Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Onderwerp: KRAAAAAAK:S

  1. #1

    KRAAAAAAK:S

    goeie avond
    mensen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...
    ik heb een 924 uit '76 met een 5-bak eronder
    als ik (ont)koppel komt er een heel naar krakend tandschrapend geluid uit de omgeving van mn koppeling weg en als de koppeling volledig in of uit is.. is het weg ... dus alleen bij het opkomen maakt hij dat geluid als ik eenmaal rijd is het over.... heeft iemand een idee wat dat kan zijn???



    alvast bedankt
    think less do more


  2. #2

    Re: KRAAAAAAK:S

    klinkt een beetje als een kapotte drukgroep..
    niet te lang mee blijven rijden oll:
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  3. #3
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: KRAAAAAAK:S

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door q01z
    klinkt een beetje als een kapotte drukgroep..
    niet te lang mee blijven rijden oll:
    inderdaard denk iets van tandje afgebroken van diafragma veer of zo

    of druklager dat rot is.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  4. #4
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: KRAAAAAAK:S

    Inderdaad.


  5. #5
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: KRAAAAAAK:S

    Ik lijk wel een gier:

    http://link.marktplaats.nl/218740388


  6. #6

    Re: KRAAAAAAK:S

    de drukgroep lijkt goed te zijn, alle tanden zitten er allemaal aan en zijn recht, lager is goed plaat heb ik net vervangen dus dat het daar aan ligt is onwaarschijnlijk, er gaat iets mis met het ingrijpen van het geheel... kan het iets zijn met het toplager of het vliegwiel of iets in die richting? .... ik kom net onder mn auto weg en heb die nieuwe plaat erin gezet omdat ik eerder dacht dat het daar aan zou liggen...maar hij maakt nog steeds lawaai ,of dat het iets in met die andere bak die er onder hangt ... 5 bak is niet origineel voor de mijne .en ik weet niet welke beunhaas het eronder heeft gezet en of dat wel goed gedaan is
    think less do more


  7. #7

    Re: KRAAAAAAK:S

    en ik heb ook een andere koppelingsplaat erin zitten als dat meneer de gier me aanbied (maar toch bedankt voor de link hoor :grin: )
    think less do more


  8. #8

    Re: KRAAAAAAK:S

    heeft er miss iemand een pic van een vliegwiel met het lager erin ? of een shot van de auto als het maar te zien is ? thnx alvast......het lager/as-je dat uit mn vliegwiel komt ziet er nl wat afgenkaagt uit
    think less do more


  9. #9
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: KRAAAAAAK:S

    Dan heeft je druklager verkeerd afgesteld gestaan. Met als gevolg, als je je koppeling dan intrapt komt het stilstaande druklager tegen met minimaal +/- 3500 toeren draaiende vliegwiel aan. Dit slijt dus als een gek op elkaar in verder zal je koppeling een wat bokkend gevoel geven.

    Een druklager moet altijd met lichtvoorspanning met de drukgroep meedraaien om dit te voorkomen.

    Je mag dus geen slijtplekken zijn op de vingers van de drukgroep en op het loopvlak van het lager zien.

    Daarom is het advies ook altijd vervang een complete set. Het is een totaal verkeerde bezuiniging om alleen een plaat te vervangen. Ook logisch want als de plaat versleten is dan heeft de rest ook wel zijn beste tijd gehad.
    Daarom worden er tegenwoordig alleen nog maar sets verkocht en geen losse platen meer, dit is uit de tijd (en zonde van de tijd).

    Verder zou ik je gaffel op speling controleren, als deze speling heeft drukt hij schuin op het lager en kan je dezelfde slijtage beelden tegenkomen.
    937 racer


  10. #10
    Ingeschreven
    08/11/2008
    Berichten
    369

    Re: KRAAAAAAK:S

    Tsja, klinkt duidelijk. Succes met de reparatie!
    924S: Eenvoud, overtuiging, actie!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •