Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: bezine tank 924

  1. #1
    Ingeschreven
    13/07/2011
    Berichten
    7

    bezine tank 924

    hallo forum leden ,

    heeft er iemand ervaring met roest behandeling van de binnen kan van de benzine tank ,de mijne is aan zwaar verroest aan de binnen kan nieuwe tank kosten 2100 euro .

    sloop tank paar tientjes heeft iemand ervaring met tank coating van een tank of weet iemand die dat kan doen als bedrijf zijnde ik lees graag u tips en antwoorden .

    mvg richard


  2. #2
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: bezine tank 924

    Waarom geen andere goede gebruikte zoeken? plastic tanken van de 944 zijn volgens niet 1:1 over te zetten.
    Anders zou je de tank eronder uit kunnen halen, boel moeren en bouten erin flikkeren en wat spul en schudden maar..
    Of je moet gewoon de 2 helften van elkaar te verwijderen (al lijkt me dat gewoon onbegonnen werk), en dan vervolgens stralen om te kijken of er uberhaupt iets over blijft van je tank..


  3. #3
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: bezine tank 924

    wij hebben dit met een tank gedaan
    http://www.rustbuster.nl/Fertan/Tapox.htm
    Tapox.pdf


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #4
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: bezine tank 924

    Er wordt ook een DIY methode toegepast om dingen te ontroesten dmv schuursponsje, soda en 2 staven (meende dat 2 moeten verschillen), + een accu lader..
    Werkt wel, zoiets zou je ook kunnen doen om het de tank inwendig te ontroesten..vullen tot de nok toe vol en met deze methode ontroesten..Want hoe je het went of keert ik vermoed dat je niet de volle 100% van de roest kan verwijderen..
    Of je moet dat ding helemaal vol gieten met roest omzettend middel..maar dat is gewoon niet handig lijkt me..

    Maar van rustbuster..die hebben wel goede producten en zijn ook niet zo erg aan de prijs. Maar je bent denk ik snel als ik het pdf`je lees, zon dikke week verder voor dat het geheel klaar is..En dan nog de buitenkant met hetzelfde spul behandelen.
    Laatst gewijzigd door Meneer aard; 14/07/2011 om 09:32.


  5. #5
    Ingeschreven
    13/07/2011
    Berichten
    7

    Re: bezine tank 924

    hey hallo als goed is heb ik nu een gebruikte tank en schijnt mijn tank nog wel oke te zijn er zit heel veel vuil in maar allen roest aan de boven kant bij de vlotter .
    zuur met zand en bouten en moeren is een goede oplossing kreeg een adres om de tank te laten beitsen kaal maken arosta in beverwijk vraagt tussen de 20 en 30 euro denk dat ik dat maar doe en dan coating er in .
    mvg richard

    ---------- Post added at 20:19 ---------- Previous post was at 20:17 ----------

    daar zit ik ook aan te denk zoek alleen een bedrijf wat het wil doen voor me mvg

    ---------- Post added at 20:26 ---------- Previous post was at 20:19 ----------

    klinkt best oke ,heb hier nog nooit van gehoord maar zie mijn bericht 20 to 30 euro en dan is hij brand schoon coaten zou ik zelf kunnen doen maar laten doen door iemand die het al eens heeft gedaan lijkt me beter .
    mvg


  6. #6
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: bezine tank 924

    Bio ontroester erin, weekje laten staan, spoelen en hij is weer brandschoon van binnen.
    Bio ontroester Lost alleen de roest op, dus niet het goede metaal. en is biologische afbreekbaar.
    http://www.bio-ontroester.nl/shop/in...n=home&lang=NL
    Laatst gewijzigd door harry; 23/07/2011 om 19:37.

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  7. #7
    Ingeschreven
    13/07/2011
    Berichten
    7

    Re: bezine tank 924

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harry Bekijk Berichten
    Bio ontroester erin, weekje laten staan, spoelen en hij is weer brandschoon van binnen.
    Bio ontroester Lost alleen de roest op, dus niet het goede metaal. en is biologische afbreekbaar.
    Ontroesten met bio - ontroester, conserveren met Renaissance kristallijne Was
    dat klinkt goed tank is niet door gerot maar wel vol roest helaas ga ik zeker lezen wie weet is hij nog te redden heb ik nog een tank opvooraard kan nooit kwaad denk ik


  8. #8
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: bezine tank 924

    kijk even op deze site

    Porsche 924 Fuel Tank Parts

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  9. #9
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: bezine tank 924

    Richard,

    Ben deze week nog aan het ontroesten geweest met de bio ontroester.
    Op de foto zie je na 1 nachtje al het verschil.
    Misschien toch iets voor je tank?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •