Pagina 5 van de 5 EersteEerste 12345
Resultaten 41 tot 48 van de 48

Onderwerp: Klus verstandig AUB

  1. #41
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Klus verstandig AUB

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door captainfrasca
    Alleen met een luchtsleutel vastzetten is het domste wat je kan doen! De fabrikant adviseert niet voor niets een bepaald aanhaal koppel!!!

    1. Je weet niet of de wielbouten vast zitten!!!
    2. Je weet niet of je ze te strak zet, waardoor óf je zet ze zo vast dat je ze nooit meer los krijgt óf je trekt de boel krom!!

    Toch wat beter je huiswerk doen me dunkt!!
    daarvoor hebben ze meerdere standen op de lucht sleutel, ik stel hem zo in dat de bouten net iets strakker zitten dan met de hand, maar de de kracht is gelimiteerd zodat ik de boel niet verrot draai. don't worry.
    op gevoel doe ik niet aan, das te onnauwkeurig.
    ik gebruik tijdens normale omstandigheden altijd de momentsleutel, krijg je het langs de weg ook nog makkelijk los :mrgreen:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  2. #42
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Klus verstandig AUB

    daarvoor hebben ze meerdere standen op de lucht sleutel, ik stel hem zo in dat de bouten net iets strakker zitten dan met de hand, maar de de kracht is gelimiteerd zodat ik de boel niet verrot draai. don't worry.
    Ik ben het er niet mee eens ben ik bang!! Het is gewoon een kwestie van wachten totdat een klant de wielen langs zijn oren vliegen met alle gevolgen van dien, ik denk niet dat je dat op je geweten wil hebben. Maar goed dat is mijn mening. De moment sleutel is gewoon een goede en handige tool om de wielbouten/moeren op het juiste moment vast te zetten. En wat heel belangrijk is om bij lichtmetalen wielen ze nog een keer na te trekken na circa 150 km.

    Ik weet in ieder geval dat ik een schoon geweten heb, door een kleine extra handeling te verichten!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  3. #43
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: Klus verstandig AUB

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fantaman
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door captainfrasca
    Alleen met een luchtsleutel vastzetten is het domste wat je kan doen! De fabrikant adviseert niet voor niets een bepaald aanhaal koppel!!!

    1. Je weet niet of de wielbouten vast zitten!!!
    2. Je weet niet of je ze te strak zet, waardoor óf je zet ze zo vast dat je ze nooit meer los krijgt óf je trekt de boel krom!!

    Toch wat beter je huiswerk doen me dunkt!!
    daarvoor hebben ze meerdere standen op de lucht sleutel, ik stel hem zo in dat de bouten net iets strakker zitten dan met de hand, maar de de kracht is gelimiteerd zodat ik de boel niet verrot draai. don't worry.
    op gevoel doe ik niet aan, das te onnauwkeurig.
    ik gebruik tijdens normale omstandigheden altijd de momentsleutel, krijg je het langs de weg ook nog makkelijk los :mrgreen:
    Als ik bij jou in de garage zou komen voor bijvoorbeeld nieuwe banden..En ik zie dat je de wielmoeren vast beert met een luchttolletje..Dna schop ik je persoonlijk ook de hele tent door (overigens geen verwijt atm om misverstanden te voorkomen) maar het gaat om het idee. Tis leuk, luchtgereedschap tegenover hand maar gewoon lekker met de hand erop draaien, momentsleutel pakken. Staat ook stuk professioneler. Uitstraling naar de klant is dan ook weer anders. Het maakt die luchtsleutel niet uit of je die bout er recht of schuin erop draait, die ramt toch wel door met leuke situaties tot gevolg.

    Ik ga ieder geval mee met David, het hoort niet. Overigens zie ik het kwik-fit personeel er wel tot in staat. haha oll:


  4. #44

    Re: Klus verstandig AUB

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meneer aard
    Overigens zie ik het kwik-fit personeel er wel tot in staat. haha oll:
    wat dan wel weer humor is, aangezien David daar werkt
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  5. #45
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Klus verstandig AUB

    Wielen vasthalen met een slagmoer kan ook leiden tot kromme schijven bij bepaalde auto types (waar de schijf los op de naaf zit).

    Slagmoersleutel is perfect gereedschap en ik gebruik het erg vaak, echter alleen om dingen LOS te halen. Vastzetten doe ik met de hand en waar nodig met momentsleutel (o.a. wielmoeren).
    937 racer


  6. #46
    Ingeschreven
    07/12/2008
    Berichten
    411

    Re: Klus verstandig AUB

    Ik heb het zelf 1 keer meegemaakt dat een wiel losgelopen is na vastzetten met een luchtsleutel, sindsdien zet ik wielen altijd vast met de momentsleutel en beveel iedereen dan ook aan dat te doen.
    Porsche 924 1977
    Passat coupe 1975


  7. #47
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Klus verstandig AUB

    ik heb een werkplaatschef die zoveel mogelijk met de luchttol werk, das inclusief wiel moeren. remmen schoon maken is voor hem wat kopervet erop kwakken. en dan vind hij het vreemd dat ik niet alles op z'n manier doe.
    met de hand dingen vast zetten weetje teminste hoe vast het zit, trouwens mijn luchttol is kaduuk :mrgreen:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  8. #48
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Klus verstandig AUB

    Precies, totaal geen gevoel met luchtgereedschap. Ik ben vooral bang dat ik dingen stuk draai.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •