Even een spinoff op het thema conserveren.

Na jaren strijd met vele soorten anti-roestbehandelingen heb ik eindelijk het ei van columbus gekregen van een collega van mij.
Hij werkte voorheen bij een firma die brandweerwagens bouwt en daar hadden ze een probleem, aangezien een intensief gebruikte brandweerwagen ongeveer 80% van zijn leven min of meer onder water staat rotte het casco van de wagens op redelijk korte termijn behoorlijk weg, tot er een mannetje van de Swart vetfabrieken langs kwam en wat experimentjes met ze heeft gedaan.
Of je ijzer nu roestig is, verzinkt of blank, van roesten is er gewoon geen sprake meer, wat sinds jaar en dag al in de scheepsbouw wordt gebruikt blijkt in de automotive ook erg goed te werken.
Sinds drie jaar smeer ik alles wat cascotechnisch gevoelig is voor roest in met conserveringsvet/vlakkenvet, ingeroeste plaat staat stil en rot niet meer, het vet trekt letterlijk dwars door de roest tot in de porien van de plaat, ik heb meerde malen met een met stomheid geslagen nieuwsgierige (met vet-zanderige vinger) mijn mooie blanke wielkuip staan presenteren, "wonderlijk, zeeeeer wonderlijk" was dan het commentaar.
Moet je eens een keer sleutelen, bak er onder en de verfstripper er even overheen en je bent het weer kwijt, 1x in de 2 jaar even bijplekken op de steenslag gevoelige plaatsen is het enige wat rest.
Voor iedereen een aanrader.

Vragen? geef een gil gaan we er wat dieper op in.
Groet.
Eric