Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
ja, daar ben ik blij mee!! Ze hoeft geen woon-werk verkeer te doen en wil enkel recreatief motorrijden.
(en pappie zorgt er wel voor dat het kwalijk zakie een Duits kitje krijgt en dus maar 27 kW levert.... :loco: )
924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!
dus ze is voor licht geslaagt, en tjsa met 3pk kan je ook lelijk onderuit gaan:thumb:
moet wel zeggen dat het leuk is om dan samen te kunnen rijden
en beschermende kleding help ook wel, ga ik ook doen als ik het motorvermogen ver3dubbel :p
'82 Porsche 924 50 Jahre
roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
'98 Subaru Impreza GT Turbo
prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.
neen, ze is voor zwaar geslaagd maar mijn vaderlijke instelling verplicht mij dat kitje te plaatsen..... (wel zodanig dat het in 5 minuutjes verwijderd is voor als pappie rijen wil :whistle
924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!
is maar goed dat ik niet z'n vader heb want als ik voor zwaar zou slagen dan wil ik gewoon onbegrensd rijden, natuurlijk zal ik niet met een racemonster beginnen maar 25kw is wel een beetje lullig
maar als dochter ermee instemt, eerst evaring op doen, met de auto krijg je nu toch ook een beginnend bestuurders rijbewijs, dus als dochterlief heeft bewezen dat ze kan rijden:thumb:
'82 Porsche 924 50 Jahre
roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
'98 Subaru Impreza GT Turbo
prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.
neen, ze is voor zwaar geslaagd maar mijn vaderlijke instelling verplicht mij dat kitje te plaatsen..... (wel zodanig dat het in 5 minuutjes verwijderd is voor als pappie rijen wil :whistle
En dan is toch mijn ervaring weer dat dit weinig uitmaakt. Ik weet niet wat de motor mormaal voor vermogen heeft, maar de mijne werd toen ook geknepen van 43kw naar 25kw. Het enigste wat ik eraan kon merken toen ik zwaar ging rijden was dat de top naar 170km p/u ging ipv 150km p/u.
Acceleratie bleef onveranderd.
Ride with Pride
sigpic
924 targa '81, Dubbele Webers 40mm DCOE
zo net even de PORSCHE gewassen!
en dat helpt als je een witte hebt en die regelmatig gebruikt
TIP:
maar ook heb ik even onder de motorkap (net onder de voorruit)
alle blad verwijderd en alle gaten (om regenwater af te voeren )doorgeblazen met de compressor(ook de gaten net achter de voorwieln in het spatbord)
je staat versteld hoeveel troep er in zo een klein gaatje kan
terwijl dat nog niet eens zolang geleden is dat dat ook gebeurd is
Gister wou mijn Ptje niet meer starten na een lange rit, uiteindelijke met de brommer verder gegaan naar huis
Vanochtend had ik er maar ff wat Eu95 bijgegooid en na paar keer rond gaan van de startmotor starte hij weer. Benzine was niet leeg en nu gevult met 98 ipv. V-Power (en ene beetje Eu95) en loopt en start tot nu toe weer als een zonnetje
Wel iritant is dat me klokje af en toe lijt stil te staan als ik er niet mee rijd (accu is nog goed) en me oliedrukmeter geeft standaard 4bar oneveer teveel aan (ook als de motor niet draai). Vraag me af wat dat kan zijn...
Gister wou mijn Ptje niet meer starten na een lange rit, uiteindelijke met de brommer verder gegaan naar huis
Vanochtend had ik er maar ff wat Eu95 bijgegooid en na paar keer rond gaan van de startmotor starte hij weer. Benzine was niet leeg en nu gevult met 98 ipv. V-Power (en ene beetje Eu95) en loopt en start tot nu toe weer als een zonnetje
Wel iritant is dat me klokje af en toe lijt stil te staan als ik er niet mee rijd (accu is nog goed) en me oliedrukmeter geeft standaard 4bar oneveer teveel aan (ook als de motor niet draai). Vraag me af wat dat kan zijn...
Heb jij niet gewoon een warmestartprobleem?
En punt twee: oliedrukzender of meter stuk?
Heb jij niet gewoon een warmestartprobleem?
En punt twee: oliedrukzender of meter stuk?
Dat heeft ie wel een hele klein beetje in de zomer als het echt warm is maar meestal is dan starten met vol het gas erop genoeg.
Had de motorkap voor de zekerheid ook nog even opengehouden zodat het blok snel afkoelde maar die was al gauw koud maar zonder resultaat (twas ook erg koud op dat moment buiten).
Kzal is kijken toruwens waar die sensor zit en proberne eruit te halen om te kijken af er wat raars aan is...
Vandaag trouwens weer met de P weg gegaan en hij was zowat nog geneens een slag rond gegaan of hij sloeg al mooi aan En dat met dit vrij koude weer (voor nederland dan).
Was trouwens ff naar de sloop vanmorgen om met me vader een dynamo voor zijn Alto'tje te halen en zag dat ze net 2 nieuwe 924's binnen hadden (een 70'er MET AIRCO! althans er zitten van die soort bollen aan de rechterkant in de wielkas en volgens mij was dat van de airco en een S met rolkooi). Helaas was de S al zo goed als leeg maar heb er wel mooi zo'n inleg plaatje vanaf kunnen trekken voor in mijn deurhandel die ik ook nog gratis mocht meenemen
Die 70'er kon ik niet goed inkijken maar volgens mij is die ook helemaal leeg gerooft al.
zijn er meer mensen die sneeuw pret hebben gehad, ik kon vannochtend heel mooi bij sturen met het gas
en bij gebrek aan collegas ben ik maar rondjes gaan rijden op het terrein, de 924 liet zich prima zijwaard door de bocht gooien, nou ging dit vaak niet harder als stapvoets tot 20 km\h maar wel keurig zijwaards door de bochten en op het rechte stuk ook trouwens:eyebrows:
ik heb ik 1 proefrondje gedaan in een volvo met jawel DTSC oftewel de computer was altijd aan het bijregelen, hoop bijgelijden en als je de rem aanraakt gelijk de abs werking, wat een trillend pedaal geeft en een hoop herrie, nee dat was geen succes, heel moeilijk weg komen en afremmen was een ramp:doh:
'82 Porsche 924 50 Jahre
roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
'98 Subaru Impreza GT Turbo
prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.
Comment