Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16
  1. #1
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    interessant turbo project van Nederlander

    937 racer


  2. #2
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: interessant turbo project van Nederlander

    Erg cool, even de URL van dit forum doorgeven...


  3. #3
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: interessant turbo project van Nederlander

    elke 924 liefhebber die ook wel eens in Google zoekt kent dezse site:

    http://www.924board.org
    http://www.924.org
    937 racer


  4. #4
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: interessant turbo project van Nederlander

    ziet er uit als of ie weet waar die mee bezig is....

    vraag me wel wat af m.b.t. de compresie en de warmte ontwikkeling in het standaard blokie...


  5. #5
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: interessant turbo project van Nederlander

    Met standaard zuigers zal het niet zolang goed gaan. Porsche heeft niets voor niets gekozen voor handgesmeden zuigers en lagere compressie bij de originele 924 turbo.
    937 racer


  6. #6
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: interessant turbo project van Nederlander

    ik bedoel maar :wink:


  7. #7
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: interessant turbo project van Nederlander

    je kan niet zomaar een turbo op een blok schroeven die er niet voor is gebouwd, is een een tijd bom. vroeg of laat zegt ie BOEM einde verhaal.
    koppakking blaast ie er waarschijnlijk heel snel uit. meer lucht, zelfde compressie verhouding = grotere einddruk, motor krijgt het zwaar voor de kiezen, dus een sterke motor kan het meschien wel aan :wink:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  8. #8
    Ingeschreven
    08/11/2008
    Berichten
    369

    Re: interessant turbo project van Nederlander

    Zo hebben we de zogenaamde hoge en lage turbodrukvulling. Het rendement (vermogensopbrengst) van hogedrukvulling is veel groter, maar vergt een dapper sterk blok, ingekorte zuigers, dan wel verkorte zuigerstangen om de einddruk niet al te peppi hoog te laten worden. Lage turbodrukvulling is ook met een normaal blok te realiseren, maar ook dan kom je aan de grenswaarden en is het verstandig de zuigers wat lager te maken, of modellen met extra diepe kommem te nemen. Ook de kwaliteit/aantal van de zuigerveren wordt interessanter..... Kan d'r een boek over schrijven.....maar die zijn d'r al genoeg :mrgreen:
    924S: Eenvoud, overtuiging, actie!


  9. #9
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: interessant turbo project van Nederlander

    Hij mag dan wel zijn zuigers zijn vergeten, maar de rest van het systeem is wel erg mooi gebouwd, knap werk om dit onder onze vrij volle motorkap te krijgen :grin:
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  10. #10
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: interessant turbo project van Nederlander

    Dat vind ik ook...
    Vriend van me heeft zijn Audi Coupé GT omgebouwd met een turbo op het standaardblok. Hij had al een Amerikaanse versie met lagere compressie, heeft er geen motormanagement op zitten maar gewoon de turbo (een niet al te dikke) toegevoegd. Dat gaat goed, ding is bloedsnel (zeker zo snel als de quattro turbo met 200 pk, maar die weegt ook meer door zijn vierwielaandrijving). Beetje jammer dat-ie de remmen niet heeft aangepast, dat maakt een snelle rit... tja, interessant.

    Dat zou bij de 24 overigens ook het eerste zijn wat ik deed, nog voor ik de turbo erop schroefde: een 944-onderstel.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •