Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16
  1. #11
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: interessant turbo project van Nederlander

    zo te zien heeft hij er een turbo kop op geplakt :wink:
    dus zuigers zullen ook wel aangepast zijn M.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  2. #12
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: interessant turbo project van Nederlander

    Lijkt me niet Martin..Maar ik kan het ook mis hebben. Als je zo kijkt naar de bougiekabels etc..lijkt het me gewoon NA kop. Het is wel mogelijk om met een euro kop NA een turbo te draaien. Zeker met EFI een redelijk veilige gedachten. Enkel kan je niet zo`n hoge boost draaien. Dan is een 931 kop met andere zuigers wel handig voor hogere boost.

    Ligt ook maar net aan de staat van het blok zelf..Niet dat ie alle boost langs lekke zuigerveren er langs perst haha.


  3. #13
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: interessant turbo project van Nederlander

    ja , daar op gelet dacht ik het ook oll:
    Maar dan is het leuk voor korte duur verwacht ik M
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  4. #14
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: interessant turbo project van Nederlander

    Ik weet niet..Als je niet onder zo`n hoge boost draait moet ie het wel kunnen houden. Maar dan nog..Je loopt dan tegen de limieten aan van het stock spul. Gewoon als basis 924 turbo blok..gesmeden drijfstangen en zuigers plaatsen..Opboren tot 2.2-2.3 liter..Vliegwiel afdraaien + race koppeling. Kop flowen + grotere kleppen. Andere nokkenas.Ander spruitstuk ontwerpen want dat stock 931 verhaal is gewoon een ontwerp die een boeren dochter ook had kunnen maken..Gewoon spaghetti + collector maken richting de turbo :mrgreen: Externe wastgate met screamer pipe erop..3" pijp all the way naar achter..Lege einddemper..Intercooler erop (al dan niet water gekoeld) leuke olie cooler monteren..EFI erop met boostcontroller/pingel/klop sensor. Tunen op de dyno ipv met 10 losse vingertjes werk. Denk dat je wel 400 pk moet halen..Ze hebben ook 385 gehaald met dat blok..Agh wie weet.. Leuk project als je langer thuis bent oll: :wink:

    1.2 bar en gaan met het zooitje :mrgreen:

    Maar het kan wel Martin, die 1.8 ltr blokken van de Mazda MX5 kun je zo een turbo opschroeven..Zijn complete kits voor te koop zonder dat je maar iets aan de hele motor hoef te veranderen. Ook idem dito met een Civic Vtec blok. Gaat perfect.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pocketmech
    Zo hebben we de zogenaamde hoge en lage turbodrukvulling. Het rendement (vermogensopbrengst) van hogedrukvulling is veel groter, maar vergt een dapper sterk blok, ingekorte zuigers, dan wel verkorte zuigerstangen om de einddruk niet al te peppi hoog te laten worden. Lage turbodrukvulling is ook met een normaal blok te realiseren, maar ook dan kom je aan de grenswaarden en is het verstandig de zuigers wat lager te maken, of modellen met extra diepe kommem te nemen. Ook de kwaliteit/aantal van de zuigerveren wordt interessanter..... Kan d'r een boek over schrijven.....maar die zijn d'r al genoeg :mrgreen:
    Jou post over het hoofd gezien oll: Gewoon 2 koppakkingen op elkaar leggen. Hebben een aantal op 924board ook gedaan. Gewoon Stock NA gepakt en 2 koppakkingen erop en klaar. Met een USA/Canada model zou het denk ik wel stock zo lukken want die hebben immers een lage compressie verhouding.

    Enigste goede boek, waar alles goed omschreven staat is Maximum boost van Corky Bell. De bijbel voor turbo blokken :mrgreen:


  5. #15
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: interessant turbo project van Nederlander

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meneer aard
    ...
    Jou post over het hoofd gezien oll: Gewoon 2 koppakkingen op elkaar leggen. Hebben een aantal op 924board ook gedaan. Gewoon Stock NA gepakt en 2 koppakkingen erop en klaar. Met een USA/Canada model zou het denk ik wel stock zo lukken want die hebben immers een lage compressie verhouding...
    dat vind ik nou weer een happiejappie oplossing.
    maar dan wil ik wel is weten hoe lang dat al goed gaat of is gegaan :mrgreen:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meneer aard
    Maar het kan wel Martin, die 1.8 ltr blokken van de Mazda MX5 kun je zo een turbo opschroeven..Zijn complete kits voor te koop zonder dat je maar iets aan de hele motor hoef te veranderen. Ook idem dito met een Civic Vtec blok. Gaat perfect.
    er zijn inderdaad een paar hele sterke blokken te vinden.
    uit een skyline GT-R (R32) blok halen ze 900 PK(en meer) mee zonder al te veel te verbouwen, die eene had dan maar 1 koplamp want de andere was de luchthapper geworden :mrgreen:
    zag ooit eens en filmpie van een Toyota Supra, op te test bank, volgas, todat ie boom zij. maar wel over de 1200PK ops:

    dus conclusie, weet hoever je met je blok kan gaan anders is het einde verhaal
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  6. #16
    Ingeschreven
    06/10/2014
    Berichten
    12

    Re: interessant turbo project van Nederlander

    Ja dat is mooi spul


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •