Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 40

Onderwerp: Porsche gaan rijden

  1. #11
    Ingeschreven
    03/12/2007
    Berichten
    29
    it looks like he is buying my car!? Same colour,same year.
    But, my - manual is telling me that they are galvanized,exept for the fenders,hood and doors.
    And i am sure they are,when i take a look to the body, close to the manifold, the heat has removed the paint and i can see the galvanized body.Rust is not a big issue till now.The 4 speed transmission is very reliable, my one is the first with about 500000 Km on the clock!
    Only repair were the " Schaltgabeln", they push in the diffrent gears.
    The early 924 are louder then later modells,the rear suspension is not installed with rubber bushings.And the ignition has still a mechanical contact which needs to be -d all the time.Main problem is the rear wheel bearing, water pump and sometimes the fuel delivery(pump and relais)
    Buy it,its worth it!
    And you dont have the electronic problems from the later years......
    Never touch a running system.....


  2. #12
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Galvanised bodies came in the Autumn of 1980 for 1981 model year.


  3. #13
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Voor 1980 waren alleen de dragende delen gegalvaniseerd, na 1980 alles.

    Peter Morgan spreekt zichzelf trouwens tegen: In "The Porsche 924/944 Book" heeft hij het over 1980 als omslagpunt voor underbody/total body galvanisatie, in het latere "The Original Porsche 924/944/968" heeft hij het over 1978. Tenminste in mijn Nederlands vertaald exemplaar.

    Mijn ervaring is dat 1980 het omslagpunt is.


  4. #14
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361


  5. #15
    Ingeschreven
    03/12/2007
    Berichten
    29
    In the first pages of my original - manual 924/1977 they explain the process and the parts which are galvanized.I dont think Porsche is telling lies to the customers!! Even 911 (from 1975) on are galvanized.
    Never touch a running system.....


  6. #16
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nobbi
    But, my - manual is telling me that they are galvanized,exept for the fenders,hood and doors.
    I'm sure you're right. From what I understand, even the first 924 was galvanised, but only the structural parts. Which corresponds pretty well with the non-structural parts that you mention, ie. fenders, hood and doors.

    But in later years, from 1980 on, fenders, hood and doors were galvanised as well.


  7. #17
    My english is not very good but i try it oll:
    I think its not your 924, because this is a original dutch car, not a german.
    Thanks for jour help.
    Grtz
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  8. #18
    duh..

    Nobbi obviously means that its the same model, exactly the same model
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  9. #19
    Ingeschreven
    03/12/2007
    Berichten
    29
    Right,

    there are no diffrences in european modells, exept for cold weather areas like norway and sweden. And hot climate mod. for spain and afrika.(Bigger radiator,diff. reservoir cap and thermo switch.)

    The dutch version is the same as the one in germany.
    Never touch a running system.....


  10. #20
    Ooooooooooooooooooooow oll:

    Weer even terug naar het Nederlands, daar ben ik iets beter in :lol:
    Ik had geluk dat mijn vader vandaag wat eerder klaar was dan normaal, daarom zijn we vandaag al gaan kijken voor de Porsche :-D
    Mijn vader vond het er niet verkeerd uitzien, de carosserie zelf vond hij nog heel mooi voor zo'n oude auto.
    Er zitten natuurlijk wel de gebruikelijke deukjes in maar verder is het nog de orginele lak, hij heeft zo als wat wij kunnen zien nooit schade gehad wat is opgeknapt ofzo.
    We hebben hem op de brug kunnen bekijken.
    De bodem is goed hard, ondanks dat hij niet gegalvaniseerd is, de draagarmen achter hadden wel wat oppervlakkige roest waar tectyl overheen was gespoten en de voorbumper helemaal onderaan zegmaar zat ook een klein scheurtje in van de roest.
    Maar verder was er niks op aan te merken, hij stond goed in de tectyl(wat natuurlijk ook een nadeel kan zijn met bezichtigen), we heben nog geklopt maar nergens was hij dus krokant
    Wat mijn vader wel opviel is dat er wat olie aan de motor en versnellingsbak hangt (drupje), dat vond hij opzich niet gek voor een auto van 30 jaar.
    De bekleding zag er echt heel goed uit (op de gebruikelijke scheur in de bestuurdersstoel na), hij heeft een vol lederen achterbank die ook nog als nieuw is.
    Het dashboard is niet gescheurd :-D
    ik heb nog wat vragen over het een en het ander:

    Achter, achter de wielkasten stond binnenin wat water, ik heb gelezen dat dat door een slechte achterklep rubber kan komen, klopt dit?
    Het viel ons op dat er bij de peilstok een klein spoortje olie liep (heel erg dun)
    Toen mijn vader bij stationair lopende motor de pijlstok er uit haalde zagen we dat er olie uit het gat spatte, geen grote hoeveelheden hoor, maar het kwam er zegmaar dansend uit tot ongeveer 1 cm hoog.
    Is dit normaal?, of is de motor nu zo rot dat hij bergen onderdruk heeft en olie zuipt met liters te gelijk?
    Hij heeft 75000km op de klok staan, daar kan natuurlijk nog een ton bij zitten of twee.
    De auto zag er in ieder geval uit ofdat hij pas 75000 km gelopen had gezien aan bv het interieur, is het dan wel normaal dat er dan al zo olie uit spat?, hoort dit orgineel zo?
    Er zijn toch Porsche's 924 die 5 ton halen?
    Ik hoop dat jullie een beetje wijs worden uit mijn wazige verhaal oll:
    Ik wacht de antwoorden af
    Ik hoor het wel
    Alvast bedankt :wink:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •