Pagina 1 van de 31 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 304
  1. #1

    Pas z'n 924 (50jr. jubileum versie)

    Daar gaan we al oll:

    Porsche staat nu bij de garage voor reparatie aan de uitlaat. De hobbymatige reparatie van een lek liet vannochtend los op weg naar stage dus alhoewel het nu echt als een racewagen klinkt heb ik toch liever dat het gedicht wordt :mrgreen:

    Vooralsnog geen problemen met starten vandaag, ben benieuwd of ik straks gefrustreerde lui van de garage aan de telefoon krijg.


    update:

    De uitlaat is kompleet afgebroken na de eerste demper net voor dat kleine tweede dempertje en moet dus vanaf de eerste demper volledig vervangen worden.

    Daarnaast ligt de startmotor er nu naast en kon ik niet eens naar huis om rustig wat onderdelen bij elkaar te sprokkelen.


  2. #2

    Pas z'n 924 (50jr. jubileum versie)

    Sinds afgelopen zondag ben ik in het bezit van een 924 uit de beperkte productie voor het 50 jarig bestaan van Porsche.

    Er moet echter nog wel een hoop gebeuren in mijn ogen om 'm weer in ere te herstellen, voornamelijk interieur en exterieur. Technisch is ie redelijk in orde, behalve dat de uitlaat brak tussen de 1e en 2e demper en de startmotor na 2 dage de geest gaf. Hier is meteen maar gloednieuw spul in gegaan.

    Verder moet de verwarmingskraan nog vervangen worden en ga ik me buigen over het verbeteren van de warme start.

    ------------

    To do:
    - Interieur vernieuwen met behoud van de hoofdsteun met handtekening van F. Porsche
    - Middenconsole klep repareren, plankje dat in de armleuning zat was vergaan en brak toen iemand bij uitstappen erop leunde
    - Porsche embleem goed bevestigen dat deze niet meer gestolen word
    - Startonderbreker zoeken en wellicht vervangen door een nieuwe met reserve key ... oll:

    * Bepalen of ik de huidige lakkleur behoud en de beschadigingen laat herstellen, incl. het overspuiten van de bestuurders portier omdat deze vervangen is door een meer champagne achtige tint
    * Of tot het volledig overspuiten overgaan, zal nog wat photoshops posten gemaakt door m'n zus.


  3. #3
    Ingeschreven
    07/12/2008
    Berichten
    411

    Re: Pas z'n 924 (50jr. jubilieum versie)

    Ziet er redenlijk netje uit zo op het eerste gezicht, ipv van je logo kun je ook een porsche stikker plakken, doen ze niet een meer een poging om hem te jatten :grin:
    Porsche 924 1977
    Passat coupe 1975


  4. #4
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Pas z'n 924 (50jr. jubilieum versie)

    Leuke auto Pas :grin: verzorg hem maar goed :wink: M.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #5
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Pas z'n 924 (50jr. jubilieum versie)

    Mooie auto! Heeft een tijdje op marktplaats rondgezworven, mooi dat-ie goed terechtgekomen is. De 50 Jahre is een leuke uitvoering, ik hoop dat je 'm zo laat.


  6. #6

    Re: Pas z'n 924 (50jr. jubilieum versie)

    Wat ik erg jammer vind is dat de bestuurdersstoel zo toegetakelt is. De bijrijders stoel is nog best redelijk kwa bekleding, niks gescheurd enzo. Had het liefst weer vergelijkbare bekleding op de bestuurdersstoel dus ik hoop dat ze er wat van kunnen maken.

    Tsja, ik ga nog proberen om de motorkap te polijsten, de lak is behoorlijk versleten daar.
    Rechts achter laat de blanke lak los en het linker voorscherm heeft een slechte reparatie helaas. Maar heb een bevriende spuiter die samen met me een kijkje wil nemen voor de opties.

    Ik heb trouwens de originele reserveband in de achterbak, maar geen compressor meer helaas. Heeft deze gewoon een normaal autoventiel, heb 'm er nog niet uit gehad. Heb toch een voetpomp liggen dus kan ik die erbij leggen.

    Waar ik nog voor aan het kijken ben en erg mooi vind staan zijn sideskirts
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  7. #7
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Pas z'n 924 (50jr. jubilieum versie)

    Als je 'm een andere kleur wilt geven, moet je dat ook doen in de deuropeningen en onder de motorkap, anders ziet het er niet uit. Dat betekent flink wat demontagewerk...


  8. #8

    Re: Pas z'n 924 (50jr. jubilieum versie)

    Hmm, deuropening da's logisch ja. Onder de moterkap zou ik niet zo snel doen denk ik, in ieder gaval niet de dure methode in de spuitkabine dan zou ik eerder creatief gaan doen.

    Motorcompariment heeft wel een schoonmaakbeurd nodig vind ik.
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  9. #9
    Ingeschreven
    19/04/2008
    Berichten
    398

    Re: Pas z'n 924 (50jr. jubilieum versie)

    Toffe wagen.. En de interieur kwestie, is een bekend probleem. mijn bijrijdersstoel ziet er ook nog jofel uit, maar de bestuurdersstoel heeft al meer geleden. (Zou dit komen doordat deze altijd gebruikt wordt??)


  10. #10
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Pas z'n 924 (50jr. jubilieum versie)

    De bekleding van de 50 Jahre is volgens mij de minst slijtvaste van alle soorten die in de 924 gebruikt zijn.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •