Het Klets-Maar-Raak Topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jayke
    924 Gek
    • Feb 2010
    • 910

    re: Het Klets-Maar-Raak Topic

    Dat is waar, voor multimedia bewerking is mac wel het beste, en inderdaad, 7 uur haal ik niet met mijn accu, maar dat is voor mij niet zo'n probleem aangezien ik eigenlijk bijna altijd binnen 2 uur wel weer bij een stopcontact in de buurt ben.

    Ben alleen wel zeer tevreden met Windows 7. Draai voor mijn studie ook Ubuntu (Linux) aangezien programmeren daar wat makkelijker is, maar op alle andere vlakken ben ik van mening dat Windows 7 beter is dan Ubuntu. Om te kunnen vergelijken met Mac OS heb ik niet genoeg ervaring met de mac...\

    Ach, iedereen moet vooral gebruiken wat hij/zij zelf het fijnst vindt werken

    Comment

    • Fantaman
      924 Freak
      • Oct 2008
      • 2962

      re: Het Klets-Maar-Raak Topic

      geef mij ubuntu maar, windhoos begint weer te zeiken en is al weer de 2e instalatie van 7. maar 1 groot probleem is dat alle spellen voor windhoos zijn en wine werkte de laatste keer niet goed, duke numem 3D ofte wel DOS, ging sloom als de klere.
      maar verder ging alles prima, nog een hoop te leren maar das zelfs leuk:thumb:

      ik denk aan win XP en ubuntu nast elkaar zeer binenkort
      '82 Porsche 924 50 Jahre
      roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
      '98 Subaru Impreza GT Turbo
      prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

      Comment

      • Jayke
        924 Gek
        • Feb 2010
        • 910

        re: Het Klets-Maar-Raak Topic

        Draai op mn PC nu Windows 7, Windows XP en Ubuntu naast elkaar, vanwege langzaam overgaan van XP naar 7. Gebruik mijn XP eigenlijk nooit meer... Ubuntu gebruik ik dus alleen maar voor de studie, omdat programmeren wat makkelijker is onder Ubuntu (terminal veel belangrijker deel van het OS, debuggers, manuals en compilers ingebouwd etc.)

        Inderdaad voor spellen is Windows nog steeds de enige serieuze optie, en Wine inderdaad vaak te traag. Op mac komt het langzaam weer terug (Steam is nu ook op de mac beschikbaar, inclusief Portal, maar schijnt niet de snelheden te halen die onder Windows gehaald worden)

        Comment

        • -Bassie-
          924 Freak
          • Oct 2008
          • 4367

          re: Het Klets-Maar-Raak Topic

          Originally posted by Jayke
          Dat is waar, voor multimedia bewerking is mac wel het beste, en inderdaad, 7 uur haal ik niet met mijn accu, maar dat is voor mij niet zo'n probleem aangezien ik eigenlijk bijna altijd binnen 2 uur wel weer bij een stopcontact in de buurt ben.

          Ben alleen wel zeer tevreden met Windows 7. Draai voor mijn studie ook Ubuntu (Linux) aangezien programmeren daar wat makkelijker is, maar op alle andere vlakken ben ik van mening dat Windows 7 beter is dan Ubuntu. Om te kunnen vergelijken met Mac OS heb ik niet genoeg ervaring met de mac...\

          Ach, iedereen moet vooral gebruiken wat hij/zij zelf het fijnst vindt werken
          ik maak best wel vaak foto`s op lokatie dan is het wel fijn om de foto`s te kunnen bekijken op een degelijk scherm.
          en als je het over auto`s hebt dan heb je 9 v/d 10 keer geen 220v in de buurt.
          verder is het ook maar net wat je wil jah.
          ik heb een mini laptopje met windows 7.
          maar daar gaat weer xp op en ga ik maken zodat ik er auto`s mee kan uitlezen en alle auto info bij me heb daarmee.
          en verder m`n vaste pc met windows vista.
          meer m`n download pc en hier bewerkte ik eerst altijd foto`s op.
          geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

          Comment

          • Fantaman
            924 Freak
            • Oct 2008
            • 2962

            re: Het Klets-Maar-Raak Topic

            als er bij linux wat fout gaat vraagt ie meestal wat je wil doen terwijl windoos flipt en dingen doet waar je niks mee opschiet.
            XP draaide jaren probleemloos op mijn oude pc, af en toe een reinstall.
            nieuwe laptop komt met vista, dat was zwaar klote zoals verwacht 7 is beter maar niet geheel probleem loos.
            toch altijd al een hekel aan microshit en windhoos gehad dus linux gaan proberen en ubuntu bevalt mij goed, meeste werkt beter na instalatie dan windhoos.
            zelf via de xbox irirteer ik mij mateloos aan microshit, moet overal flink voor dokken voor live enzo
            krijg er best zin in om xbox live te kraken op wat voor manier dan ook:whistle:

            ik heb al andere firmware op me psp gezet zodat ik iso's kan spelen en zelfs de nokia van mij zusje heb ik kunnen flashen en zo kwam ik binnen:peace:
            '82 Porsche 924 50 Jahre
            roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
            '98 Subaru Impreza GT Turbo
            prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

            Comment

            • -Bassie-
              924 Freak
              • Oct 2008
              • 4367

              re: Het Klets-Maar-Raak Topic

              op m`n psp heb ik dat ook maar dat is niet zo moeilijk.
              geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

              Comment

              • Fantaman
                924 Freak
                • Oct 2008
                • 2962

                re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                ik heb alleen ff de baterij moeten open maken en er een pandora batterij van gemaakt en toen weer terug gezet :whistle:
                '82 Porsche 924 50 Jahre
                roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                '98 Subaru Impreza GT Turbo
                prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                Comment

                • Hendrik
                  Administrator
                  • Jan 2011
                  • 1835

                  re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                  Originally posted by Fantaman
                  ik heb alleen ff de baterij moeten open maken en er een pandora batterij van gemaakt en toen weer terug gezet :whistle:
                  Hier heb ik zelfs een orginele pandora liggen.



                  Vandaag PoP: the forgotten sands op de psp uitgespeelt

                  Bassie voor +/-35 euro heb je een omvormer van 12 naar 230v.

                  Hier al 2 jaar een win7 installatie en nog net zo snel.
                  Een kleine ssd zorgt ervoor dat je alles op een andere schijf installeerd en dat houd hem wel op snelheid.
                  Daarnaast heb ik een 250Gb V-raptor voor games etc.
                  Dan nog 2 andere voor opslag.

                  En verder draai ik virtueel nog een ubuntu installatie.

                  Comment

                  • Fantaman
                    924 Freak
                    • Oct 2008
                    • 2962

                    re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                    ik was te gierig om een hele pandora baterij te kopen voor 1 handeling, dus ik heb de soldeerbout in handen genomen, volgens mij was het pin 5 van IC4:heh:

                    volgensmij moes je toen oude firware erop zetten zodat je daar vanuit de CFW erop kon zetten en vervolgens steeds updaten.
                    dan soldeer je het pootje weer vast en je batterij werkt weer normaal, nu kan ik het software matig doen:thumb:

                    ik had hem voor in de bus, tram en trein, maar tegenwoordig zit ik altijd achter het stuur en ligt ie stof te happen:doh:
                    '82 Porsche 924 50 Jahre
                    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                    '98 Subaru Impreza GT Turbo
                    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                    Comment

                    • Hendrik
                      Administrator
                      • Jan 2011
                      • 1835

                      re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                      Ik had hem eigenlijk niet eens nodig. Ik dacht dat ik hem gebricked had.
                      Maar later bleek het niet zo. Ik heb er ook een modchip inzitten met orginele firmware.

                      Alleen tijdens het opstarten moet ik een ander handeling doen dan normaal.
                      Ik moet L inhouden aanzetten en direct L loslaten. Als ik een sec te lang L ingedrukt houd start hij niet en lijkt het op een brick. Normaal was het opstarten met L ingedrukt.

                      Niet ingedrukt is modchip..

                      Comment

                      • Fantaman
                        924 Freak
                        • Oct 2008
                        • 2962

                        re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                        ik heb m-33 dus geen speciale verrichtingen tijdens het op starten en ondersteunt zo goed als alles.
                        ik kan wel in een speciaal menu komen door 1 van die triggers in te drukken, kan ik wat instellingen enzo aanpassen.
                        ben er wel erg tevreden mee ziet eruit als orgineel zonder chip en toch iso's spelen
                        '82 Porsche 924 50 Jahre
                        roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                        '98 Subaru Impreza GT Turbo
                        prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                        Comment

                        • Hendrik
                          Administrator
                          • Jan 2011
                          • 1835

                          re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                          Ik heb de oude nog
                          Toen die net uit was de modchip erin laten zetten omdat er nog geen custom fw was.

                          En ook m-33 firmware en met start komt dat menutje.

                          Comment

                          • -Bassie-
                            924 Freak
                            • Oct 2008
                            • 4367

                            re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                            Originally posted by Hendrik
                            Hier heb ik zelfs een orginele pandora liggen.


                            Bassie voor +/-35 euro heb je een omvormer van 12 naar 230v.

                            Hier al 2 jaar een win7 installatie en nog net zo snel.
                            Een kleine ssd zorgt ervoor dat je alles op een andere schijf installeerd en dat houd hem wel op snelheid.
                            Daarnaast heb ik een 250Gb V-raptor voor games etc.
                            Dan nog 2 andere voor opslag.

                            En verder draai ik virtueel nog een ubuntu installatie.
                            jah van die 12v ---> 230 weet ik maar dat laptopje was totaal niet snel en slecht beeld scherm enzo.

                            zeker voor foto`s.

                            en tjah apple is gewoon kwaliteit.
                            geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                            Comment

                            • Fantaman
                              924 Freak
                              • Oct 2008
                              • 2962

                              re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                              ach ik update steeds naar de nieuwste m-33 zi nu ergens boven 5.3 maar dat was zo lang geleden:doh:


                              van 12 naar 230 weer terug naar 20 of 19, net wat je laptop nodig heeft. dan heb je veel verlies:doh:
                              op me werk hebben we eentje voor in de 12v aansluiting en zo in de laptop:thumb:
                              '82 Porsche 924 50 Jahre
                              roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                              '98 Subaru Impreza GT Turbo
                              prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                              Comment

                              • -Bassie-
                                924 Freak
                                • Oct 2008
                                • 4367

                                re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                                16,5 volt op de laptop.

                                gelukkig is m`n lader maar 60 watt dus kan dat op een lichte 12 --> 230 ook
                                geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                                Comment

                                Working...