Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: 924 ingeruild

  1. #1
    Ingeschreven
    09/09/2008
    Berichten
    67

    924 ingeruild

    Hallo allemaal,

    Zoals enkele van jullie weten bezit ik sinds augustus 2008 een 924. Deze had ik ergens bij Groningen in de buurt bij een handelaar gekocht. De eerste weken leek het erop dat ik een prima aankoop had gedaan. De auto had wel een onderhoudsachterstand en de koppeling ging veel te zwaar en moest op de korte duur vervangen worden. De afgelopen maanden is er veel aan de auto gedaan. Hij heeft een grote beurt gehad en er is veel gerepareerd en vervangen. Toen het wat kouder werd is mijn verwarming en blower er mee opgehouden en kreeg ik last van enorme lekkage. Tot overmaat van ramp gingen de bougies olie verbranden als de motor goed warm was en je veel stil stond (file/stoplichten) Je kon erop wachten dat de eerst volgende keer als je de auto startte er maar twee cilinders mee draaide. Dat betekende elke keer de bougies schoonmaken. Conclusie uiteindelijk: Cilinderkop revisie uit laten voeren.

    Ik ben eens goed gaan overwegen wat nu het verstandigste is om te doen. Als ik alle reparaties laat uitvoeren (revisie/koppeling/verwarming/blower/lekkage/etc.) ben ik duizenden euries kwijt. Dit komt natuurlijk mede omdat ik het moet uitbesteden. Ik wil een auto hebben die betrouwbaar is en niet constant iets mankeert. Om een lang verhaal kort te houden heb mijn Porsche ingeruild bij Pimp My Porsche (waar ik al mijn onderhoud, met volle tevredenheid, laat doen) voor een andere 924 die helemaal af is. In de long run zal mij dit veel geld gaan schelen. De inruil was in ieder geval lager dan de kosten die ik zou krijgen. Deze auto is 'als nieuw' en volgende week ga ik hem halen. Ik zal dan gelijk weer nieuwe foto' s plaatsen voor de geinteresseerden.

    groet,
    Jan Willem
    Check my Photo's via: http://jewece.myphotoalbum.com/albums.php" target="_blank" target="_blank


  2. #2
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: 924 ingeruild

    veel succes alvast met de nieuwe aanwinst!


  3. #3
    Ingeschreven
    30/11/2008
    Berichten
    198

    Re: 924 ingeruild

    Goeie keuze om hem in te ruilen, maar leuk dat je bij de 924 blijft! Weet zelf hoe het is om een gare auto te hebben oll:
    Succes ermee!
    1986 Porsche 924S 2.5 rood
    2008 Seat Ibiza 1.4 zilver

    NEE, mijn auto heeft GEEN Audi motor!


  4. #4
    Ingeschreven
    30/11/2008
    Berichten
    207

    Re: 924 ingeruild

    bedoel je de ax of onze porsche?

    Maar iig heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!! :-D
    - Porsche 924S 1986
    - BMW 316i coupe E36
    - Honda CBR600F 1991
    - Yamaha XT


  5. #5
    Ingeschreven
    30/11/2008
    Berichten
    198

    Re: 924 ingeruild

    De AX natuurlijk, de Porsche is gekocht om mee te hobbyen

    (en de Porsche is tot nu toe minder gaar dan de AX oll: )
    1986 Porsche 924S 2.5 rood
    2008 Seat Ibiza 1.4 zilver

    NEE, mijn auto heeft GEEN Audi motor!


  6. #6
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: 924 ingeruild

    Klinkt goed, ik ben erg benieuwd naar je nieuwe 924...


  7. #7
    Ingeschreven
    08/11/2008
    Berichten
    369

    Re: 924 ingeruild

    Succes met de nieuwe aanwinst! En vooral veel rijplezier! :-D
    924S: Eenvoud, overtuiging, actie!


  8. #8
    Ingeschreven
    07/12/2008
    Berichten
    411

    Re: 924 ingeruild

    Succes met je nieuwe aanwinst, goeie keus om hem in te ruilen op een betere als jezelf niet kan sleutelen
    Porsche 924 1977
    Passat coupe 1975


  9. #9
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: 924 ingeruild

    zelde keus had ik ook toen ik dat paaltje omver had gereden :cry:
    soms kan je beter een ander kopen dan blijven repareren ops:

    veel plezier met de nieuwe, laat er geen adertje onder het gras zitten :-D
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  10. #10
    Ingeschreven
    09/09/2008
    Berichten
    67

    Re: 924 ingeruild

    Dank voor jullie reacties. Je moet inderdaad je verlies soms nemen. In ieder geval waren de defecten op het moment van aankoop nooit naar boven gekomen. Dat moet je in de maanden daarna ervaren. En ja...dan durven zeggen dat het een miskoop is geweest. Tenminste als je er niet nog eens 3000,- tegenaan wil gooien.

    Wat mijn nieuwe Porsche betreft heb ik 100% vertrouwen in Ralph van PmP die hem zelf heeft gerestaureerd en in zijn prive bezit heeft gehad. Ik zie trouwens dat ie niet meer op zijn site staat anders had ik de link kunnen geven. Maar het is die grijze van 1980 die hij te koop had staan. Volgende week zal ik de foto' s posten en ik hoop jullie weer op een volgende meeting te zien.

    groet,
    Jan Willem
    Check my Photo's via: http://jewece.myphotoalbum.com/albums.php" target="_blank" target="_blank


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •