Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Onderwerp: aandrijfassen

  1. #1
    Ingeschreven
    23/07/2011
    Locatie
    zweden
    Berichten
    32

    Unhappy aandrijfassen

    Hoi,

    Ik heb een 924 bouwjaar 1979, ik woon sinds 7 jaar in Zweden en ben bezig een 924 te renoveren. Op dit moment probeer ik een lamelpakket te vervangen en daarvoor moeten de achterassen links en rechts worden gedemonteerd. Probleem is dat ik de bouten niet los krijg. Iemand een tip hiervoor? Verwarmen? Ik gebruik nu de torquesleutel T40 en ben er in geslaagd al twee bouten kapot te draaien. Niet de goede manier dus!


  2. #2
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: aandrijfassen

    ja, ff warm stoken maar pas op dat je de rubberhoezen niet verbrandt. Wat bij weer montage belangrijk is, is dat je het vet vervangt. Maar die torx 40 is de moordenaar, koop de juiste dop ervoor, is met 12 punten ...... Boutjes zijn duur, hebben een hoge treksterkte en mogen niet door normale worden vervangen!


    ennuhh, ff voorstellen en een fotoke van je kar is zeker zo beleefd en leerzaam voor ons forummers ....
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #3
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: aandrijfassen

    Leopold
    Heb je nog foto's van de auto? plaats ze dan hier op het forum, vindt ieder leuk.
    De bouten los halen:
    Gebruik een fijntand torque, eerst de bouten goed schoonmaken inspuiten met kruipolie, een nachtje laten staan.
    De fijntand torque moet goed passen, even voorzichtig in slaan, grote ratel er op en hij gaat los.
    De 2 die je kapot heb gedraaid, ook kruipolie en met een grote griptang kun je ze er weer uitdraaien.

    suc6

    ---------- Post added at 11:47 ---------- Previous post was at 11:46 ----------

    Frans wat zijn wij weer snel

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  4. #4
    Ingeschreven
    23/07/2011
    Locatie
    zweden
    Berichten
    32

    Re: aandrijfassen

    Ik had al geprobeerd een foto te plaatsen maar het bestand was te groot ervoor. Ik ga kijken of ik een kleiner bestand kan fixen. Iedereen alvast heel erg bedankt!

    groeten uit een regenachtig Zweden

    ---------- Post added at 12:01 ---------- Previous post was at 11:54 ----------

    Hier istie dan :-)


  5. #5
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: aandrijfassen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harry Bekijk Berichten

    ---------- Post added at 11:47 ---------- Previous post was at 11:46 ----------

    Frans wat zijn wij weer snel
    en dat voor twee van de ouderen op dit forum, we laten die jonge gasten nog een poepie ruiken!!!!
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  6. #6
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: aandrijfassen

    Dat moet inderdaad niet met Torx of Imbus, maar met VW M8 o.i.d. (Ik kan mij vergissen, dus pin mij er niet op vast).
    Zodra je die hebt is het verwijderen van de aandrijfassen een eitje.


  7. #7
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Idd nummer 8 12 kantig
    Ik heb nog nooit het inwendige van zon bout beschadigd
    Gaan er over het algemeen redelijk goed uit
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #8
    Ingeschreven
    23/07/2011
    Locatie
    zweden
    Berichten
    32

    Re: aandrijfassen

    bedankt. Ik was fff weg om precies die dop te kopen die op de foto staat. Ik ben tot dusverre al enorm geholpen.
    Leopold


  9. #9
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: aandrijfassen

    hmm, in Zweden zijn op zondag de winkels open ......
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  10. #10
    Ingeschreven
    23/07/2011
    Locatie
    zweden
    Berichten
    32

    Re: aandrijfassen

    Het regende toch dus waarom niet.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •