Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15
  1. #1
    Ingeschreven
    18/01/2009
    Berichten
    44

    Kabel naar koplampmotor

    Ik zit al een paar weken te klooien met het aansluiten van de koplampmotor. Ik heb er eerst en nieuwe motor in moeten doen, kan gebeuren, maar ik ben toen vergeten te merken waar welke draden in moesten. De vorige eigenaar vond het blijkbaar nuttig om "de kam" die je op de koplampmotor aansluit, te verwijderen. Je hebt dan een continue plus draad, twee geschakelde plussen en een massa (zie afbeelding). Dus aan de slag.



    Ik heb nu ik weet niet hoeveel aansluit combinaties geprobeerd maar iedere keer niks of rook en/of een gesprongen zekering. Motor gelukkig wel nog goed, relais schakelt ook nog, maar motor gaat niet lopen. Misschien weet een van jullie wat de volgorde is? Of heeft een van jullie een suggestie waar ik een kabelboom kan kopen?


  2. #2
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Kabel naar koplampmotor

    Heey wat heb je precies nodig?

    ik kan het hele koplamp systeem verkopen aan je als je wilt?
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  3. #3
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Kabel naar koplampmotor

    Zoals ik het lees alleen de kleurcodes voor de bedrading en eventueel een connector.


  4. #4
    Ingeschreven
    18/01/2009
    Berichten
    44

    Re: Kabel naar koplampmotor

    De koplampen en de motor doen het gewoon. Nou ja, de koplampen gaan aan, maar niet omhoog dus. Wat ik dus idd nodig heb is een connector met kleurcodes, of een volgorde waarin ik de losse draden moet aansluiten. Maar als Shroudedveil een losse kabelboom wil verkopen dan houd ik mij vooralsnog aanbevolen.


  5. #5
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Kabel naar koplampmotor

    Connector is geregeld
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  6. #6
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Kabel naar koplampmotor

    had wel verwacht dat iemand wat kon vertellen maar dan zal ik vanaaf wel een uitstapje maken om ff onder de motorkap te gluren :|
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  7. #7
    Ingeschreven
    18/01/2009
    Berichten
    44

    Re: Kabel naar koplampmotor

    Als je dat zou willen doen, heel graag. Het is idd maareen paar minuutjes, maar ik kan ij voor stellen dat niemand met dit koude weer naar buiten wil.


  8. #8
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Kabel naar koplampmotor

    1. bruin?
    2. Rood groen
    3. Bruin
    4. Rood blauw

    draad 1 leek op bruin maar ik moes het doen met een lantaarnpaal, draad 3 was iets dikker als 1 :wink:

    en nee het is niet koud meer, heb niet eens de moeite genomen om mijn jas aan te trekken :lol:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  9. #9
    Ingeschreven
    18/01/2009
    Berichten
    44

    Re: Kabel naar koplampmotor

    Dank voor de moeite. Ik ben gelijk met Haynes aan de slag gegaan en ben idd tot de conclusie gekomen dat er bij jouw auto ('81) twee bruine draden (1 geschakeld plus & 1 massa) zijn. Een rood-groene (geschakelde plus?) en een rood-blauwe (continue plus?). Maar, aan de vraagtekens kun je zien dat het hier foutloopt, de kleuren van de draden van mijn auto komen daar niet mee overeen.

    Bij jouw kan de indeling als volgt zijn:
    1. Bruin-->massa of geschakelde plus
    2. Rood groen-->geschakelde plus
    3. Bruin-->massa of geschakelde plus
    4. Rood blauw-->continue plus

    Mijn indeling is:
    Rode draad--> Continue plus
    Witte draad --> geschakelde plus (deze moet in mijn auto in tweeen gesplitst worden, zie Haynes blz 253)
    Bruine of groene draad--> massa
    Maar deze kleuren komen niet overeen met Haynes, maar daar is achter te komen door er achter te komen waar spanning op staat of komt te staan na het inschakelen van het licht.

    Wat ik dus zou moeten doen, is naar een porsche 924 lopen, en met een multimeter bij ieder puntje van de "connector" kijken wat daar aan spanning op staat als het licht wel of niet aan staat.
    Alleen staat er geen 924 bij mij in de buurt en ook niet bij de porsche garages (924 is blijkbaar niet goed genoeg voor ze). Dus ik denk dat ik het een keer moet vragen of ik het even mag doormeten op een meeting ofzo.

    Evenzo bedankt voor de moeite Fantaman.


  10. #10
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Kabel naar koplampmotor

    een vriend heeft een multimeter en die zie ik regelmatig, dus dan ga ik wel even meten, zal dit weekend wel gebeuren :mrgreen:

    ik dacht dat de rood blauwe draad geschakelt was, 70% zeker oll:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •