Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 27 van de 27
  1. #21
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: Spannend probleempje?

    Vandaag zijn we even verder gegaan.
    In de 1e loop was de spanning over de accu (multimeter) en over de meter netjes 13,8V.
    Dus we hadden zoiets van laat maar zitten, gaat goed.

    De 2e loop was de spanning over de accu echter 17V (multimeter) ! Met draaiende motor.
    Als we de accu aan de acculader hebben blijft hij wel mooi steken op 13,8V (multimeter).

    Dus derhalve verdenk ik nu eerder de spanningsregelaar op de dynamo dan de accu.
    Ook al heeft die accu nu ook wat beste klappen gehad.
    Wat zou in deze het beste zijn? Zowiezo de spanningsregelaar vervangen uiteraard.


  2. #22
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Spannend probleempje?

    Geef de accu nog een kans, vervangen kan altijd nog. Hoewel ik ook denk dat-ie met overladen de geest heeft gegeven.


  3. #23
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: Spannend probleempje?

    Vandaag heb ik de spanningsregelaar verwisseld. Tot nu toe ziet het er goed uit, zelfs met het warme startprobleem had de accu na een rit nog genoeg capaciteit om hem weer aan te slingeren. Dus ik gok erop dat dat probleem voorlopig verholpen is, nog even aankijken hoe het verder met de accu gaat.
    De spanning was mooi 13,7 volt op de accu gemeten. Ook het dashboardvoltmetertje geeft die waarde aan, dus die is wel redelijk betrouwbaar.

    Bedankt voor jullie hulp :-D


  4. #24
    Ingeschreven
    07/12/2008
    Berichten
    411

    Re: Spannend probleempje?

    Mooi dat het opgelost is gerben :blij
    Porsche 924 1977
    Passat coupe 1975


  5. #25
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Spannend probleempje?

    Gelukkig ! :-D

    Nu maar hopen dat het ook weg blijft !!
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  6. #26
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: Spannend probleempje?

    Ik had ook gehoopt dat het probleem weg zou blijven, maar helaas.

    Vorige week heb ik na een tijdje weer gereden in de 924 en ja hoor, weer dik 16V spanning op het metertje.

    Terwijl het voor de zomer nog goed was. Waardoor kunnen spanningregelaars stuk gaan? Want ik denk dat ik nu eerst maar een nieuwe spanningsregelaar ga halen en die erin plaatsen, hopelijk is de boordspanning dan, voor eerst, weer goed.

    Of heeft iemand nog andere tips/opmerkingen enz?


  7. #27
    Ingeschreven
    15/08/2009
    Berichten
    16

    Re: Spannend probleempje?

    Heb een vergelijkbaar probleem gehad, de meter kwam niet boven 10 volt uit.
    heb toen de accupolen en alle verbindingen (massa)van accu naar carroserie en verder naar M-blok gereinigd en ingevet met zuurvrijevasseline.
    de collector in de dinamo gereinigd en geegaliseert (had groefjes) de borsteltjes waren nog ok. Het resultaat is een voltmeter die nu de laadspanning van 13,5 volt laat zien.naar mate de accu goed vol is zakt deze meter naar de 12 volt.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •