Mijn broer bezit een Variant I en ik heb één van de laatste 2L 924´s uit 1985 in Zermattsilber. Voorheen een 924 (ex vd Gugten) en 924 turbo uit 1979 gehad. Voor dagelijks gebruik rijd ik een biturbo Audi S4 avant.


  9. #19
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Een orginele LEMANCE | De discussie

    als ik in de PET kijk bestaan er 2:

    755 Sondermodell '88
    756 Sondermodell '88

    Bij de Sondermodellen van de 2.0 staat daadwerkelijk b.v Le Mans omschreven.....
    Ook de stickers van LeMans voor op de portieren van de 924S kan ik zo niet terug vinden...


  10. #20
    Ingeschreven
    25/07/2009
    Berichten
    16

    Re: Een orginele LEMANCE | De discussie

    Precies. Voor de echte kenners betreft het een Sondermodel 1988, maar laat de mythe maar voortbestaan...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •