Pagina 19 van de 23 EersteEerste ... 9151617181920212223 LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 190 van de 223
  1. #181
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: De 924 Turbo van JIMMY1

    Kennelijk is het moeilijk om mijn vraag te beantwoorden :evil:

    De intercooler setup die erop zit is er knullig gedaan. Bovendien is de intercooler die gebruikt is van een RENAULT !!!!!!!!!!! Geloof me dit zou een Porsche dealer er nooit zo opflansen :lol:

    Er zijn wel 924 turbo's naderhand omgebouwd door Porsche maar hier werd gebruikt gemaakt van de intercooler van de GT.

    Porsche heeft verder een modificatie gedaan mbt to smering van de turbo, ik kan zien aan deze foto dat het op jou auto NIET is uitgevoerd:

    Bijlage 2139


    Dit hoort erop te zitten:
    Bijlage 2147

    Bijlage 2148

    Bijlage 2149


    Verder ziet de nieuwe olietoevoerleding er zo uit, met een soort extra tankje (uiteraard kan ik niet zien of dit wel op jouw auto is aangepast):
    Bijlage 2143

    Dus zit je ons nou voor de gek te houden of zijn de Belgische Porsche dealers prutsers ?


  2. #182
    Ingeschreven
    14/11/2007
    Berichten
    124

    Re: De 924 Turbo van JIMMY1

    bedankt voor de inlichtingen zal eens aan mijn zoon vragen,wat hij allemaal uitgestoken heeft,wat ik wel gezien heb is dat er twee oliekoelers op staan daar heb ik de rekening nog van gevonden,waarom zal wel zijn rede hebben denk ik een links en rechts anders laat ik iemand van PORSCHE komen.


    edit:q01z


  3. #183

    Re: De 924 Turbo van JIMMY1

    zo, even de spons eroverheen gehaald zoals geciteerd van Jimmy

    nu een grouphug en dan gaan we het weer over de turbo hebben
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  4. #184
    Ingeschreven
    14/11/2007
    Berichten
    124

    Re: De 924 Turbo van JIMMY1

    Blijkbaar heeft mijn zoon er wel veranderingen aan gedaan?WAT ALLEMAAL WEET IK NIET.Wordt volgende week in een hoekje van de garage gezet met zijn voetjes van de grond,enkele doeken er over en een bash,en zal de eerstvolgende jaren er niet meer onder uit komen ik laat dan wel een foto op het forum zetten hoe hij er staat; MIJN ZOON VINDT DAT DEZE WAGEN IN DE FAMILIE MOET BLIJVEN,daar deze wagen in zijn toestand een zeldenheid is. Verder zijn er wel een paar fotos welkom van een 924 turbo met orginele intercooler misschien kan 924 TURBO KENNER daar voor zorgen daar de fotos die hij op het net geplaatst heeft er nogal duidelijk uitzagen zodat hij terug in zijn orginele toestand wordt gebracht bedankt jimmy


  5. #185
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: De 924 Turbo van JIMMY1

    Je zei eerder dat de veranderingen origineel door de Porsche dealer waren uitgevoerd. Nu je zegt dat je zoon ze heeft gedaan kan ik me er wat meer bij voorstellen.

    Maargoed, bedankt Jimmy, dat je me nu een 924 turbo kenner noemt!

    Hierbij een foto van de enige originele intercooler door Porsche gelverd:

    Bijlage 2150

    Intercooler kost 2850 euro bij Porsche. Aangezien jij een type 1 hebt moet je ook een ander inlaatspruistuk erop zetten, deze zijn voor weinig tweedehands te vinden.
    Ook moet je een andere motorkap hebben en een luchtscoop zoals de Carrera GT, dus zonder luchtsleuf zoals van de turbo.

    Kortom erg kostbaar, als je echt voor origineel wil gaan kan je hem beter terugbouwen naar het standaard inlaatsysteem zonder intercooler. De plek waar jouw intercooler nu zit krijgt hij nauwelijk koude lucht en op deze manier kost het alleen maar vermogen!


  6. #186
    Ingeschreven
    14/11/2007
    Berichten
    124

    Re: De 924 Turbo van JIMMY1

    Goede foto PORSCHE KENNER:Ik ben de zoon van jimmy normaal doe ik niet mee op het forum heb daar gewoonweg geen tijd voor .De Porsche is indertijd een beetje aangepast voor het rallygebeuren,maar Jimmy heeft dat nooit geweten. Wat is aan de auto veranderd geweest? daar ik met deze wagen enkele jaren rally heb gereden heb ik toendertijd enkele modifikaties aangebracht o.a,een oliekoeler bijgezet een extra koeling,dan die intercooler ,konis tripmaster enz.......
    Waarschijnlijk bent u automekanieker ANDERS ZOU U NIET GEZIEN HEBBEN DAT DE COOLER UIT EEN ANDERE TYPE VAN AUTO KOMT!toendertijd dat is zeer lang geleden intussen ben ik veertig jaar was dit de goedkoopste oplossing voor mij .De wagen is nadien weggezet en heeft daar jaren gestaan in de hoek van de hangar,ineens kreeg vaderke jimmy in zijn kopke om de wagen te restaureren wat ik hem afgeraden wegens het nuteloze er van en ook hij heeft wagens genoeg maar toch gedaan zo zijn de vaders he.Verder om een lang verhaal kort temaken hij heeft zeer veel kosten aan die wagen gedaan dat kan je trouwens zien als je terugblikt op zijn projekt roestvrij laten maken,alles mooi tot op de plaat weg gewerkt enz....vandaag vertelde hij dat hij te koop staat en heeft mij het forum laten lezen, ik heb hem ZOT verklaard.Deze wagen blijft thuis want al de kosten die hij er aan gedaan heeft is maar een fraktie van wat hij er voor krijgt ;We zullen de turbo terug in zijn oorspronkelijke staat laten brengen en waarschijnlijk zal ik er af en toe eens toertje mee doen.HET WOORD PORSCHE IS VOOR JIMMY HEILIG daar is nu eenmaal niets aan te veranderen,als je moest weten wat hij in zijn garage heeft staan je zou omver vallen denk ik. Hopende een misverstand opgelost te hebben de beste groeten en sucses met uw Porsche virus.


  7. #187
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: De 924 Turbo van JIMMY1

    Bedankt voor de info.

    Ik kan niet anders zeggen dat het een erg mooie auto, weinig 924 turbo's zullen in vergelijkbare staat zijn.

    Een 924 restaureer je voor jezelf, kosten zijn er vaak moeilijk uit te halen. Het zou dan ook zonde zijn om hem te verkopen.

    Zelf ben ik benieuwd naar de dubbele oliekoeler, mocht je daar foto's van kunnen plaatsen dan zijn deze welkom op het forum. Dit is een upgrade die inderdaad vaker wordt gedaan zeker onder circuit/ rally gebruikers. Hoe koeler je olie, hoe langer de levensduur van je turbo.
    937 racer


  8. #188
    Ingeschreven
    14/11/2007
    Berichten
    124

    Re: De 924 Turbo van JIMMY1

    wagen staat terug in een hoekje,met verschillende dekens er over en dan nog een bash.Volgede winter zal hij terug tevoorschijn komen en dan komen er weer fotos.Ik zal nog een foto laten zetten hoe hij nu geparkeerd staat,en zelfs in een verwarmde garage gr jimmy


  9. #189
    Ingeschreven
    14/11/2007
    Berichten
    124

    Re: De 924 Turbo van JIMMY1

    Wat heeft mijn zoon indertijd verandert,volgens hem,vergeef mij indien ik het verkeerd uitdruk.Cylinderkop eraf,sterkere klepveren gestoken,in en uitlaten groter gemaakt,en daarna gepolijst,ook de cyliderkop laten vlakken.dit was het motorgedeelte.Dan buiten de motor,iets met het vliegwiel,vraag me niet wat,spageti uitlaat gezet,middenpot verwijderd,oliekoeler er nog bij aangesloten via de oleifilter met spec tussenstuk en een termostaat er op ,verder nog een manuele electr bijkoeling verder nog een karterbeschermer en een turbodruk meter, tevens nog een soort intercooler,en regelbare konis. De wagen had hierdoor 183 PK IPV 170PK door deze veranderingen had hij geen verlies en zat hij steeds direkt op toerental volgens hem.Persoonlijk wist ik niet dat hij dit er op heeft laten zetten daar hij enkele jaren met de wagen gereden heeft; moet indertijd veel centjes gekost hebben denk ik.Intussen is het meeste verwijderd ik hoop 924kenner dat je met deze gegevens iets kan doen.GRAAG had ik van uw turbomotor een mooie foto bedankt jimmy


  10. #190
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822

    Re: De 924 Turbo van JIMMY1

    Alle afbeeldingen weer werkend gemaakt.
    De afbeeldingen waren nog bewaard.

    Reden: verwijzing van een ander topic.


    captainfrasca is een hoop bijlagen rijker


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •