Het Klets-Maar-Raak Topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fantaman
    924 Freak
    • Oct 2008
    • 2962

    re: Het Klets-Maar-Raak Topic

    gefeli, maar moet je nu blij zijn dat je dochter op een kruisraket gaat rijden:doh:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

    Comment

    • Frenske
      In Memoriam | Erelid
      • Feb 2009
      • 3309

      re: Het Klets-Maar-Raak Topic

      ja, daar ben ik blij mee!! Ze hoeft geen woon-werk verkeer te doen en wil enkel recreatief motorrijden.

      (en pappie zorgt er wel voor dat het kwalijk zakie een Duits kitje krijgt en dus maar 27 kW levert.... :loco: )
      924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

      Comment

      • -Bassie-
        924 Freak
        • Oct 2008
        • 4367

        re: Het Klets-Maar-Raak Topic

        mooi zo en lekker met maar 1 keer gehaalt:thumb:
        geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

        Comment

        • Fantaman
          924 Freak
          • Oct 2008
          • 2962

          re: Het Klets-Maar-Raak Topic

          dus ze is voor licht geslaagt, en tjsa met 3pk kan je ook lelijk onderuit gaan:thumb:

          moet wel zeggen dat het leuk is om dan samen te kunnen rijden
          en beschermende kleding help ook wel, ga ik ook doen als ik het motorvermogen ver3dubbel :p
          '82 Porsche 924 50 Jahre
          roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
          '98 Subaru Impreza GT Turbo
          prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

          Comment

          • Frenske
            In Memoriam | Erelid
            • Feb 2009
            • 3309

            re: Het Klets-Maar-Raak Topic

            neen, ze is voor zwaar geslaagd maar mijn vaderlijke instelling verplicht mij dat kitje te plaatsen..... (wel zodanig dat het in 5 minuutjes verwijderd is voor als pappie rijen wil :whistle
            924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

            Comment

            • Fantaman
              924 Freak
              • Oct 2008
              • 2962

              re: Het Klets-Maar-Raak Topic

              is maar goed dat ik niet z'n vader heb want als ik voor zwaar zou slagen dan wil ik gewoon onbegrensd rijden, natuurlijk zal ik niet met een racemonster beginnen maar 25kw is wel een beetje lullig

              maar als dochter ermee instemt, eerst evaring op doen, met de auto krijg je nu toch ook een beginnend bestuurders rijbewijs, dus als dochterlief heeft bewezen dat ze kan rijden:thumb:
              '82 Porsche 924 50 Jahre
              roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
              '98 Subaru Impreza GT Turbo
              prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

              Comment

              • ShroudedVeil
                924 Addict
                • Aug 2008
                • 2365

                re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                Maar dochterlief is natuurlijk wel een stuk kwetsbaarder op een 2 wieler dan jij in een groot stuk staal omringt door kreukelzones

                Als de dochter van me vriendin der motorrijbewijs zou halen zou ik er het zelfde over denken!
                When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

                Comment

                • -cees-
                  924 Gek
                  • Jan 2009
                  • 1017

                  re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                  Originally posted by Frenske
                  neen, ze is voor zwaar geslaagd maar mijn vaderlijke instelling verplicht mij dat kitje te plaatsen..... (wel zodanig dat het in 5 minuutjes verwijderd is voor als pappie rijen wil :whistle
                  En dan is toch mijn ervaring weer dat dit weinig uitmaakt. Ik weet niet wat de motor mormaal voor vermogen heeft, maar de mijne werd toen ook geknepen van 43kw naar 25kw. Het enigste wat ik eraan kon merken toen ik zwaar ging rijden was dat de top naar 170km p/u ging ipv 150km p/u.
                  Acceleratie bleef onveranderd.
                  Ride with Pride
                  sigpic
                  924 targa '81, Dubbele Webers 40mm DCOE

                  Comment

                  • klaas 924
                    924 Addict
                    • Jan 2009
                    • 1852

                    re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                    zo net even de PORSCHE gewassen!
                    en dat helpt als je een witte hebt en die regelmatig gebruikt

                    TIP:

                    maar ook heb ik even onder de motorkap (net onder de voorruit)
                    alle blad verwijderd en alle gaten (om regenwater af te voeren )doorgeblazen met de compressor(ook de gaten net achter de voorwieln in het spatbord)
                    je staat versteld hoeveel troep er in zo een klein gaatje kan
                    terwijl dat nog niet eens zolang geleden is dat dat ook gebeurd is
                    think PORSCHitive

                    Comment

                    • XoReP
                      924 Fan
                      • Apr 2009
                      • 132

                      re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                      Gister wou mijn Ptje niet meer starten na een lange rit, uiteindelijke met de brommer verder gegaan naar huis
                      Vanochtend had ik er maar ff wat Eu95 bijgegooid en na paar keer rond gaan van de startmotor starte hij weer. Benzine was niet leeg en nu gevult met 98 ipv. V-Power (en ene beetje Eu95) en loopt en start tot nu toe weer als een zonnetje

                      Wel iritant is dat me klokje af en toe lijt stil te staan als ik er niet mee rijd (accu is nog goed) en me oliedrukmeter geeft standaard 4bar oneveer teveel aan (ook als de motor niet draai). Vraag me af wat dat kan zijn...

                      Comment

                      • Bcreative
                        924 Gek
                        • May 2008
                        • 1232

                        re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                        Originally posted by XoReP
                        Gister wou mijn Ptje niet meer starten na een lange rit, uiteindelijke met de brommer verder gegaan naar huis
                        Vanochtend had ik er maar ff wat Eu95 bijgegooid en na paar keer rond gaan van de startmotor starte hij weer. Benzine was niet leeg en nu gevult met 98 ipv. V-Power (en ene beetje Eu95) en loopt en start tot nu toe weer als een zonnetje

                        Wel iritant is dat me klokje af en toe lijt stil te staan als ik er niet mee rijd (accu is nog goed) en me oliedrukmeter geeft standaard 4bar oneveer teveel aan (ook als de motor niet draai). Vraag me af wat dat kan zijn...
                        Heb jij niet gewoon een warmestartprobleem?
                        En punt twee: oliedrukzender of meter stuk?

                        Comment

                        • XoReP
                          924 Fan
                          • Apr 2009
                          • 132

                          re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                          Originally posted by Bcreative
                          Heb jij niet gewoon een warmestartprobleem?
                          En punt twee: oliedrukzender of meter stuk?
                          Dat heeft ie wel een hele klein beetje in de zomer als het echt warm is maar meestal is dan starten met vol het gas erop genoeg.

                          Had de motorkap voor de zekerheid ook nog even opengehouden zodat het blok snel afkoelde maar die was al gauw koud maar zonder resultaat (twas ook erg koud op dat moment buiten).

                          Kzal is kijken toruwens waar die sensor zit en proberne eruit te halen om te kijken af er wat raars aan is...

                          Vandaag trouwens weer met de P weg gegaan en hij was zowat nog geneens een slag rond gegaan of hij sloeg al mooi aan En dat met dit vrij koude weer (voor nederland dan).

                          Was trouwens ff naar de sloop vanmorgen om met me vader een dynamo voor zijn Alto'tje te halen en zag dat ze net 2 nieuwe 924's binnen hadden (een 70'er MET AIRCO! althans er zitten van die soort bollen aan de rechterkant in de wielkas en volgens mij was dat van de airco en een S met rolkooi). Helaas was de S al zo goed als leeg maar heb er wel mooi zo'n inleg plaatje vanaf kunnen trekken voor in mijn deurhandel die ik ook nog gratis mocht meenemen
                          Die 70'er kon ik niet goed inkijken maar volgens mij is die ook helemaal leeg gerooft al.

                          Comment

                          • Fantaman
                            924 Freak
                            • Oct 2008
                            • 2962

                            re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                            924 + sneeuw = FUN!

                            zijn er meer mensen die sneeuw pret hebben gehad, ik kon vannochtend heel mooi bij sturen met het gas

                            en bij gebrek aan collegas ben ik maar rondjes gaan rijden op het terrein, de 924 liet zich prima zijwaard door de bocht gooien, nou ging dit vaak niet harder als stapvoets tot 20 km\h maar wel keurig zijwaards door de bochten en op het rechte stuk ook trouwens:eyebrows:
                            ik heb ik 1 proefrondje gedaan in een volvo met jawel DTSC oftewel de computer was altijd aan het bijregelen, hoop bijgelijden en als je de rem aanraakt gelijk de abs werking, wat een trillend pedaal geeft en een hoop herrie, nee dat was geen succes, heel moeilijk weg komen en afremmen was een ramp:doh:
                            '82 Porsche 924 50 Jahre
                            roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                            '98 Subaru Impreza GT Turbo
                            prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                            Comment

                            • klaas 924
                              924 Addict
                              • Jan 2009
                              • 1852

                              re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                              nee geen sneeuwpret
                              het is hier nogal wit van de sneeuw
                              ongeveer 35 cm sneeuw ligt hier


                              onder die witte bult sneeuw moet nog een witte 924 staan!!!
                              think PORSCHitive

                              Comment

                              • LWB
                                924 Freak
                                • Dec 2007
                                • 3388

                                re: Het Klets-Maar-Raak Topic

                                goeiendag,en hier ligt niets......

                                Mooi fotoke trouwens;-)
                                groet,
                                Laurens
                                924 2.0 mj1984


                                Lees hier de regels van 924forum.nl

                                Comment

                                Working...